Potentie voor een volle baard ?

TMG1961

Baardaap
Baard groeit goed. De mijne ziet er op foto's ook veel voller uit dan in werkelijkheid, waarom? Geen idee.
Mijn baard zit ook niet echt strak maar is ook wat ruiger zo ongeveer als de jouwe.
Wat gebruik je voor de verzorging. Met een goede baardwax kun je een heel eind komen wat betreft bedwingen van de baardharen.
 

Freerider

Baard
Wat ook echt helpt wat ik gemerkt heb (en van Texman geleerd), is om de baard samen met een rolborstel droog te föhnen. Gelijk daarna wat olie erin, en later nog wat wax om het echt strak te trekken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Goeie vraag @AppieBello en daar kan ik je dan ook na rijp beraad en met enige kennis van zaken..........geen antwoord op geven, want mijn baard begint na het stylen direct te rebelleren en hetzelfde model als jouw baard aan te nemen. :eek::D
 

JeroenP

Volle Baard
je kan eens te proberen door middel van co-wash (alleen conditioner) en daarna met de fohn alles te plaats kammen.
kijk maar eens op youtube.

succes
 

AppieBello

Stoppelbaard
Baard groeit goed. De mijne ziet er op foto's ook veel voller uit dan in werkelijkheid, waarom? Geen idee.
Mijn baard zit ook niet echt strak maar is ook wat ruiger zo ongeveer als de jouwe.
Wat gebruik je voor de verzorging. Met een goede baardwax kun je een heel eind komen wat betreft bedwingen van de baardharen.

Ik gebruik op dit moment : graveBeforeShave raybun baardolie en ook een baardwax van dezelde merk.
[DOUBLEPOST=1515743011][/DOUBLEPOST]
je kan eens te proberen door middel van co-wash (alleen conditioner) en daarna met de fohn alles te plaats kammen.
kijk maar eens op youtube.

succes
Zal ik doen , bedankt :)
 

Texman

Koning Baard
Beste Appie...
Je hebt zeker voor je leeftijd een goede baardgroei dus daar is niets mis mee.
Je heb zo te zien dunne en krullende baardharen en die gaan makkelijk alle kanten uitstaan.
Je baard is nog jong en die moet zich nog verder ontwikkelen tot volle wasdom.
Op termijn zal het allemaal goed komen.
Wat je nu zou kunnen doen is het volgende: spoel je baard iedere dag heel goed uit.
Gebruik max 3 maal in de week weinig baardshampoo. Hierdoor blijven je huidvetten intact en blijft je baard op een natuurlijke wijze gevoed met je eigen huidvetten.
Gebruik na het wassen/spoelen geen baardolie maar een goede en zachte baardbalsem die werkt als een haarconditioner en laat je haar er dikker en steviger uitzien.
Je kan als je dat prettig vind je baard ook drogen met een haardroger en rolborstel. Gebruik alleen de lauwe stand van de haardroger. De hete stand is erg slecht voor je baard. Ik hoop dat je hiermee een beter resultaat krijgt.
Succes Texman:)>
 

AppieBello

Stoppelbaard
Daar ben ik weer dan:)
Ik heb een paar maanden terug , dus een foutje gemaakt waardoor ik bijna helemaal opnieuw ben begonnen met mijn journey .:rolleyes:
Maar nu ik toch al weer een paar maanden bezig ben , zou ik willen vragen , of ik de baard gewoon moet laten staan of toch maar trimmen (omdat het oneven groeit) en of de haren aan de zijkanten wel dicht zullen groeien, want zo niet , wil ik gaan voor een korte baard omdat hij er zo heel onverzorgd uitziet (haren steken uit bijv..) alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Screenshot_20180505-223553_Messenger.jpg
    Screenshot_20180505-223553_Messenger.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 39
  • 1525549782876292310590328319940.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 27
  • 15255498538952530214759630107422.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:

Renem

Volle Baard
Ik heb mijn ogen goed de kost gegeven bij de barbier bij ons in het dorp.

Door de baard bij te werken (strakke lijn onder de jukbeenderen en hals) en de zijkanten te trimmen mis je weliswaar wat dekking, maar je baard gaat er -veel- strakker van uitzien. Zeker bij een wat kortere baard werkt dat eigenlijk wonderwel.

Mijn 12 weken-baard heeft hij flink uitgedund, daarna valt het gewoon een stuk beter en ziet het er meer verzorgd uit.
Jouw baard is krulleriger dan die van mij, dat komt de dekking ten goede, maar maakt ook dat hij lastiger te temmen zal zijn.

Vriendelijke groet, René
 

Texman

Koning Baard
Ha @AppieBello,
Op zich heb je een hele aardige baargroei daar is niets mis mee.
De wangen zouden wat voller mogen. Maar ja we hebben zo allemaal onze wensen en niet alles is mogelijk.
Ik denk dat het advies van Rene voor jou heel goed zou kunnen werken(kortere baard).
Vooral omdat voor jou een goed verzorgde baard belangrijk is.
Op termijn zou je dan je baard weer eens wat langer kunnen laten worden.
Succes Texman:)>
 

AppieBello

Stoppelbaard
Ik heb mijn ogen goed de kost gegeven bij de barbier bij ons in het dorp.

Door de baard bij te werken (strakke lijn onder de jukbeenderen en hals) en de zijkanten te trimmen mis je weliswaar wat dekking, maar je baard gaat er -veel- strakker van uitzien. Zeker bij een wat kortere baard werkt dat eigenlijk wonderwel.

Mijn 12 weken-baard heeft hij flink uitgedund, daarna valt het gewoon een stuk beter en ziet het er meer verzorgd uit.
Jouw baard is krulleriger dan die van mij, dat komt de dekking ten goede, maar maakt ook dat hij lastiger te temmen zal zijn.

Vriendelijke groet, René
Bedankt voor de tip , ik zal het eens proberen
[DOUBLEPOST=1525627748][/DOUBLEPOST]
Ha @AppieBello,
Op zich heb je een hele aardige baargroei daar is niets mis mee.
De wangen zouden wat voller mogen. Maar ja we hebben zo allemaal onze wensen en niet alles is mogelijk.
Ik denk dat het advies van Rene voor jou heel goed zou kunnen werken(kortere baard).
Vooral omdat voor jou een goed verzorgde baard belangrijk is.
Op termijn zou je dan je baard weer eens wat langer kunnen laten worden.
Succes Texman:)>
Ik dank u voor uw tip , zou het mogelijk zijn dat die, open plekken zich dekken als ik het laat groeien of is het zo omdat ik nog jong ben of moet ik het gewoon op deze manier accepteren , wat denkt u ?
 

Texman

Koning Baard
De open plekken komen door het feit dat je baard nog niet tot volle wasdom is gekomen.
Op termijn kunnen de open plekken dus vol groeien maar dat zal moeten blijken.
Als je je baard langer laat groeien kan je de open plekken enigszins camoufleren door andere haren erover heen te laten groeien.
Ik zou het voorlopig accepteren zoals het is want je hebt al een heel aardige baard.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top