Springerige haren (poging: eerste baard)

Berkenboom

Stoppelbaard
Hi Baardmannen,

Al enige tijd heb ik de wens om een baard(je) te laten groeien. Tot op heden is het er nooit van gekomen omdat ik al snel afhaak ivm springerige haren en (helaas) beperkte haargroei. Zoals je kunt zien op de foto groeien de haren op sommige plekken rechtop ipv plat.
5835A11C-CAE7-432E-B4F5-01689174B895.jpeg Heeft iemand tips om de haren enigsinds plat te strijken zodat het wat netter staat?

Alle hulp is welkom! :)
 

Texman

Koning Baard
Ha @Berkenboom,
Welkom op ons leuke forum :).
Ik zie dat je een hele goeie baardgroei hebt en ik begrijp dat je het zelf nog niet optimaal vindt. Maar geloof mij je baardgroei is van een kwaliteit die gegarandeerd een mooie baard gaat op leveren. (Y)(Y)(Y) Het enige want je nodig hebt is geduld en doorzettingsvermogen want je baardgroei is nog niet volledig op gang gekomen (kwestie van leeftijd).
Over drie maanden kan je eigenlijk pas goed beoordelen hoe je baardgroei zich heeft ontwikkeld.
Het is een proces waar je gewoon even doorheen moet, de springerige haartjes horen daar gewoon bij daar kan je weinig aandoen en dat gaat over als je baard wat langer is uitgeroeid. Wat je wel kan doen is baardolie gaan gebruiken en koop een zachte baard borstel om je haren de juiste kant op te dwingen.
Hou ons maar op de hoogte van je voortgang zodat we je zonodig verder kunnen adviseren.
Succes Texman :)>
 

KoenD

Baard
Hi Berkenboom. Potentie heb je zeker.
Tip: kijk op dit forum maar eens terug naar de eerste foto's geplaatst in topics van de "nu baarddragers". Als je dat doet, zal je daar motivatie uit halen en inzage krijgen in de mogelijkheden. Mijn gevoel zegt wel dat je je mindset om moet zetten. Motivatie is de basis, gevolgd door bereidheid. Investeer tijd, DULD ONGEMAK. Als je daarop inzet heb je de grootste stap te pakken. Ongemak is tijdelijk (maanden/weken), het plezier dat blijft (jaren!). Aan jou de keus. Succes! o_O(Y)
 

Macx

Baardaap
Hallo Berkenboom, ik ben een beetje laat, ik heb je over het hoofd gezien, anders had ik je al wel welkom geheten hier op het forum.
Bij deze van harte welkom op het gezellige forum.
Menig jongeman zou op jouw baarddekking jaloers zijn, er is niets wat je in de weg staat om een prachtig baard model te kweken, de haartjes staan nu nog alle kanten uit maar je moet ze de tijd geven om te groeien dan wordt het ook steeds makkelijker om deze te sturen met de juiste verzorging, zoals baardolie en een goeie baardborstel en eventueel ook baard balsem, alle deze producten zijn goed voor je huid en baardharen.
Ik wens je veel succes met je baardreis en hou ons op de hoogte van het verloop.(Y):)
[DOUBLEPOST=1668011149][/DOUBLEPOST]
Bedankt voor jullie advies en motivatie om door te gaan. Heel fijn!

Ps. Over 2-3 maanden een update incl. foto!
Doe maar wat eerder hoor, vooral in het begin zie je al snel veranderingen en omdat je zo'n mooie baarddekking hebt, is het voor andere beginnende baardmannen erg nuttig en motiverend om te zien dat als je volhoudt er iets moois ontstaat en dat geeft weer vertrouwen en moed om vol te houden.
 
Banner image
Top