Overgang van snor naar baard

Bekkers

Baard
Beste baarddragers,

Op dit forum zijn de meesten gezegend met een feilloze overgang van snor naar baard. Bij mij is dit niet het geval. Er groeien slechts een paar haren bij de mondhoeken. Ze horen niet echt bij de snor én niet bij de baard. Ik weet me geen raad met deze opstandelingen.

In het begin heb ik ze volledig weggeschoren. De snor werd makkelijker hanteerbaar en kwam daardoor iets beter tot zijn recht, maar 'het gat' met de baard werd groter, terwijl ik juist de connectie mooi vind. Er groeit inmiddels weer wat haar en een handlebar past niet echt bij me, maar zo is beter te zien wat ik bedoel (zie foto's).

Mijn concrete vraag aan jullie: wat te doen met die haren bij de mondhoeken? Iemand tips? Advies wordt op prijs gesteld.
 

Bijlagen

  • snor.jpg
    snor.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 153
  • snor (1).jpg
    snor (1).jpg
    2,6 MB · Weergaven: 153

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Yep, zo heb ik het ook gedaan. Is weer even geduld hebben en doorbijten maar op termijn dekt dat die regio zich ook wel af hoor ;)
 

Weeble

Volle Baard
Daar hebben er wel meer last van (zoals ondergetekende).
Als je de snor lang genoeg over de mondhoeken laat groeien, ziet niemand dat er in de mondhoeken minder haren groeien ;)
 

Marius

Baard
Ik heb een beetje dezelfde probleemzone. Op mijn wang zit net een dip na de snor waardoor je een gat krijgt. Ik heb hem ook laten groeien en knipte hem op advies van de barbier een beetje bij. Dus niet even breed op alle punten maar de haren die wat hoger zitten wat korter. Beetje lastig uit te leggen zo maar hopelijk begrijp je het punt. Ik krulde de punten altijd een beetje zodat ik er niet de hele dag op zat te kauwen en het zorgde voor een mooie overgang van de snor in de baard.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het "overgangsgedeelte" is een deel van je snor en niet van je baard. Als je het geduld op kunt brengen dit enkele maanden mee te laten groeien kun je een zgn. epic moustache krijgen, zoals bv. Sam Elliot op de afbeelding.
De handlebar staat je overigens ook goed.

image.jpeg
 
Banner image
Top