Ringbaard

thomas93

Stoppelbaard
Hallo,

Ik heb al een tijd een stoppelbaardje, wil het niet gladgeschoren omdat ik dan een nog jonger gezicht heb. Ik heb alleen een snor, haar op de kin en een zogeheten soul patch, op mijn wang en in mijn nek groeien alleen donsharen en enkele dikke zwarte, dit zal zo blijven denk ik omdat mijn vader het ook niet heeft. Mijn vader heeft vroeger altijd een snor gehad, toen hij zag dat ik zowel mijn snor als kin-haar liet staan (stoppels) is hij dit ook gaan doen. Nu heeft hij een best dikke ringbaard die er badass uitziet, dus ik ben aan het kijken of mij dat ook lukt.

Ik heb het nou 2 weken laten staan, en heb tussendoor een beetje bij getrimd omdat enkele haren veel sneller groeien dan de rest. Dit is dan ook meteen mijn eerste vraag, ik heb enkele haren die binnen no time naar de centimeter toegaan, maar ook haren die niet langer worden dan 1-2 mm. Moet ik blijven trimmen tot alles ongeveer gelijk is of gaat de groei beter als ik helemaal niet trim?

Daarnaast graag advies over de lengte, naar mijn inzicht wordt het 'dikker' wanneer het langer is, maar ik wil het ook niet te lang. Wat zou een goede lengte zijn? Zelf zit ik ook te twijfelen aan de lengte van mijn snor, eerst had ik zoiets van die hou ik kort getrimd, maar aangezien ik al niet veel gezichtshaar heb is het weglaten van de snor al meteen een stuk minder.

Dus... Meningen en advies zijn welkom (Y)


20150924_172331-1.jpg 20150925_122025-1.jpg20150924_163913-1.jpg
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Allereerst ben je goed bezig, je weet redelijk wat je wilt begrijp ik en dat is al
een goed punt. Een ringbaard(je) kan er inderdaad badass uitzien, de lengte
is iets persoonlijks, ik hou van lang, jij misschien van kort o_O
In ieder geval succes met de groei en de te maken keuzes, beard on :)>

Groeten Hans
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Het ziet r best veelbelovend uit. Alleen zou ik er toch voor kiezen om eerst even niet bij te gaan trimmen. Houd gewoon de contouren van je ringbaardje scherp, maar laat de rest met rust.. Voorlopig dan. Als je hem wat lengte gunt al helemaal. Gewoon lekker laten groeien en kijken hoe hij er over een paar weken of een maand uitziet. Bijknippen of trimmen kan na de tijd ook.

Ik weet niet hoe gemotiveerd je bent, maar wat kan helpen als motivator is om elke week een foto te maken voor jezelf om het proces goed te kunnen volgen.
Succes er mee! (Y)
 

thomas93

Stoppelbaard
Oke thanks voor de adviezen, ik ga ermee aan de slag. Het maken van een wekelijkse foto is inderdaad een goeie.

Jullie horen nog van mij haha
 

RonaldZ

Baard
When in doubt, grow it out;)
Met geduld kom je het verst. Als er echt een aantal willekeurige snelgroeiende haren tussen zitten, kan ik je een kappersschaar aanvragen. Hiermee kan je heel voorzichtig (na enige oefening) enkele haartjes bijwerken.
Welkom btw:)>
 

Guido1994

Baard
Hallo,

Ik heb al een tijd een stoppelbaardje, wil het niet gladgeschoren omdat ik dan een nog jonger gezicht heb. Ik heb alleen een snor, haar op de kin en een zogeheten soul patch, op mijn wang en in mijn nek groeien alleen donsharen en enkele dikke zwarte, dit zal zo blijven denk ik omdat mijn vader het ook niet heeft. Mijn vader heeft vroeger altijd een snor gehad, toen hij zag dat ik zowel mijn snor als kin-haar liet staan (stoppels) is hij dit ook gaan doen. Nu heeft hij een best dikke ringbaard die er badass uitziet, dus ik ben aan het kijken of mij dat ook lukt.

Ik heb het nou 2 weken laten staan, en heb tussendoor een beetje bij getrimd omdat enkele haren veel sneller groeien dan de rest. Dit is dan ook meteen mijn eerste vraag, ik heb enkele haren die binnen no time naar de centimeter toegaan, maar ook haren die niet langer worden dan 1-2 mm. Moet ik blijven trimmen tot alles ongeveer gelijk is of gaat de groei beter als ik helemaal niet trim?

Daarnaast graag advies over de lengte, naar mijn inzicht wordt het 'dikker' wanneer het langer is, maar ik wil het ook niet te lang. Wat zou een goede lengte zijn? Zelf zit ik ook te twijfelen aan de lengte van mijn snor, eerst had ik zoiets van die hou ik kort getrimd, maar aangezien ik al niet veel gezichtshaar heb is het weglaten van de snor al meteen een stuk minder.

Dus... Meningen en advies zijn welkom (Y)


Bekijk bijlage 1170 Bekijk bijlage 1172Bekijk bijlage 1171

Doet me denken aan Johnny Depp haargroei/stijl. Als dat langer en voller is ziet het er echt tof uit!
 
Banner image
Top