Scheercrème

Niels

Baard
Hebben jullie ervaring met scheercrame? Met schuim zie je de lijnen niet goed. Ik heb een shavette en wil graag tijdens het scheren niets te veel eraf halen. Waar is dit verkrijgbaar. En welke is goed voor de huid
 

Carlstein11

Volle Baard
`Ik denk dat je scheercreme bedoeld en ik gebruik dit om mijn hoofd te scheren. Ik vind het makkelijker in gebruik als scheerzeep en je kan het wat minder laten schuimen als je dat wilt. wat weer makkelijker is om langs de lijnen scheren. kijk eens op mijnbaard.nl daar hebben diverse merken en soorten .
 

Texman

Koning Baard
Als je een scheercrème wil gebruiken kan je die van Nivea proberen.
Door het vele schuim kan je inderdaad moeilijk zien of je niet te veel weg haalt.
Zelf hoef ik haast niets weg te halen om dat mijn baard domweg niet hoger groeit.
Als ik toch wat wil bijwerken dan gebruik ik gewoon wat handzeep en een Gillette G2 scheermesje. Hiermee kan je heel goed zien wat je doet.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Insmeren met warm water en mes er overheen, dan zie je alles goed en heb je helemaal geen crême of zeep nodig.
Naar mijn idee is er ook geen enkele man, die zijn schedel scheert en zijn hoofd inzeept.
Toch, mannen???
Of heb ik het bij het verkeerde eind en loopt bij anderen de zeep in de ogen?
 

Carlstein11

Volle Baard
Hangt er van af @ProfessorMelchior soms even snel het mes er over met warm water.
Maar soms ook de verwen factor met een fijne scheer crème.Alleen jammer dat ik weer moet opletten met de geurtjes en toevoegingen vanwegen mijn probleem huid.
En je kan ook Aleppo zeep gebruiken dat werkt ook heel goed.
 

Mdbruin

Baard
Ik weet dat het ook van de gevoeligheid van je huid te maken heeft. Op een vochtige huid kan je met een mes scheren, alleen bijv. op mijn huid geeft dit een huidreactie.
 

Hartenheer

Zware baard
Ik weet dat het ook van de gevoeligheid van je huid te maken heeft. Op een vochtige huid kan je met een mes scheren, alleen bijv. op mijn huid geeft dit een huidreactie.
Dit is een van de redenen waarom ik al snel een baard had.
Met een scheerapparaat moest ik 2x per dag scheren en bijna jaarlijks een nieuwe kopen.
Nat scheren gaf bij mij een enorme huiduitslag
 

zenn

Zware baard
Droogscheren (elektrisch) vond 'k verschrikkelijk; werd er altijd helemaal rood van. Nat Scheren met een mesje vond 'k fijn; 'k gebruikte meestal gewoon scheerzeep zoals Vergulde Hand of spul uit zown bus van Gilette.

Maar om het super glad te krijgen gebruikte 'k vaak scheerolie en soms weleens babyolie, werkt uitstekend.
 
Banner image
Top