Poging 1

JimuitAmsterdam

Stoppelbaard
Beste baardmannen,

Ik ben Jim, 21 jaar en baardloos. Mijn vader heeft altijd al een hele goeie dichte baard gehad, ken hem eigenlijk niet anders. Ik heb dit altijd al mooi gevonden. Ik heb nooit echt proberen iets te laten staan. Ik scheer mij al jarenlang dagelijks om snor- en sikloos door het leven te gaan. Haargroei op mijn wangen had ik niet.

De afgelopen 2 weken kom ik weinig het huis uit en heb ik me nog niet geschoren. Er groeien redelijk wat haren uit mijn wangen maar al met al is het een rotzooitje. De haren zijn erg dun en liggen ver uit elkaar. Wel zijn ze lang, sommige een kleine 2cm.

Ik merk dat het de laatste dagen steeds meer oprukt richting mijn mondhoeken. Wat begon bij mijn bakkebaarden daalt geleidelijk steeds verder af.

Vind het er wel slordig uit zien en denk er daarom over na om het te trimmen. Mijn vraag aan jullie, aan de hand van mijn verhaal, moet ik dit alles doorpakken of kan trimmen geen kwaad? Of verstoor ik dan het groeiproces oid?

Groetjes Jim
 

Rothbeard62

Volle Baard
Welkom! Een beginnende baard ziet er bijna altijd rommelig uit. Gewoon even geduld hebben, een bloeiperiode van drie maanden is goed om aan te houden. Inderdaad handig als je een foto met ons deelt. :)(Y)
 

Kevin91

Baard
Fotos zouden veel helpen maat.

En zoals je zelf zegt je komt amper het huis uit dus zou me niet te veel zorgen maken en het gewoon lekker laten groeien.
Wat je wel kan doen is je neklijn en je wangen proper maken waardoor het beter eruit gaat zien
 

Texman

Koning Baard
Beste baardmannen,

Ik ben Jim, 21 jaar en baardloos. Mijn vader heeft altijd al een hele goeie dichte baard gehad, ken hem eigenlijk niet anders. Ik heb dit altijd al mooi gevonden. Ik heb nooit echt proberen iets te laten staan. Ik scheer mij al jarenlang dagelijks om snor- en sikloos door het leven te gaan. Haargroei op mijn wangen had ik niet.

De afgelopen 2 weken kom ik weinig het huis uit en heb ik me nog niet geschoren. Er groeien redelijk wat haren uit mijn wangen maar al met al is het een rotzooitje. De haren zijn erg dun en liggen ver uit elkaar. Wel zijn ze lang, sommige een kleine 2cm.

Ik merk dat het de laatste dagen steeds meer oprukt richting mijn mondhoeken. Wat begon bij mijn bakkebaarden daalt geleidelijk steeds verder af.

Vind het er wel slordig uit zien en denk er daarom over na om het te trimmen. Mijn vraag aan jullie, aan de hand van mijn verhaal, moet ik dit alles doorpakken of kan trimmen geen kwaad? Of verstoor ik dan het groeiproces oid?

Groetjes Jim
Ha Jim, welkom op ons forum,
Door te trimmen verstoor je het groeiproces van je baardharen op zich niet maar het duurt veel langer om te zien hoe je baardgroei zich ontwikkelt.
Baardharen groeien niet allemaal met dezelfde snelheid en een baard heeft ook tijd nodig om volledig tot ontwikkeling te komen. Bij iedereen is dit verschillend.
De begin fase is altijd lastig en kan je onzeker maken. Het is ook zo dat je je zelf een kans moet geven om uit vinden hoe je baard zich ontwikkeld.
De tip van @Kevin91 is goed en kan je makkelijk zelf doen als maar geen trimmer gaat gebruiken.
Een foto van je baard kan ons trouwens goed helpen om je advies je geven. Als je dat moeilijk vind begrijp ik dat wel, het gaat ook alleen maar om je baard en niet je om gehele gezicht.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top