Solderen?

Sander

beards be like...
Wil een strip leds voorzien van een kabel en zal moeten solderen. 30 watt soldeerbout ok? of 60 watt?
 

Bunny

Baard
Ach met 30watt wil het vast ook lukken, ik heb verder geen flauw idee hoe dik je kabels en led strips zijn. Hoe meer koper, hoe beter de warmte geleid wordt en meer power je nodig hebt.
 

Geus

Baard
Voor elektronica moet je juist niet een te zware bout gebruiken, die 30W is prima. Met de bout beide delen goed verhitten, zodat het tin als je het er tegenaan houdt er direct mooi tussen vloeit. Dan krijg je een sterke verbinding. Lukt dat niet direct, ga dan niet metselen met het tin. Haal de oude tin dan weg met een tinzuiger en probeer het opnieuw. Succes!

O ja, en vergeet vooral S39 en dergelijke middelen. Er zit al een vloeimiddel in je tin.
 

Sander

beards be like...
Dat gaat wel goed komen (Y) Heb je er een wifi controller bij zoals: http://r.ebay.com/UCpkH5 ?
Nah, wel naar zitten kijken. Eerst eens met een goedkope controller proberen. Is nu alleen nog voor de slaapkamer. Als ik ga uitbreiden in huis, dan is de kans groot dat er een wifi controller bij komt :)
Voor elektronica moet je juist niet een te zware bout gebruiken, die 30W is prima. Met de bout beide delen goed verhitten, zodat het tin als je het er tegenaan houdt er direct mooi tussen vloeit. Dan krijg je een sterke verbinding. Lukt dat niet direct, ga dan niet metselen met het tin. Haal de oude tin dan weg met een tinzuiger en probeer het opnieuw. Succes!

O ja, en vergeet vooral S39 en dergelijke middelen. Er zit al een vloeimiddel in je tin.
Ben heel benieuwd hoe dit gaat werken haha. We merken het over een maandje wel :) Leuk, dat in China bestellen, maar duurt zo lang!!
 

Sander

beards be like...
Heb nog nooit een naheffing gehad voor dit soort zaken. Maar zou idd kunnen. Maar volgens mij moet de zending boven een x-bedrag zijn voor je geld moet lappen. En dit zijn allemaal losse zendingen :)
 

Geus

Baard
In principe ben je voor elke invoer van buiten de EU invoerbelasting en BTW verschuldigd, maar de douane heeft de capaciteit niet om voor alles een naheffing te sturen. In de praktijk loop je dus voor een paar kleine spulletjes wat minder risico dan voor grotere uitgaven, maar de kans dat ze van zich laten horen is zeker aanwezig.
 

Bunny

Baard
Met eBay verzendingen heb ik nog nooit wat betaald. Het is vrij invoeren tot ongeveer 20 euro
 

Matiezzz

Baard
Oerbaard
Voor alles wat in de EU te duur is heeft EBay wel een oplossing :)
Doe er veel zaken mee.

Solderen... Meer dan wat electra van mn motor gaat het niet worden voor mij.
Alleen Sol ken ik wel, kende goed zat van worden:)>
 

Sander

beards be like...
Tot €22,- worden er geen invoerrechten en BTW gerekend, vanaf €22,- tot €150,- vrij van invoerrechten maar met BTW. Vanaf € 150,- moet u altijd invoerrechten en BTW betalen. In de meeste gevallen rekenen de postbezorgdiensten geen inklaringskosten als het bestelbedrag van de te importeren goederen onder de €22,- blijft.
Bron: http://www.invoercalculator.nl/ (ook bij belastingdienst geven ze dat aan).
 

Sander

beards be like...
De postbezorger kan inklaringskosten rekenen voor het aangeven bij de douane. Denk dat dat er ook bij in zit.
 
Banner image
Top