TBone's baard

TBone

Stoppelbaard
Zo .... aangemeld op dit forum, eerste reactie geplaatst op een topic, mezelf voorgesteld. Dan ook maar even mijn baard showen. Ik ben niet zo van de "selfies" en plaats ook liever net mijn kop in een forum. Maar ja, als ik tips wil over mijn baard, dan is dit wel de makkelijkste weg.

Ik kan niet precies zeggen hoe 'oud' mijn baard is. Ik draag al ca 10 a 15 jaar een baard, maar dat is altijd een korte baard geweest die ik bijhield met een trimmer. Ik denk dat het nu zo'n 6 a 7 weken geleden is dat ik mijn baard voor het laatst getrimd heb en tot dusver heb ik hem alleen gewassen met shampoo en conditioner op basis van olijfolie en een beetje geborsteld met een schone nagelborstel. Verder af en toe mijn baard ingesmeerd met kokosolie (hadden we toevallig in huis). Baardborstel, baardkam en ingrediënten voor baardolie (ga ik zelf mengen met hulp van de topics op dit forum) zijn onderweg.

Nu dus de vraag: hoe verder. Ik ben redelijk tevreden met mijn snor en het haar op mijn kin. Maar minder tevreden met de zijkanten. Links en rechts op de kaak onder mijn oren zijn niet gelijk. En mijn bakkebaarden willen niet echt lekker groeien. De haren die daar groeien zijn wel lang, maar het zijn er (naar mijn smaak) te weinig. Zeker aan de rechterkant is de boel veel minder bedekt dan aan de linkerkant. De vraag is dus of dit nog wat wordt.

Ik moet binnenkort naar de kapper (aan mijn hoofdhaar is ook al zeker twee maand niets aan gebeurd) en ik wil dit wellicht combineren met een bezoek aan een barbier. De vraag is aan welke (ik woon in Amsterdam, dus keuze genoeg) en de vraag is of een barbier hier (al) wat mee kan. Of is het verstandiger om alles wat langer ongemoeid te laten en een eventuele barbier wat meer te geven om mee te werken. Of wellicht is het verstandiger om een nieuwe trimmer te kopen (oude is bijna overleden) en weer terug te gaan naar een kortere baard en de boel zelf bij te houden.

Kortom, de boel de afgelopen weken een beetje op zijn beloop gelaten. Kleine 2 maanden niet geknipt/getrimt en nu een beetje op het punt beland waarop de vragen gaan komen. Reactie, tips zijn van harte welkom.


IMG_20150817_163501.JPG IMG_20150817_163533.JPG IMG_20150817_163559.JPG IMG_20150817_163628.JPG
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Dat is een baard met genoeg potentie @TBone , ik ben niet van de barbiervragen, daar kunnen andere
forumleden je veel beter antwoord op geven maar het lijkt mij zeker een baard waar een barbier iets mee
kan dus even wachten wat de andere forumleden voor advies geven, succes ermee, ziet er in mijn ogen
beslist niet verkeerd uit,

groeten Hans
 

Zwollenaar

Zware baard
het lijkt MIJ dat er aan je hoofdhaar weinig of niets hoeft te gebeuren. Een barbier kan je baard wellicht in model brengen
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Door mijn inactiviteit heb ik dit topic eerder gemist.
Bij deze dus alsnog met terugwerkende kracht mijn commentaar.

Prima baard! Het bezoek aan de Barbier heeft je baard goed gedaan. Door het uitzetten van lijnen oogt je baard een stuk strakker en door het contrast ook voller, ook bij de bakkebaarden!
En nog steeds staat de baard er goed bij! (Y)
 
Banner image
Top