Poging nummer 2

AppieBello

Stoppelbaard
Hallo allemaal,

Ik laat al een tijdje een baard groeien , maar zit steeds met het probleem dat wanneer mijn baard groeit het gaat krullen en de plekken die dun zijn niet dekt. Graag zou ik willen weten wat de veteranen denken en aanraden. Ik denk dat ik al zo'n 2-3 maanden deze baard heb.

(Een tijde terug al een post hierover geplaatst , maar misschien zal ik nieuwe dingen te horen krijgen)
 

Bijlagen

  • received_309495656313614.jpeg
    received_309495656313614.jpeg
    180,6 KB · Weergaven: 304
  • received_2195400370705133.jpeg
    received_2195400370705133.jpeg
    48,8 KB · Weergaven: 281
  • received_1317090008431923.jpeg
    received_1317090008431923.jpeg
    173,2 KB · Weergaven: 277
  • received_310863819736703.jpeg
    received_310863819736703.jpeg
    117,4 KB · Weergaven: 227
Op zich niks mis mee toch? Iedereen heeft een andere baardgroei maar streeft vaak naar de dezelfde baardmodellen. Als je hem nu iets netter wil maken dan zou ik de zijkanten iets bijpunten en aan de onderkant zo lang houden als je zelf wil. Je kan ook nog een maandje doorbijten en kijken wat er gebeurd

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
 

dijkie

Zware baard
@AppieBello he daar was je weer ;) ik vind nog steeds dat je een beste baard heb en de wangen groeien ter zijne tijd wel dicht (Y)
mijn advies is ga nog een maandje of 2 door , en dan eens door de barbier netjes strak laten fatsoeneren :)>
 

Texman

Koning Baard
Ha @AppieBello ,
Op zich heb je helemaal geen slechte baardgroei integendeel.
Maar je hebt krullend haar en dat is in de beginfase van je baard altijd wat lastig .
Als je baard langer wordt zal het probleem minder worden. Vooral bij lange baarden zien krullen en slagen er vaak fantastisch uit.
Dus je moet er echt nog even mee doorgaan. Er is gelukkig ook een tussen oplossing en dat is Reuzel Grooming Tonic.
Reuzel Grooming Tonic is een haartonic die een langdurige en natuurlijk aanvoelende hold geeft en speciaal ontworpen voor styling met de föhn.
Deze tonic is niet echt gemaakt voor het in model brengen van je baard maar het werkt wel. Zelf gebruik ik het ook.
Je gaat als volgt te werk:
1. Baard wassen of spoelen
2. Drogen met handdoek
3. Een klein beetje Grooming tonic in je baard masseren en goed verdelen met een kam.
4. Breng nu je baard in model met een föhn ( niet heet maar warm) en een rolborstel.
Met de rolborstel kan je het krullende haar als het ware oppakken en straktrekken.
Tijdens het drogen met de föhn moet je met de borstel een naar beneden draaiende beweging maken.
In het begin zal je even moeten oefenen. Als je dit met je hele baard doet zit hij fantastisch.
Mocht je het resultaat te droog vinden kan je ook eerst wat baardbalsem gebruiken die je dan goed in je huid masseert.
Hier overheen breng je tonic aan die je dan niet al te stevig in masseert.
Reuzel Grooming Tonic kan je bestellen bij https://www.mijnbaard.nl/pommade/reuzel-grooming-tonic.html
Begin met een flacon van 100ml.
Succes Texman:)>
 

DNA76

Baard
kan niet veel meer toevoegen! Tips van Texman ivm haardroger zijn zeker aan te raden. En inderdaad, hoe langer die baard zal worden, hoe minder je zorgen zal hebben over die kalere plekjes en krullend haar. Komt vanzelf goed! No worries, ff die fase doorbijten!!!
 

AppieBello

Stoppelbaard
Mooie baard en verder zou ik @Texman zijn advies volgen.

ik ben voor een tijdje in het buitenland waardoor ik de producten die @Texman mij heeft aangeraden nog niet heb kunnen kopen. Zodra ik terug ben ga ik ermee beginnen
[DOUBLEPOST=1548094034][/DOUBLEPOST]
Mooie donkere baard hoor..ik ben grijs....maar dit is ook niet mis! Wat voor lengte had je zelf in gedachten?

Ik dacht aan zoeits maar lijkt me wel moeilijk , sinds de mijne niet zo vol is.
 

Bijlagen

  • images.jpeg-2.jpg
    images.jpeg-2.jpg
    32,6 KB · Weergaven: 46

Marwan

Stoppelbaard
Ziet er goed uit broeder, gewoon een kwestie van niet teveel over nadenken en doorgaan. Gebruik ondertussen wel wat baard olie en dan komt het zeker goed, ik heb zelfs momenten gehad dat ik bewust niet naar mijn baard keek, voor een week lang! :D En geloof mij je ziet echt ieder week weer een verandering wat je tegelijkertijd steeds meer motiveert om door te gaan. En een hele belangrijke tip die belangrijk ook heel belangrijk is om te onthouden: "It does not matter how slowly you go as long as you do not stop" ik ben benieuwd naar jou vooruitgang.:)>
 
Banner image
Top