Redecker baardborstel review

Via via kwam ik terecht bij Burstenhaus Redecker die schijnbaar ook een baardborstel verkopen. Zelf heb ik nooit een baardborstel gebruikt, dus het is lastig om een echt oordeel te vellen.
De borstel is klein en ligt goed in de hand. Er staat geen merkje op en ziet erg gewoon goed en kwalitatief uit. De haren zijn van varkenshaar en zijn dus erg stug. Ik vind het enerzijds goed om de huid zo goed te "scrubben", anderzijds kun je wellicht ook een staalborstel gebruiken.
Ja, je baardhaar wordt er misschien wat zachter van, maar je huid in ieder geval niet. Nee, voor mij is dit geen blijvertje...

IMG_20150213_232537~2.jpg IMG_20150213_232543~2.jpg IMG_20150213_232549~2.jpg
 

Matiezzz

Baard
Oerbaard
Ik ben wel tevreden over de Redecker baardborstel.

Hij is klein, licht en ligt goed in de hand.
De haren zijn inderdaad wat aan de stugge kant, merk wel dat deze langzaam soepeler worden bij meer gebruik.
Deze borstel scrubt de huid ook lichtjes, door de stugheid van de haren, wat mij persoonlijk goed bevalt.
De prijs is vooral fijn, voor 6,95 (dacht ik) heb je hem op je deurmat liggen.

Gelukkig is er voor ieder wat wils op de markt, qua baard borstels.
 

Geus

Baard
Lol, @barrymossel "staalborstel". Hij lijkt wel op de borstel van Oak en als het ook varkenshaar is, zal het qua stugheid ook wel te vergelijken zijn. Volgens mij de borstels vooral bedoeld voor de langere (stukken) baard en kan je voor de kortere stukken beter een kam gebruiken. Hij lijkt mij wel ideaal om door een langere baard te rossen om zo klitten te voorkomen en verwijderen. Met een borstel kan je ook goed haren naar beneden krijgen. Ik gebruik hem op mijn kin: borstel op de kin zetten, kleine rondjes draaien en dan naar beneden trekken. Werkt prima als er ergens een gat of deuk is ontstaan. Goedkoper alternatief voor de Oak, denk ik zo.
 
Banner image
Top