Ook de baard maar eens posten

Steef

Baard
@Zwollenaar mooie uitspraak (Y)

Ziet er weer goed verzorgd uit. Een barbier zo dichtbij is wel ideaal natuurlijk. Nette service zo te horen.
En nu weer lekker laten groeien die handel :)>
 

Elfdutch

Baard
Inmiddels weer een paar weekjes verder en eigenlijk gaat het prima. Heb niet zo'n heftige baardgroei maar hij wordt langzaam wat voller. Weet in ieder geval hoe ik de baard het beste in model krijg.
Wassen met de baardzeep van DGS. Meestel 2 a 3 keer per week. Elke ochtend na het douchen op de nog wat natte baard wat Honest Amish extra grit en inmasseren.
Dan is ie al redelijk in model. Klein beetje borstelen en kammen. En dan als de baard droog is, meestal wanneer ik naar het werk ga nog wat DGS beard balm erin.
Ruikt lekker en de baard wordt dan heerlijk zacht.
Hierdoor gebruik ik momenteel eigenlijk geen olie meer. Op de een of andere manier wordt mijn baard door olie niet zacht.
Maar goed, als de baard langer is zal het misschien weer anders zijn.

Ben er nu in ieder geval nog elke dag heel blij mee. Zonder dit forum en alle nuttige tips had ik het in ieder geval nooit vol gehouden, dus dank hiervoor.
En zonder hulpmiddeltjes als balm, wax, olie, kam of wat dan ook is het volgens mij ook niet te doen.

Bijgaand nog wat foto's van gisteren.
 

Bijlagen

  • IMG_4271.JPG
    IMG_4271.JPG
    128,3 KB · Weergaven: 91
  • IMG_4272.JPG
    IMG_4272.JPG
    122 KB · Weergaven: 97
  • IMG_4273.JPG
    IMG_4273.JPG
    127,1 KB · Weergaven: 90

Elfdutch

Baard
Vandaag bij de New York Barbershop in Rotterdam geweest. Is voor mij dichtbij. Had al veel gehoord en gelezen en het klopt helemaal.
Allereerst een super mooie zaak. Je gaat echt terug in de tijd, alles ademt echt een hele mooie sfeer uit.

Ik was wat vroeg dus kreeg een heerlijk koud Vedetti biertje. Wat later werd ik geholpen door Pascal. Super aardige gast.
Je kan in principe aangeven wat je wil, maar is bijna niet nodig want ze zien precies wat er moet gebeuren. In mijn geval was dat niet veel. Beetje contouren goed zetten.
Vorige keer bij de barbier in Zwijndrecht was dat net ietsjes te hoog gedaan, waardoor mij kale plek weer extra zichtbaar werd.

Dan gaat het hier toch wel wat professioneler. Pascal zag alles goed en gaf nog een goede tip over het bijhouden van de snor.
Eigenlijk de boel gewoon weer een beetje gefatsoeneerd zonder echt veel weg te halen.

Echt een lekkere ervaring, scheren met straight razor en vervolgens zo'n lekkere warme handdoek.
Heb voor over een week of 5 weer een afspraak gemaakt. Vindt het sowieso leuk om daar ff te zijn, en zo hou ik het netjes totdat ik wat meer lengte heb.

Wat mij betreft een aanrader!
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Tof dat je het gaaf vond, en dat het allemaal naar wens was.
Ik ben er zaterdag nog geweest. Pascal is inderdaad een erg relaxte gast en zeer vakkundig. Allemaal zijn ze dat trouwens!
 

Elfdutch

Baard
En gestaag groeit het allemaal verder. Na vorige bezoek aan de NY Barbershop bijna niets meer aan de snor gedaan. Deze trimde ik eerst omdat hij nogal wild groeide en de haren keihard werden. Nu dus gewoon laten groeien en alleen de lip vrijgehouden. Haren zijn nu wat zachter en het wordt gewoon wat meer een geheel.

Inmiddels ook een trimmer aangeschaft, de braun cruzer 6 beard & head. Deze heeft een preciezie trimmer om de snor wat bij de houden.
Verder doe ik heel af en toe onder de kin wat langere haren wegtrimmen omdat het hier veel harder groeit dan de wangen.
Kale plekken gaan langzaam dicht. Nog niet helemaal maar het gaat de goede kant op.
Geloof dat de omgeving er inmiddels wel aan gewend is, krijg niet meer zoveel commentaar.
Blij dat ik het geduld heb kunnen opbrengen, nu gaat het allemaal wat makkelijker.

Haren vallen meer naar beneden, niet zo'n wilde look meer. En ik ben helemaal verslaafd aan de olie, balsems, kammetjes, borstels, zeep en noem het maar op.
Hiervan ga ik zeker nog meer aanschaffen!
 

Bijlagen

  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    35,4 KB · Weergaven: 87

Steef

Baard
Goed om te horen allemaal (Y)
Dat de haren naar beneden vallen is het teken dat het vanaf nu alleen maar beter gaat. De baard is getemd!
 
Banner image
Top