Superfurry's beard polisher Rum&Raisins en Golden Flush

Fernand

Baard
"Shop ervaring":
Via Facebookpagina van Superfurry "gesproken" met de eigenaar (Ivan).
Prettig gesprek en zijn nieuwe geur Rum&Raisins (Boerenjongens) en Golden Flush besteld in een test potje van 40 ml (ipv 175 ml)
Dit nadat ik aangaf of hij testers had van zijn geuren en dat hadden meerdere mannen al gevraagd :D
Dat geeft mijn inziens aan dat Ivan begaan is met zijn clientele en daar ben ik persoonlijk gevoelig voor

"Product ervaring":
De polisher is makkelijk uit het potje te houden dmv de nagel en smeert erg makkelijk in de baard.
De overgebleven olie/polisher is makkelijk af te wassen en laat niet een vettig gevoel achter op de hand

De baard blijft de hele dag zacht aanvoelen, blijft in model en behoeft geen kambeurt te hebben om het te fatsoeneren.
Het voelt niet vettig aan en door het gebruik van bijenwas zit er een lichte hold aan.
Dit is met beide potjes het geval

De geur is iets persoonlijks en daarom ben ik blij dat er kleinere potjes zijn.
De geur Rum&Raisins vind ik een erg kruidige (kaneel/nootmuskaat) geur aan het begin, maar na een aantal uur komt het meer op de achtergrond en blijft dat een hele werkdag zo.

De geur Golden Flush is aan het begin een voor mij niet te definieren geur (lijkt een specifieke geur te missen) maar na 5 minuten komt er een lichte pepermunt/eucalyptus geur naar voren die redelijk snel niet meer waarneembaar is

Omdat ik persoonlijk meer van Davidoff Coolwater (fris, aqua achtig) geur hou, zal ik niet zo snel de Rum&Raisins gebruiken.
Die is voor mij te kruidig (maar ruikt wel erg lekker hoor)

pluspunten zijn: prijs-ml, natuurlijke producten, lichte hold, geen vettig gevoel, geen klitten na x tijd, maakt de haren erg zacht
minpunten zijn: eigenlijk niks op geur beleving (wat persoonlijk is)

Mocht de geur bay rum van GBS haalbaar zijn dan zou ik die zonder meer direct in liter verpakking bestellen :D want ik ben fan van de polisher zelf.

Mocht iemand de Rum&Raisins willen overnemen, stuur dan een pb naar me. :)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Kan je omschrijven wat de verschillen zijn tussen de polisher en een balsem of wax qua gebruik/aanvoelen?

Het niet vettig aanvoelen van de handen nadien lijkt me in vergelijking alvast een grote plus maar ik hoop dat dit niet ten koste gaat van een mindere "hold" ??

Geur blijft uiteraard een persoonlijk gegeven. Zelf al een tijdje fan van de houterige "woodland"-geuren (van Mr. Bear Family) al blijft mijn absolute favoriet Woodsman (olie in dit geval) die ik na een hele tijd online zoeken tot mijn tevredenheid terug vond en gelijk maar 2 flesjes besteld heb :)>
 

Fernand

Baard
Kan je omschrijven wat de verschillen zijn tussen de polisher en een balsem of wax qua gebruik/aanvoelen?

Het niet vettig aanvoelen van de handen nadien lijkt me in vergelijking alvast een grote plus maar ik hoop dat dit niet ten koste gaat van een mindere "hold" ??

Geur blijft uiteraard een persoonlijk gegeven. Zelf al een tijdje fan van de houterige "woodland"-geuren (van Mr. Bear Family) al blijft mijn absolute favoriet Woodsman (olie in dit geval) die ik na een hele tijd online zoeken tot mijn tevredenheid terug vond en gelijk maar 2 flesjes besteld heb :)>

Ik zal morgen de DGSC balm gebruiken ter vergelijking.

Ik vermoed wel dat de hold minder is dan een balm en zeker minder dan een (snorren) wax.

Ik kom er zsm op terug
 

Fernand

Baard
De beardbalm voelt korreliger aan en heeft meer warmte nodig om vloeibaar te worden. De polisher is sneller en meer olie achtig.

Het overgebleven product is bij de polisher makkelijker te verwijderen dan de balm

De hold is voor mijn baard nagenoeg gelijk.

De balm gaat na tijdje klitten, maar even de kam erdoor en het is weer goed.

Beide blijven de baard goed in model houden. De ochtend erop even de kam erdoor halen gaat goed en zonder pijnlijke/trekkende bewegingen om door te kammen.

Ik heb geen wax om te vergelijken helaas.

Ik denk dat balm en polisher niet voor elkaar onderdoen qua hold
 
Banner image
Top