Rikske's baardje.

Rikske

Stoppelbaard
In navolging van mijn voorstel topic zal ik hier af toe wat voortgang laten zien.

Ik heb niet bijgehouden wanneer ik precies ben gestopt met scheren maar ik schat dat ik nu zo'n 6 weken onderweg ben.


IMG_2090
by Rikske, on Flickr

De ongelijke dekking begint nu wat meer zichtbaar te worden, dat kan ook te maken hebben met de vier verschillende kleuren in mijn baard. Nog een paar weken dan zal dat ook wel bijgetrokken zijn. Ik heb wel behoefte om mijn halslijn bij te werken maar volgens mij kan ik dat beter over een paar weken door een proffesional laten doen.

Dieptepunt de afgelopen weken was dat ik uitgemaakt ben voor hipster...
Hoogtepuntje is baardolie, daar kan ik wel aan wennen.
 

Stouwe

Baard
Door een hipster zeker?:p dat zal wel vaker gebeuren. Of IS'er oid.
Succes in ieder geval. Als het langer wordt dan wordt de o gelijkheid wel minder of het valt minder op.
 
Geduld doet wonderen. Ook met de negatieve reacties. Ik ondervind haast geen negatieve reacties meer.

Echter dit jaar spendeer ik de kerst aan boord waar een aantal van me collega's ook hun familie had meegenomen. Vrouwen, dochters en zoontjes. Je weet het wel, super gezellig allemaal aan de grote tafel met 25 man sterk.

Paar wijntjes en spaatjes goud verder werd het allemaal wat losser en flexer aan tafel waarbij mijn baardje ook eens ten sprake kwam. Want blijkbaar waren de vrouwtjes best geinteresseerd. Daar was één collega wat minder van gediend en begon mijn baardje af te wuiven en proberen om onder de tafel te vegen. Maar het mooiste was nog toen ik aan de dames vroeg; " do you know how they call people without beards, WOMAN". Je had de vrouwen eens aan tafel moeten zien lachen en sommige baardloze mannen moeten zien kijken.

Moraal van het verhaal:
Mannen kunnen ook gewoon jaloerse krengen wezen en zijn medemens geen erkenning gunnen zodat ze als haantje de voorste kunnen voort marcheren.
 

Chronix

Stoppelbaard
De meeste mensen die 'slechte' dingen over mijn baard zeggen, of die er rare opmerkingen over maken (en dat zijn er nogal wat), dat zijn over het algemeen mannen die van de vrouw glad geschoren moeten zijn, met andere woorden: jaloerse mannen :)>
 
Haha goed verhaal :D ja jaloezie heerst sterk bij sommige geschoren mannen, maken je baard uit voor alles en nog wat maar je ziet in hun ogen dat ze ook best wat gezichts versieren willen :)> ik kan er alleen maar om lachen, en wie het laatst lacht...
 

Almer

Baard
Moet goed komen volgens mij! Is altijd weer even afwachten maar er komt met regelmaat weer een verbazingwekkend exemplaar bij :cool:

Volgende keer met foto's kun je ook direct uploaden naar dit forum. Volgens mij kun je de link dan ook gebruiken. Weet eigenlijk niet hoe dat precies zit. Onderin staat "upload bestand" , hier kun je de foto opzoeken. Daarna komt onderin je foto status te staan en kun je kiezen voor miniatuur en volledige afbeelding. Probeer het eens zou ik zeggen :)>
 

Rikske

Stoppelbaard
Door een hipster zeker?:p

Die opmerking kwam van een leuke dame en was volgens mij leuk bedoeld.

Verder merk ik weinig van jaloezie. Er zijn in mijn omgeving maar weinig baardmannen dus het is misschien wel "bang zijn" voor het onbekende.
Vandaag trouwens wel een complimentje gekregen. Zelf ben ik ook steeds meer tevreden.
 
Banner image
Top