Patchy baard 23 jaar

Janneke2

Stoppelbaard
Hii mensen. Vandaag wil ik mijn voortgang laten zien na 2 maanden. Laatste keer dat ik mijn baard heb getrimd was 24-10-2023. De barbier had per ongeluk teveel weggehaald en daardoor kreeg ik bijna een kaal gezicht. Ik heb de forum even tot me doorgenomen en kwam veel gelijkenissen tegen maar ook weer niet zoveel.
20231025_001039.jpg20231025_001046.jpg20231025_001109.jpg
Zoals je kunt zien groeit het alle kanten op en dus weet ik niet zeker of ik wel die potentie heb om een goeie, vollere baard te groeien. Ik gebruik de beard growth kit van Copenhagen Grooming en baardolie van king c gillete. Mijn doel is op zijn minst 3 maanden te laten staan voordat ik uberhaupt denk aan scheren of trimmen. Wat denken de experts op dit forum hiervan?
 

Michael86

Baard
Hey welkom op het forum. Ik zou het ook gewoon nog laten groeien. En bekijk binnen 3 maand wat de mogelijkheden zijn. Je lijkt nog jong, baardgroei begint niet bij iedereen even vroeg maar het betert alleen naarmate je ouder wordt. ;) (Y) Succes en laat je niet ontmoedigen. Groetjes
 

Texman

Koning Baard
Hii mensen. Vandaag wil ik mijn voortgang laten zien na 2 maanden. Laatste keer dat ik mijn baard heb getrimd was 24-10-2023. De barbier had per ongeluk teveel weggehaald en daardoor kreeg ik bijna een kaal gezicht. Ik heb de forum even tot me doorgenomen en kwam veel gelijkenissen tegen maar ook weer niet zoveel.
Bekijk bijlage 27266Bekijk bijlage 27267Bekijk bijlage 27268
Zoals je kunt zien groeit het alle kanten op en dus weet ik niet zeker of ik wel die potentie heb om een goeie, vollere baard te groeien. Ik gebruik de beard growth kit van Copenhagen Grooming en baardolie van king c gillete. Mijn doel is op zijn minst 3 maanden te laten staan voordat ik uberhaupt denk aan scheren of trimmen. Wat denken de experts op dit forum hiervan?
Op zich ben je niet te jong voor een baard maar de ene man heeft al op zijn 18e een volle baard en bij de ander komt het veel langzamer opgang. En dat is bij jou het geval maar dat betekent niet dat je geen baard kan laten groeien. Je zal alleen wat meer geduld moeten hebben. Je baardgroei is ook nog niet volledig dekkend maar ook dat is geen probleem omdat niet alle baardharen even hard groeien.
De hoeveelheid baard die je nu hebt gaat zich nog verder uitbreiden maar dat gaat langzaam.
De haargroei op zich kan je wel enigszins stimuleren zoals je nu ook al doet.
Een belangrijke rol is weggelegd voor de manier waarop je leeft.
Belangrijk zijn gezond eten (geen junkfood), voldoende rust veel beweging (sport) alcohol, drug en roken zijn geen dingen die je helpen bij je baardgroei. Als je dit goed doet zal de productie van het hormoon testosteron in lichaam gestimuleerd worden waardoor je je veel beter gaat voelen.
Dit hormoon is o.a. ook verantwoordelijk voor je baardgroei dus hier kan je je voordeel mee doen.
Wat je baard aangaat zeg ik geef hem 3 maanden de kans om hem uit te laten uitgroeien ik kijk wat het wordt. Als je niet tevreden bent stop dan gewoon en probeer het over een jaar gewoon weer.
1 jaar kan heel veel verschil maken en met nog even te wachten kan je je ook heel veel ergernis besparen.
Succes en hou ons maar op de hoogte.
Texman :)>
 

Janneke2

Stoppelbaard
Bedankt voor het reageren heren. Over het algemeen sport ik 4x in de week. Hoewel mijn voeding eerlijk is eerlijk wel beter kan. Voor nu laat ik zeker mijn baard uitgroeien voor 3 a 4 maanden en dan zie ik wel hoe of wat. Wat mijn opvalt is dat ik eerder haren op mijn wangen heb gekregen dan haar op me kin of snor. Die ongelijke groei hoort er ook bij als je een baard wilt groeien.

Na 3 maanden stuur ik een update(Y)
 
Goedemiddag meneer,

3 maanden laten groeien heb k zelf ook gedaan.
Het is niet makkelijk. Wil je niet ontmoedigen.


Als je het lang laat groeien, kan dat misschien niet verzorgd uitzien snapje? Spreek uit ervaring, collega's/ ouders misschien een vriendin zullen je vaak aanspreken. Als je jouw haargroei wilt veranderen naar een zware baardgroei. Gebruik een trimmer, trim jezelf om de 3 dagen op 5mm per keer. Je gaat binnen een half jaar vooruitgang zien en je zult eerder complimenten krijgen dan haat. Je baardgroei zal dan beslist meer ontwikkeld zijn bij je wangen en kin.
 
Laatst bewerkt:

JGB

Baard
Wat de medemens van mijn baard,verzorgt of onverzorgd,vindt laat mij koud zolang mijn vrouw er maar mee kan leven.
 
Laatst bewerkt:

Michael86

Baard
Goedemiddag meneer,

3 maanden laten groeien heb k zelf ook gedaan.
Het is niet makkelijk. Wil je niet ontmoedigen.


Als je het lang laat groeien, kan dat misschien niet verzorgd uitzien snapje? Spreek uit ervaring, collega's/ ouders misschien een vriendin zullen je vaak aanspreken. Als je jouw haargroei wilt veranderen naar een zware baardgroei. Gebruik een trimmer, trim jezelf om de 3 dagen op 5mm per keer. Je gaat binnen een half jaar vooruitgang zien en je zult eerder complimenten krijgen dan haat. Je baardgroei zal dan beslist meer ontwikkeld zijn bij je wangen en kin.
Binnen een half jaar gaat je baard zeker anders zijn dan vandaag.
Maar scheren helpt NIET voor baardgroei. Als je de haren kort genoeg tegen de wortel afsnijd, kunnen deze dikker worden. Maar er gaan er niet meer komen of sneller groeien. Haar is immers dood weefsel, het enige levende is de wortel. En die heeft geen flauw idee, als er een stuk haar wordt verwijderd.
En als je “haat“ krijgt vanwege je baard, moet je dringend een andere omgeving zoeken ;) je hebt altijd voor en tegenstanders en dat is oke. Iedereen heeft recht op zijn mening. Maar waar ik Brian volledig in volg, is dat als je je onzeker voelt over je baardgroei. Het wel kan helpen alles een tijdje korter te trimmen als je geen negatieve commentaar wilt krijgen.
 

Janneke2

Stoppelbaard
Bedankt voor de reacties heren. Onzekerheid heb ik niet over mijn baardgroei, ben daar veels te nuchter voor haha. Ik wilde alleen weten of het potentie heeft naar een volle baard. Doordat ik die kit gebruik van Copenhagen Grooming zie ik dat ik veel van die vellus haartjes heb, maar echt heel veel. Dit betekent dus, als ik de site moet geloven, dat deze haartjes zullen veranderen naar terminaal haar. Ook weet ik dat ik zeker veel geduld moet hebben voor baardgroei want het zal het allemaal waard zijn.

De meeste mannen krijgen eerder een sik en snor voordat de wangen ook wat haar krijgen, maar bij mij gaat dat nou precies andersom haha. Dit is het bewijs dat niet iedereen dezelfde groei heeft wat betreft baard. Ik zal mijn voortgang na 3 maanden met jullie delen. Ik kijk er naar uit!
 

Renem

Volle Baard
Komt tijd, komt baard.

Ik heb serieus een paar keer mijn baard laten staan, maar alleen de laatste keer leek het ergens op als ik realistisch ben.
 
Banner image
Top