Slechte ervaring baardkapper

ChrisDev

Stoppelbaard
Hallo,

Ik ben sinds kort mijn baard aan het groeien. Het gaat beter dan verwacht. Maar na een week of 8 maakte ik een fout. Ik wilde voor het eerst even naar de baardkapper gaan om het een beetje bij te laten punten. Ik zeg nog tegen hem: "ik wil het laten groeien dus gaat echt alleen om even de lengte van de snor enzo bijscheren"

Nou, ik denk dat hij op de automatische piloot stond ofzo want opeens scheert hij mijn hele bakkebaard weg. Hij deed alsof het expres was, met een lulverhaal dat hij de wangen expres korter maakt zodat het straks allemaal mooi samen "opgroeit" maar daar trapte ik niet in. Hij heeft het uiteindelijk gemaakt zoals veel van zijn klanten erbij lopen (en wat nu populair schijnt te zijn), oftewel: bakkebaarden weg en wangen heel kort met een soort fade. En de sik ongemoeid gelaten.

Sinds die dag zit ik al een paar weken in dubio: alles afscheren en opnieuw beginnen, zodat het allemaal weer gelijkmatig teruggroeit? Of gewoon laten groeien en dan komen die wangen wel weer terug op niveau, aangezien ik die uiteindelijk toch korter zal houden dan de sik.


Wat zouden jullie doen?
 
L

LeatherBeardEd

Guest
Da's k*t man. Ik zou het niet afscheren maar laten groeien. De sik langer is mode maar moet wel bij je gezicht passen. Bij mij past het beter dan een volle baard maar dat is niet bij iedereen. Het is paar weken geleden schrijf je, dus je wangen zijn alweer een stuk gegroeid. Ik zou zeggen nog 2 maanden aankijken en dan een beslissing nemen wat je wilt. Als je alles op een lengte wilt, kun je na 2 maanden je sik bijwerken zodat die even lang is als de rest. Dat heeft dan al een mooie lengte.

BEARD ON !
 

Texman

Koning Baard
Deze barbier is waardeloos nooit meer heen gaan dus.:mad:
Zo'n teleurstelling zal je nu geen tweede keer overkomen want je bent gewaarschuwd.:confused:
Ik sluit mij trouwens volledig aan bij de adviezen van de baardmannen hier boven.(Y)
Je zou het bijhouden van je baard ook zelf kunnen doen. Het is echt niet zo moeilijk en het bespaart je een hoop geld.
Succes Texman:)>
 

Nib85

Volle Baard
Wat een rotervaring! :mad:
Zoiets heb ik nog niet meegemaakt, zou balen als een stekker, maar afscheren, nee!!
Ben het met de baardbroeders eens.
Gewoon de tijd geven om te herstellen lijkt mij het beste.
En niet meer naar deze baardsnoeier, of goede afspraken maken! ;)

Dit is volgens mij het enige juiste advies.
Geef het de tijd om te herstellen.
Hoe lang is afhankelijk van je “doel”, je baardgroei en hoe belangrijk je het vindt om er “geknipt” bij te lopen.
Hier hoef je (en kun je wat mij betreft) geen tijd aan te hangen van te voren.

Als je net begint met groeien wordt vaak gezegd een maand of 3 eerst aankijken (al lees ik in dit topic al een half jaar tot een jaar, maar dat is onzin natuurlijk...tenzij je een enorme grote baard wil).

Jij kent je “groeitempo” na een week of 8 ervaring al wel een beetje en had niet voor niets een afspraak bij de barbier staan...
Kijk het eens een dikke maand-2 maand aan en maak dan voor jezelf de beslissing wat je wil.

Kleine voetnoot, wanneer je het wat langer wilt laten groeien en je gaat vaak naar de barbier schiet het voor geen donder op....:D
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik ben minder vriendelijk, dan mijn voorgangers, want welke sukkel gaat er nou na twee maanden al naar een barbier?:rolleyes:
Een totale beginnersfout, alsof je gras in je perkje inzaait en dan alvast met de maaier klaar gaat staan om daarna te klagen, dat het grasveld niet echt wordt wat je er van verwachtte.;)
Geef je baard de kans om zich te ontwikkelen, dus gewoon er vanaf blijven en zelf met een schaar af en toe het model bijwerken, dan heb je over een jaartje een baard, waar je tevreden mee bent.
:)>
 

ChrisDev

Stoppelbaard
Ontzettend bedankt voor alle leuke reacties! Het gaat al de goede kant op met de baard. Ik ga nog even een nieuwe vraag openen.
 

ChrisDev

Stoppelbaard
Ben dus weer naar een andere geweest. Ik weet het: kom een jaar niet aan jd baard. Maar de mijne groeit best snel en wilde vooral de snor echt even laten knippen. Nu is mijn vraag of dit goed geschoren is, want ik heb er geen kijk op. Van ver lijkt het een prima snor. Van dichtbij lijkt het wat oneven geschoren. Of hoort dit zo?
 

Bijlagen

  • 20190726_205021.jpg
    20190726_205021.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 42

Bolt

Zware baard
Eerlijk antwoord.. vind het niet mooi gedaan.
Recht lijkt iets meer van de snor af te zijn wat ik kan zien op de foto.
Maar een pluspunt is dat jij een goede Baardgroei hebt dus blijf er minimaal een halfjaar vanaf en je zult zien dat het er super uitziet. Weet het is moeilijk om er af te blijven maar het is zeker de moeite waard.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Hahaha, je bent onverbeterlijk. ;)
Het is inderdaad scheef geknipt met een hap eruit aan de rechterkant, maar je brengt de barbier zelf in de problemen, want wat wil je nu laten knippen? Je hebt haartjes van twee centimeter.:rolleyes:
Geef het nou eens de kans om te groeien.:)
 
L

LeatherBeardEd

Guest
Laten groeien tot het een lengte heeft waarmee de barbier iets kan beginnen en dan weer eens kijken wat je wilt.
Dit levert alleen maar teleurstellingen op.
 

Hartenheer

Zware baard
Laten groeien en gewoon zelf gaan doen.
Op YouTube staan vele tips, en kan je ook nog zien wat ze bedoelen.
Gaat het dan fout, heb je weer wat geleerd.

Bij de barbier is het altijd maar afwachten, die heeft maar een bepaalde tijd voor je en moet snel werken.
Zo krijg je fouten.
 

Texman

Koning Baard
Ik werk mijn baard altijd zelf bij en dat zal ik ook blijven doen totdat ik het zelf niet meer kan.:eek:
De truc is dat je er de tijd voor moet nemen. Als je je haast gaat het vaak fout. Laat je niet afleiden.:)
 

Ardjan

Baardaap
'k Vind best meevallen; 'k heb wel gekker gezien!

Maar tis wél oppassen geblazen! Laat de baardkapper geen baardkaper zijn! :eek:
Voor je 't weet heeft de barbier - met alle goeie bedoelingen - je baard gekaapt! (oftewel verkloot) :D

Lekker laten groeien dus! :)
 
Banner image
Top