Op naar een baard...

GuBre

Baard
Hey!
Ik ben Guus, 29 en sinds halverwege maart onderweg naar een baard. (Het begint ergens op te lijken gelukkig)
Echt scheren is al een tijd terug, maar ik haalde wel 1x per week een grasmaaier over mn gezicht.
Vroeger al weleens lui geweest en een tijd niet geschoren, maar vervolgens door de jeuk alles weer gekortwiekt met een tondeuse.
Omdat ik een vrij droge en gevoelige huid heb, dacht ik dat de jeuk daardoor kwam.
Maar inmiddels weet ik beter en zet ik door en smeer ik in.
Tot nu toe kan ik alleen nog maar jaloers zijn op de mooie baarden die ik voorbij zie komen.
Maar ik hoop dat ik uiteindelijk zelf ook trots kan op een mooie volle baard.
 
Laatst bewerkt:

Ronster

Baard
Welkom Guus!

2 maanden is best al foto waardig hoor ;)

:)>
[DOUBLEPOST=1463065298][/DOUBLEPOST]Ik heb overigens ook een ontzettend droge huid. Mij helpt buiten de baard om na het douchen Bepanthen in mijn gezicht na het douchen (niet op de baard) in in de baard een goede baardolie op basis van jojoba. Dan goed met de vingertoppen in de huid inmasseren.
 
Hey!
Ik ben Guus, 29 en sinds halverwege maart onderweg naar een baard. (Het begint ergens op te lijken gelukkig)
Echt scheren is al een tijd terug, maar ik haalde wel 1x per week een grasmaaier over mn gezicht.
Vroeger al weleens lui geweest en een tijd niet geschoren, maar vervolgens door de jeuk alles weer gekortwiekt met een tondeuse.
Omdat ik een vrij droge en gevoelige huid heb, dacht ik dat de jeuk daardoor kwam.
Maar inmiddels weet ik beter en zet ik door en smeer ik in.
Tot nu toe kan ik alleen nog maar jaloers zijn op de mooie baarden die ik voorbij zie komen.
Maar ik hoop dat ik uiteindelijk zelf ook trots kan op een mooie volle baard.
Welkom Guus,

Gebruik een milde zeep, of gebruik sowieso eens geen shampoos die SLS/ SLES ( Sodium Lauryl Sulphate/ Sodium Laureth Sulphate) bevatten. Je dan moet je toch eerst achterop het flesje kijken naar de ingredientenlijst. Wellicht zal het je dan wel opvallen dat het spulletje in de meeste producten zit, zelfs in baby shampoo van Zwitsal.
Het is gewoon een goedkope schoonmaak middel, die sterk schuimt en je natuurlijke huidvetten op een agressieve manier verwijderd. Dat kan een zeer grote rol spelen welke het droge en gevoelige huid veroorzaakt.
En geef je huid ook de tijd om te wennen aan het nieuwe zeep. In het begin willen je talgklieren overmatig talg gaan produceren omdat ze gewend zijn aan dat agressieve zeep. Maar als het eenmaal in balans is dan kom je al een heel eind.
Kijk trouwens ook eens naar het Oerzeep / Aleppo zeep, zeer mild en goed voor huid en haar. Ik gebruik niks anders meer!

Uiteraard dragen olieen of balsems met de natuurlijke vetten en boters, ook bij aan een gezonde huid en haar.

Succes ermee
 

GuBre

Baard
Bedankt mannen(Y)
Ik zal binnenkort even een foto maken en posten.

Thnx voor de tip Hairybeard.
Toevallig zijn mijn vrouw en ik ons net een beetje aan het verdiepen in zulk soort dingen en dus ook op zoek naar diverse producten die meer natuurlijk of basic zijn.
Qua zeep was mijn oog gevallen op een product van Lush, maar ik zag de oerzeep ook al voorbij komen inderdaad.
Ik ga nog even verder neuzen en op zoek naar producten doe me aanspreken ;)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Vroeger al weleens lui geweest en een tijd niet geschoren, maar vervolgens door de jeuk alles weer gekortwiekt met een tondeuse.
Omdat ik een vrij droge en gevoelige huid heb, dacht ik dat de jeuk daardoor kwam.
Maar inmiddels weet ik beter en zet ik door en smeer ik in.
Om de dag of twee dagen na het douchen en de baard afdrogen een klontje biologische kokosolie tussen de vingers wrijven, totdat het vloeibaar wordt en dit met de vingertoppen goed op de huid masseren en daarna met de oliehanden de baard weer in model strijken. Nooit meer jeuk!
 

GuBre

Baard
Thnx, het mag wat mij betreft nog een stuk langer en voller.
Met name vanaf mn wangen omhoog zie ik het graag nog voller, maar we zien wel wat het wordt.
Ik heb meerdere collega's met een baard, waarvan een parttimer die ik leiding gaf.
Hij is half Spaans en heeft een supervolle zwarte baard, dat vind ik echt super!
Ik kijk dan ook uit naar over een maandje of 6, wanneer het bij mij ook een stuk langer en hopelijk ook voller zal zijn.;)
 
Banner image
Top