Poging tot baard...

Andy95

Stoppelbaard
Aangezien ik nogal snel fotos verwijder op mn gsm, zou ik het groeiproces graag posten op het forum. Het voelt wel wat onwennig, wetend dat de meeste leden al een baard hebben waar ik enkel van kan dromen :)>

Ik ben bijna 7 weken ver en ik baal enorm dat ik een blonde snor heb maar het is niet anders :D
Dit was na 4 weken en een paar dagen.
20160710_124756.jpg

Ik mag van mn baas een baard laten groeien zolang het er min of meer verzorgd blijft uitzien, vandaar dat ik de neklijn zal blijven bijwerken...

Vandaag ben ik bijna 7 weken verder in mn baardreis en ik vind zwart-wit fotos best wel leuk nu. 20160713_231230.png

Vandaag heb ik dan ook mn neklijn proberen bijwerken omdat mn baas niet heel tevreden was en dit ziet er ongeveer zo uit.
20160715_214601.jpg

Tips zijn uiteraard steeds welkom, ik heb namelijk geen enkele ervaring met het groeien van een baard. Ik gebruik wel een kammetje en olie 's morgens, wel leuk om te doen :)

Ik ben niet van plan om wekelijks fotos te posten, maar pas na een week of 3. Een bepaald doel heb ik niet maar de planning is om het te laten groeien tot eind november en daarna zie ik wel (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De mening van de baas..........
Het herinnert me aan lang geleden toen ik nog een ravenzwarte vetkuif had en puntschoenen droeg. Mijn toenmalige werkgever deelde me in een persoonlijk gesprek mee, dat ik zonder twijfel zijn beste werknemer was, die tevens de meeste winst voor zijn bedrijf genereerde, maar hij was niet gecharmeerd van mijn haardracht. Of ik dit even wilde gaan veranderen.
Ik heb hem aangekeken, een hand gegeven en heb mijn jas gepakt. Een hond heeft namelijk een baas, ik niet.
Het bedrijf heeft nog enige tijd geprobeerd of ik genegen was weer terug te keren, maar ik had binnen enkele dagen al een andere werkplek.
Succes met je werkgever, die denkt, dat je zijn zoon bent, haha. ;)
 

Jeepie

Baard
Jij had na 4 weken al net zo veel snor als ik na 3 maanden, niks om je zorgen over te maken dus!! Just sit back, grab a case of beer, order some pizza and have a boatload of patience. Inderdaad lekker laten groeien de komende maanden, niet druk maken en over een aantal maanden zie je vanzelf wat et wordt met je baard.
 

Andy95

Stoppelbaard
De mening van de baas..........
Het herinnert me aan lang geleden toen ik nog een ravenzwarte vetkuif had en puntschoenen droeg. Mijn toenmalige werkgever deelde me in een persoonlijk gesprek mee, dat ik zonder twijfel zijn beste werknemer was, die tevens de meeste winst voor zijn bedrijf genereerde, maar hij was niet gecharmeerd van mijn haardracht. Of ik dit even wilde gaan veranderen.
Ik heb hem aangekeken, een hand gegeven en heb mijn jas gepakt. Een hond heeft namelijk een baas, ik niet.
Het bedrijf heeft nog enige tijd geprobeerd of ik genegen was weer terug te keren, maar ik had binnen enkele dagen al een andere werkplek.
Succes met je werkgever, die denkt, dat je zijn zoon bent, haha. ;)
Hij denkt soms inderdaad dat ik zijn zoon ben maar hier is geen werk in overvloed, en fulltime gaan werken bij een ander bedrijf voor slechts €800 per maand zie ik niet echt zitten. Ik heb 4 weken vakantie in augustus dus dan scheer ik sowieso niets weg :)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Snap ik. Logisch. Maar misschien kun je hem vriendelijk uitleggen, dat je haargroei en stijl als je het netjes houdt niet zijn bemoeienis nodig heeft. ;)
 

Andy95

Stoppelbaard
Jij had na 4 weken al net zo veel snor als ik na 3 maanden, niks om je zorgen over te maken dus!! Just sit back, grab a case of beer, order some pizza and have a boatload of patience. Inderdaad lekker laten groeien de komende maanden, niet druk maken en over een aantal maanden zie je vanzelf wat et wordt met je baard.
Mij er druk in maken ga ik niet doen, ik neem het zoals het groeit. Het is de eerste keer dat ik dit doe dus elke week is een nieuwe ervaring :D
 

Ronster

Baard
Ziet er al netjes uit hoor!
Neklijn ziet er ook goed uit. Wel voorzichtig dat deze niet te hoog komt, maar zo te zien weet je dat al :)
 

Andy95

Stoppelbaard
Ik ben weer een tijdje verder en heb vandaag een foto gemaakt voor mn grootouders in België die benieuwd waren hoe ik eruit zie met een 'baard'. Dus deze zal ik hier ook posten.

Onlangs ook een kammetje aangeschafd en dit werkt prima om alles min of meer netjes te houden. Zoals velen vind ik het jammer dat mn baard niet op een andere manier groeit, mn snor is namelijk helemaal blond en ik had liever een vollere groei gehad aan mn wangen maar het is wat is. Verder ben ik tevreden en begin ik ook te beseffen dat een baard meer is dan alleen wat haargroei op de wangen :)

Trimmen of bijknippen doe ik niet en dat is voor de komende maanden ook nog niet van toepassing :)


20160804_233519.jpg
 
Banner image
Top