styling versus barbier/trimmen

Peter1971

Baard
Ik wil even wat informatie delen, ik kan alleen spreken vanuit mijn baardervaring, ik ben nu 6maand onderweg, na 5 maanden stond ik in dubio om hem te trimmen omdat ik niet precies wist wat ik wilde..ik kamde de baard altijd recht toe rechtaan naar beneden voor de lengte, ik vond de zijkanten te lang daardoor overwoog ik een trim, toen ben ik eerst gaan kijken bij baardstijlen, want het probleem met een baard square scheren "wat ik al eens had laten doen" vind ik persoonlijk dat de volle look weg is.. en vooral bij een kaal, lang gezicht vind ik de ronding mooi om het in evenwicht te brengen.
En omdat mijn wangen niet zo hoog behaard zijn kwam ik uit op de ducktale stijl..
ik kocht een ronde borstel, "niet van Tibetaans monikkenhout met tanden die speciaal op maat geslepen zijn voor mijn baardharen", maar gewoon Eén bij het kruidvat voor 7euro. :D

DUCKTALE STYLEN ZOALS IK HET DOE!.
maak de baard vochtig, smeer hem in met stylingbalm en taft, zet de ronde borstel onder de kaaklijn en met een naar binnendraaiende beweging richting de kin haal ik alle baardhaar omhoog en naar voren, hierdoor lijken de wangen voller behaard.. omdat je nu het haar meer op 1 plek centreert """GEEN LOZE NECKBAARD MEER"
LET OP: dit kan dus bijna niet... als je de neklijn 2vingers boven je adamsappel hebt geschoren...,""het blijft mooi zitten door de balm"" had ik nu eerst een trim gedaan dan had ik niks over om mee te stylen,
Ben er nu achter gekomen dat rond de 6 maanden groei een redelijke lengte is om verschillende stylen mee uit te proberen
met balm en fohn,
heb je een style gevonden, dan kan je altijd naar de barbier om de lijnen strak te zetten.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Dank voor de info (Y)

Goed dat je een voor jou passende stijl hebt gevonden :)>

Moest je het uitvoeren met een borstel uit Tibetaans monikkenhout met tanden die speciaal op maat geslepen zijn zou het natuurlijk nog veel spcialer kunnen worden :p
 

Peter1971

Baard
Dank voor de info (Y)

Goed dat je een voor jou passende stijl hebt gevonden :)>

Moest je het uitvoeren met een borstel uit Tibetaans monikkenhout met tanden die speciaal op maat geslepen zijn zou het natuurlijk nog veel spcialer kunnen worden :p
:D Die kam,..daar ben ik nog voor aan het sparen...en ja dit werkt tot zolang het duurt Cowboy
enkele groeifases verder moet het misschien weer anders, maar dat maakt het ook zo speciaal.
[DOUBLEPOST=1553731400][/DOUBLEPOST]
Fijn voor je dat het is gelukt.
Misschien kun je zelf een filmpje hierover maken en mede baarddragers hierover informeren!:)

dacht ik al over na, maar op dit forum kan je volgens mij geen filmpjes uploaden.?..ik heb nog de tijd...aan de reacties te zien zijn er nog niet zoveel gegadigden :D
 

Mdbruin

Baard
Ziet er mooi uit Peter. Ik ben bijna net zo lang bezig als jou, ben in oktober gestopt met het kort houden van mijn baard.
De zijkanten zijn bij mij al 2x weer wat korter en in model geknipt, dit omdat het te lang en te breed naar buiten bij mij gaat staan (krijg echt zo'n sinterklaas/kerstman baardje).
Het föhnen geeft bij mij ook een behoorlijke verandering in hoe mijn baard eruit ziet. Van wild naar netjes gestyled.
 

Peter1971

Baard
@Peter1971 Je kunt Youtube video's hier delen.
Boven je tekstvlak heb je het knopje 'media' waar je de link van het betreffende Youtube filmpje kunt plakken.
top, bedankt..ga ik doen.
[DOUBLEPOST=1553774471][/DOUBLEPOST]
Ziet er mooi uit Peter. Ik ben bijna net zo lang bezig als jou, ben in oktober gestopt met het kort houden van mijn baard.
De zijkanten zijn bij mij al 2x weer wat korter en in model geknipt, dit omdat het te lang en te breed naar buiten bij mij gaat staan (krijg echt zo'n sinterklaas/kerstman baardje).
Het föhnen geeft bij mij ook een behoorlijke verandering in hoe mijn baard eruit ziet. Van wild naar netjes gestyled.

bijna net zo lang, mooie reden om elkaar in de gaten te houden,topbaard hoor, ik houd persoonlijk wel van het brede.
 

Hartenheer

Zware baard
Ik borstel mijn baard ook altijd bol, zodat het niet als een natte hond aan je kin hangt :D
De onderkant borstel ik met de ronde kam en paardenharen borstel naar binnen toe.

Hiermee voor kom je zo'n pluizige {uitgegroeide} onderkant.

Mijn baard lijkt hierdoor veel korter dan hij in werkelijk is, maar komt wel vol over. (Y)
 

Peter1971

Baard
Ik borstel mijn baard ook altijd bol, zodat het niet als een natte hond aan je kin hangt :D
De onderkant borstel ik met de ronde kam en paardenharen borstel naar binnen toe.

Hiermee voor kom je zo'n pluizige {uitgegroeide} onderkant.

Mijn baard lijkt hierdoor veel korter dan hij in werkelijk is, maar komt wel vol over. (Y)

Hartenheer
Inderdaad, en hoe kam je je hem bol?..je hebt mij nieuwsgierig gemaakt.
 

Hartenheer

Zware baard
Ik gebruik SuperFurry die masseer ik in mijn baard.

Met een halfronde borstel kam ik het van mij huid af, en gebruik de paardenharen borstel om de baardharen goed in de borstel te houden.

Dan gaat het zelf bol staan.
Daarna kam ik het wat gladder in model. Tegen die tijd is de SuperFurry al wat steviger geworden.

De onderkant van mijn baard doe ik hetzelfde met een ronde borstel.

Hoop dat je het een beetje begrijpt.
Schrijven gaat me op dit moment niet zo goed af.
 

Peter1971

Baard
Ik gebruik SuperFurry die masseer ik in mijn baard.

Met een halfronde borstel kam ik het van mij huid af, en gebruik de paardenharen borstel om de baardharen goed in de borstel te houden.

Dan gaat het zelf bol staan.
Daarna kam ik het wat gladder in model. Tegen die tijd is de SuperFurry al wat steviger geworden.

De onderkant van mijn baard doe ik hetzelfde met een ronde borstel.

Hoop dat je het een beetje begrijpt.
Schrijven gaat me op dit moment niet zo goed af.
zie het helemaal voor me dank je.
 
Banner image
Top