op reis met baard

vonchipka

Baard
Hey bearders. Ik weet niet of mijn vraag hier op zijn plaats is of ooit al gesteld is. Daar gaat ie....
Sinds ik mijn baard laat groeien heb ik al van alle reacties gekregen. Maar nu is er toch iets wat me toch doet nadenken. Dit jaar ga ik voor de eerste keer op reis met de vlieger naar Spanje. Nu hadden me al enkele collega's laten merken.... zie dat je op de vlieger geraakt met je baard ( is ocharme met moeite 1, 5cm lang) Sta je op je identiteitskaart met een baard.... heuuuh nee??? Kan dit problemen geven bij het inchecken??? Ik verschiet van niets meer in ons Belgisch apenland... Of kan ik nog achter een nieuw paspoort lopen.
Is misschien een domme opmerking... of toch...
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik heb inderdaad voor mijn reis naar Ierland vorig jaar geen risico's genomen (moest de ferry nemen) en zowel paspoort als rijbewijs laten aanpassen maar of het echt een probleem is weet ik dus niet.
In principe zou je foto representatief moeten zijn dus daar wringt het schoentje.
Heeft trouwens niks met het apenland te maken hoor, je moet met dat paspoort ook nog terug geraken en als ze aan de andere kant de vergelijking maken loop je even veel risico op problemen ;)
 

vonchipka

Baard
Hey bearders. Eerder vermeld eindelijk op reis vertrokken. Zaventem was een belegerde luchthaven. Bij het inchecken geen problemen gehad met de baard. Hebben zelfs niet vergeleken.... deed toch mijn wenkbrauwen fronsen. Hebben blijkbaar niets geleerd wat veiligheid betreft. Hoop dat de terugreis even vlot verloopt. Want baard afscheren in Spaans ken ik zeker niet(Y):D
oja elke dag 40 graden hier en dat wat met een baard en al gek olie gesmeerd
 

Jeepie

Baard
Ik had op schiphol ook geen problemen met de baard, foto op paspoort is van 5 jaar geleden dus een groot verschil. De scanner poortjes herkenden me niet door de baard, maar de baardbroeder van de douane liet mij zo doorlopen.
 

BramH

Baard
Heb ook id kaart zonder baard (enkel stoppel), maar geen enkel probleem gehad op Zaventem begin deze maand, ondanks beard metamorfose...
 

PerryS

Baard
Ik stond er ook niet echt bij stil eigenlijk, was pas geleden op zaterdag stappen, dus zo´n beveiliger zegt zo van "loop maar door, ik geloof wel dat je 18 bent". Ik zeg zo van hier heb je alsnog mijn ID (aangezien ik hem toch al vast had) en toen kreeg ik ook allemaal grappen naar me toe over dat ik dat niet ben enz haha:p
 

Jefke

Stoppelbaard
Ik heb me laten vertellen op het gemeentehuis hier in Loenhout dat de foto op je paspoort/ID kaart geldig is voor de duur van het document. Ongeacht hoe hard je ook veranderd bent. Ik had inderdaad commentaar van de douanier gekregen toen ik met de boot naar Dover wou gaan, ben namelijk 60kg afgevallen op een jaar tijd! :p Paar weken na die trip naar de UK moest ik toevallig in het gemeentehuis zijn en heb dat eens gaan vragen en blijkbaar was dat gewoon 'zeiken voor te zeiken'. Op de terugreis was er trouwens geen enkel probleem. (Y)

ps. Bij het aanvragen van een reisdocument of rijbewijs moet je wel een recente pasfoto voorleggen.
 

Lennchu

Baard
Ben zelf ook benieuwd.. Vlieg in oktober naar Gran Canaria, de heenreis zal wel mee vallen maar met die Guarda Civiel in GC.. Ben benieuwd! :D
 
Banner image
Top