Premax Baardschaar ervaringen

Sander

beards be like...
Mijn snor knip ik normaliter bij met een oud, krom nagelschaartje. Niet makkelijk, zeker niet wanneer je in een spiegel kijkt. Iedere beweging die je maakt met een kromme schaar zorgt voor een pijnlijk momentje, wanneer je in een spiegel kijkt.
Daarom was ik dan ook ontzettend blij toen Böker, de Duitse distributeur, mij een Premax baard- en snorrenschaar stuurde. Wat een verademing!

Een nette scherpe schaar waarmee ik precies langs de snorharen kan knippen. Perfect voor die losse snorharen die de ene keer zich verstoppen onder de rest van de snorharen, maar de andere keer rechtop staan en uit de pas als een foute militair.

Knip je je snor regelmatig bij? Dan is dit een mooie schaar.
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Toppie Sander(Y)

Ik gebruik een zelf een Wilkinson baard-snor schaar:)>
 

Sander

beards be like...
Oh dat is misschien nog wel handiger ja. Ik vind het altijd doodeng om te knippen zo dicht bij mijn lip (zeker met dat gebogen nagelschaartje!). En mijn vrouw durft het ook niet, dus daar heb ik ook niks aan...
 

Johan

Baard
vrouwen moeten sowieso van een baard afblijven! tenminste qua styling en onderhoud. Kroelen mag altijd ;) (mn eigen vrouw tenminste, anders blijf ik bezig)
 

Bee1984

Baard
Helemaal mee eens! Ik vertrouw mijn vrouw ook voor geen cent! Al is het alleen maar vanwege het feit dat ze zich nog nooit aan me heeft voorgesteld haha! :p

Maar ontopic... Ik gebruik een klein snor/baard schaartje dat ik voor een paar eurootjes via ebay heb bemachtigd. Werkt prima! En op die momenten vraag ik me wel af of een "duur merk schaartje" dan zoveel beter zou knippen...
 

Sander

beards be like...
Ik dacht eerst zoals jij (en nog steeds een beetje), maar ik geloof wel, hoe scherper het schaartje, hoe minder je kunt trekken aan de snor. En ja, dat gebeurt ook met dit schaartje nog een beetje, met onvaste hand. Maar wel minder dan met een minder scherpe schaar. Dus een schaartje van Japans staal (of een Samurai zwaard) zorgt denk ik voor nog minder trekken.
 
Dat is jammer om te horen betreft het trekken van de haren. Want schaartje ziet er mooi uit en is mooi geprijsd.

Heb zelf een tijdje met een heel slecht en oud, krom nagelschaartje mijn bovenlip bewerkt, maar dat trekken gebeurde vaak en de haren kwamen tussen de snedes ipv afgesneden te worden.
Vervolgens bij de Etos een krom nagelschaartje waar Solingen op staat. En dat was echt een verademing.

Nog geen 1 keer getrokken en het knippen gaat zo snel. Schaartje is overigens van staal. Want de volgende dag zag ik dus wat corrosie vlekjes op het puntje zitten. Tsjah, het blijft een goedkoop schaartje maar wel een Solinger. Dus je moet dat ding wel vettig weg leggen voordat die snede helemaal weg corrodeert en weer begint te trekken ipv knippen.


Maar Sander, nou paar maanden verder, hoe is jou ervaring met het schaartje? Is die nog steeds scherp? Geen corrosie? Ik ben benieuwd.
 
Banner image
Top