Onze concurrentiestrijd?

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Je verwacht dat mannen hun baard laten staan om een hipsterlook na te streven of om vrouwen massaal in katzwijm te laten vallen, maar niets is minder waar. Volgens wetenschappers laten mannen hun gezichtshaar groeien om elkaar af te troeven.

“Mannen willen een baard om te concurreren met andere kerels”, schrijft Tamsin Saxton, een psycholoog aan de Northumbria University, op de BBC. Ook al heeft baardgroei niets te maken met het testosterongehalte van een man, een studie van Saxton heeft wel aangetoond dat een heerschap met haar op de kin dominanter lijkt dan een gladgeschoren type.

Bevindingen van eerder onderzoek liggen bovendien in dezelfde lijn. In 2011 ontdekten onderzoekers Barnaby Dixsona en Paul Vaseyb van de Oxford University dat mannen met een volle baard een agressievere indruk achterlaten. Ook wordt hen een hogere status toegeschreven en worden ze ouder geschat dan ze zijn.


Bron: metronieuws
 

maximum

Zware baard
Totale onzin in mijn ogen:confused:Ik heb een baard omdat ik dat gaaf vind..Heeft de buurman een langere of vollere baard vind ik dat alleen maar mooi voor hem maar dat doet me niks;)Zo heb ik ook allebei mijn armen ramvol met plakplaatjes omdat ik het gaaf vind:)Zie ik iemand met 'gavere' tattoos vind ik dat mooi om te zien maar ik ben tevreden met mijn keuzes en heb er verder geen enkele concurrentiegevoel bij(Y)Beard up:)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Voor mij gaat dat idd ook niet op hoor.. Toch denk ik dat een baard zeker wel respect afdwingt. Dus in zekere zin zit er wel een kern van waarheid in..

Goeie badass nieuwe profielpic trouwens @maximum :cool:
 
Nee, ik voel mezelf zeker niet onderdanig of ga mezelf minder voelen als ik iemand met een grotere baard zie. Vind het juist alleen maar mooi en denk bij mezelf. Mijn tijd komt nog wel, wees geduldig!
 

zenn

Zware baard
'K voel mij niet minder als 'k een groter baard zie, wel heb 'k respect voor de grotere baard; paar weken gelden op een concert stond 'k naast een grote grijze goed verzorgde viking baard, de tijd die daar in gaat om hem er zo uit te laten zien, dat verdiend gewoon respect.:)>

 

Almer

Baard
Kreeg vanmorgen een trucker bij ons op het werk die kwam lossen. Die vent had de grootste grijze baard die ik ooit gezien heb in mijn leven, gewoon vette kale kop...prachtig brabants accent en een super vriendelijke vent.

Ik sta daar eens naar te kijken, roep mijn magazijn dude er bij en ik roep: Jurjen kijk die baard, ik doe gewoon niet meer mee nu!

Ik wou nog een foto maken maar hij was zo rap klaar dat ik er niet eens meer aan toe kwam...jammer!
Maar moet eerlijk zeggen dat ik me wel heel klein voelde, ik heb nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar de fuck dit was geweldig! Zoveel respect :)
 

GuBre

Baard
Ik moet zeggen dat ik nog wel even op weg ben voor een flinke baard, maar ik vind het wel mooi om anderen bebaarde mannen te zien.
Daarbij komt ook een soort gevoel van respect, maar geen concurrentie.
Het is wel zo dat hoe groter de baard (mits verzorgd), des te meer gevoel van respect dit oproept bij mij.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Is ook normaal aangezien die grote baard aantoont dat je doorzettingsvermogen en geduld hebt om daar te geraken (op enkele geluksvogels met ongelofelijke baardgroei na dan ;) )
 

svvander

Baard
Goh! Ik ben niet zo'n haantje. Mij maakt het weinig uit of de andere een langer baard heeft. Ik zal misschien wel jaloers zijn als 'm mooier is, maar ik draag 'm omdat ik het cool vind. Ik was ook de eerste van mijn vriendenkring (en collegae) die 'm zo liet staan. En wat de andere ook zeggen of denken... het is mijn kop!
 

BramH

Baard
Yep, je doet het toch gewoon in de eerste plaats voor jezelf. Jaloersheid komt daar niet bij kijken, net leuk om een begrijpende blik of knik van een beard brother te krijgen wanneer je elkaar's pad kruist! :)>(Y)
 

JeroenP

Volle Baard
jaloers op een zekere manier. Mijn baard is nog in ontwikkeling en als ik dan een goede baard zie (in mijn smaak) dan ben ik daar wel wat jaloers op maar och mijn baard groeit en groeit. Ik kom er wel....
 

Joffi

Baard
Ben alleen maar heel erg blij voor iemand met een prachtige baard. En dat zal ik hem dan ook zeggen door een compliment te geven. een compliment krijgen is tenslotte ook leuk!
 

JeroenP

Volle Baard
dat zeker. Vorige week nog gedaan bij een Belgische chauffeur. Die had echt een goede baard. Krijgen en geven van complimenten is altijd goed...
 
Banner image
Top