Shavette gebruiken met je verkeerde hand

Andreas

Baard
Heren,

Voor het bijhouden van de baardlijnen gebruik ik een shavette. Dat gaat lekker precies. En in combinatie met scheerolie ipv zeep zie je mooi wat je doet.

Nou gaat me dat prima af, het is ook een goede skill om te hebben als baardman, maar toch loop ik vaak te kloten op mijn rechterwang. Het gaat wel, maar mijn hand zit dan vaak half voor mijn ogen.

Ik ben rechts en dus is dat op mijn linkerwang geen probleem. Hoe doen jullie dat? Scheer je daar met links of heeft iemand een gouden tip voor het vasthouden van het mes met je rechterhand?

Alvast bedankt!
 

PerryS

Baard
Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar, wil zelf namelijk ook zo´n mesje gaan gebruiken, ben benieuwd naar de reacties die volgen:p
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Heren,

Voor het bijhouden van de baardlijnen gebruik ik een shavette. Dat gaat lekker precies. En in combinatie met scheerolie ipv zeep zie je mooi wat je doet.

Nou gaat me dat prima af, het is ook een goede skill om te hebben als baardman, maar toch loop ik vaak te kloten op mijn rechterwang. Het gaat wel, maar mijn hand zit dan vaak half voor mijn ogen.

Ik ben rechts en dus is dat op mijn linkerwang geen probleem. Hoe doen jullie dat? Scheer je daar met links of heeft iemand een gouden tip voor het vasthouden van het mes met je rechterhand?

Alvast bedankt!
Pols voor de kin houden en van boven naar beneden scheren.
Linkerwang met de linkerkant van het mes. Pols draaien en rechterwang met rechterkant van het mes.
Dus niet van bovenaf met de hand voor je oog, want dan klopt ook de scheerhoek niet meer met de baardlijn.
Handvat van het scheermes is dus altijd naar de kin gericht en het mes naar het oor.
 

rudolf

Baard
Je niet dominante hand trainen door bv met die hand te eten schrijven enz je zal zien nadat is de eerste dagen aankloten maar daarna gaat het steeds makkelijker ook het scheren met je minder dominante hand.
Het is niet al te moeilijk om met beide handen te scheren, gewoon doen en durfen.
 

IvarO

Stoppelbaard
Hier sluit ik me bij aan.
Ik scheerde tot voor kort met een open scheermes. In het begin ging dat links niet zo best (rechthandig dus links moest ik met mn linkerhand scheren). Dat heeft me letterlijk wat bloed, zweet maar geen tranen gekost.
Had ik die tip over schrijven en eten met links maar eerder gehad. :)
Na een paar maanden werd ik met links bijna net zo handig als met rechts en zag ik er niet meer uit alsof ik gevecht met de kat had gehad.
 
Nog nooit zoiets gebruikt Andreas, heb ff een filmpje gekeken
Tricky business, je bent dan meer held dan mij.
Of iemand anders zou het bij je mogen uitvoeren met een steady hand ?
Heb je een shavette met verwisselbaar mes ?
 

Andreas

Baard
De eerste keer was ook spannend ;) maar je word er steeds handiger in! Een ander zou ik niet laten doen maar dat is vooral omdat ik bang ben dat er teveel word weggeschoren. Ik maak alleen de natuurlijke lijn die er zit wat strakker.

En ja, verwisselbare mesjes. 100 stuks voor 8 eurootjes
 

Jerry1980

Baard
ik gebruik eerlijk gezegd het losse mesje op de achterkant van mij gilette scheermes die ik verder alleen nog gebruik om mijn hals te scheren. de achterkant gebruik ik om de randen van mijn snor en wangen straks bij te houden. een shavette lijkt me wel gaaf maar durf ik nog niet aan. verder ga ik 1x per maand naar de barbier en laat me daar lekker verzorgen en dan ziet alles er weer super strak uit.
 
Banner image
Top