Steef's baard-ontwikkelingen

Steef

Baard
We zijn 10 dagen verder (6 weken totaal) en ik moet zeggen dat het steeds beter wordt. Over de groeisnelheid ben ik erg tevreden. De snor begint wel lekker te kriebelen op mn bovenlip, maar dat zal wel wennen zijn. Op mijn werk worden de dagelijkse grapjes over Syrië-ganger steeds normaler.
Ik zit er aan te denken om de boel wat te fatsoeneren. Maar misschien moet ik toch eerst wat meer doorzetten. Ik laat de baard nu nog met de groeirichting mee gaan. Het is nog net niet lang genoeg om helemaal naar beneden te kammen.
De Mr. Bear Family Woodland baardolie en wax bevallen prima! Tevens ook de Damn Good Soap Company!

Fototje is voor de vergelijking na 10 dagen.
Gr Steef
 

Bijlagen

  • 10 dagen.jpg
    10 dagen.jpg
    298,8 KB · Weergaven: 207
P

PUNK-JAZZ

Guest
Geduld Geduld Geduld @Steef (Y)(Y):D:)>:)

( ik heb geen geduld hoor hahahaha..met als gevolg dat ik radicaal ga scheren hahahaha )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Vult goed op, Steef! Oogt overigens ook niet onverzorgd hoor.
Een hoop baarden zijn in de begin periode wat rommelig, maar die van jou oogt redelijk strak! (Y)
 

Steef

Baard
Het is voornamelijk wat rommelig bij mn oor. Normaal zou je dat met een recht verticaal lijntje trimmen naar de kaak toe. Maar dat doe ik toch maar niet. Als het wat langer is kan ik het namelijk naar beneden kammen in plaats van richting mijn oor. Als ik het nu naar beneden kam gaat het recht overeind staan. Nog even geduld nog :)

Tnx mannen!
[DOUBLEPOST=1444416963][/DOUBLEPOST]Ik hoop trouwens dat ze op mijn werk niet moeilijk gaan doen. Ik werk als proces operator op een raffinaderij. Een collega van me moest zijn baard afscheren weet ik nog. Maar die had ook echt een dikke houthakkersbaard. Dat zal het bij mij niet worden.
 

Steef

Baard
Een 10-daagse up-date. Het wordt wat wolliger nu. Ik kan het al meer naar beneden kammen waar ik wel blij mee ben. Nu kan ik de baard uitbreiden naar beneden en de zwaartekracht het werk laten doen :D De kaaklijn ben ik verder naar beneden aan het uitbreiden door daar ook niet meer te scheren. Dan lijkt het wat voller met de tijd denk ik. De lange haren vallen nu over de korte haartjes, dus je ziet er gelukkig niets van.
De snor heeft een beetje een eigen willetje. Ik kan het naar beneden kammen, maar eigenlijk wil het richting de zijkanten groeien. Als het wat meer lengte heeft zal ik wel kijken wat het beste is.
De wangen groeien nog niet echt vol, maar dat had ik ook van tevoren niet verwacht hoor. Wie weet komt dit met de tijd. Ik zie wel kleinere haartje zitten die nog een inhaalslag moeten maken.
Over 10 dagen heb ik een afspraak met de New York Barbershop om het een en ander te fatsoeneren en voor adviezen.

Baardontwikkeling.jpg
 

maximum

Zware baard
Goed bezig(Y) Let it grow:)>Persoonlijk zou ik de barbershop nog enkele maandjes laten wachten;)..Maar dat is uiteraard na gelang je eigen gevoel :DEn voor het bespaarde geld wat extra verzorgingproducten aanschaffen..Evt. olie,wax balsem of iets dergelijks..Die worden steeds handiger als de lengte toeneemt:)..Grt(Y)
 
Laatst bewerkt:

Steef

Baard
Goed bezig(Y) Let it grow:)>Persoonlijk zou ik de barbershop nog enkele maandjes laten wachten;)..Maar dat is uiteraard na gelang je eigen gevoel :DEn voor het bespaarde geld wat extra verzorgingproducten aanschaffen..Evt. olie,wax balsem of iets dergelijks..Die worden steeds handiger als de lengte toeneemt:)..Grt(Y)

Daar zat ik vandaag ook aan te denken inderdaad. Toen ik de afspraak maakte zat het vooral aan de zijkanten erg springerig. Ik wilde dat eventueel wat korter trimmen. Maar het gaat steeds beter zitten nu het langer wordt.
Ik denk er nog even over na, en wie weet cancel ik het gewoon.
 

GlennBG

Volle Baard
Hoi Steef, welkom nog.
Gaat goed toch?
Gewoon laten gaan zou ik doen ( heb ik ook gedaan).
Is idd zeer verleidelijk om er aan te gaan snoeien.
Zou het niet doen nu nog...
Maar ja. Jouw baard. Een ieder moet lekker doen wat hij zelf wil.
Is allemaal prima.
Veel plezier man!
 
Banner image
Top