Ongelijke wangen..

Dumont

Stoppelbaard
Hallo allemaal,

Dit zijn de foto's van mijn eerste baardreis.
Dit is hem op het langste punt na ongeveer 5 a 6 weken schat ik zo.
Ik vond dat mijn linker wang niet goed mee kwam en gaf de moed voor een volle baard uiteindelijk op.
Nu op dit forum aangekomen krijg ik weer inspiratie voor een nieuwe poging.
Wat denken jullie van de wang die minder goed mee komt?
 

Bijlagen

  • Linkerwang.jpg
    Linkerwang.jpg
    86,6 KB · Weergaven: 232
  • Rechterwang.jpg
    Rechterwang.jpg
    104,6 KB · Weergaven: 226
  • Voorkant.jpg
    Voorkant.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 213

Christian

Baard
Dat gaat een prima baard worden hoor.
Het ongelijke vind ik ook wel meevallen. Laat het een tijdje groeien en je zult zien dat, door het overlappen van de baardharen, het een veel voller aanzicht krijgt.
Het strak scheren van de lijnen geeft ook al een voller beeld van de baard.
 

Giant

Zware baard
Die ongelijkheid zie je zelf meer dan een ander. Het is echt niet heel opvallend als je er niet speciaal op let. Als de baardharen wat langer worden is die totaal verdwenen.
Dus nog een tijdje laten doorgroeien.
 
Hallo allemaal,

Dit zijn de foto's van mijn eerste baardreis.
Dit is hem op het langste punt na ongeveer 5 a 6 weken schat ik zo.
Ik vond dat mijn linker wang niet goed mee kwam en gaf de moed voor een volle baard uiteindelijk op.
Nu op dit forum aangekomen krijg ik weer inspiratie voor een nieuwe poging.
Wat denken jullie van de wang die minder goed mee komt?
Hoi Dumont,
Het kan soms wel een tijdje duren voordat je beide wangen een beetje vol hebt met haar.
Bij mij is dat ook het probleem. Op de kin groeit het bij mij veel voller(dichter). Na een maand of 2 a 3 pas resultaat op de wangen met als nadeel vind ik dat het op de wangen bij mij gaat krullen..daar baal ik erg van waardoor ik al snel de neiging heb om te scheren en dan maar weer voor de sik te gaan..maar nu alweer een maandje of 2 met nieuwe volle baard bezig..
Geduld is het recept en er afblijven! Succes ermee en onthoud de aanhouder wint.
 

Texman

Koning Baard
Hallo allemaal,

Dit zijn de foto's van mijn eerste baardreis.
Dit is hem op het langste punt na ongeveer 5 a 6 weken schat ik zo.
Ik vond dat mijn linker wang niet goed mee kwam en gaf de moed voor een volle baard uiteindelijk op.
Nu op dit forum aangekomen krijg ik weer inspiratie voor een nieuwe poging.
Wat denken jullie van de wang die minder goed mee komt?
Ha @Dumont ,
Welkom op ons leuke forum.
Ik zie ook het verschil tussen de begroeiing op de linker en rechter wang maar vind dat ook geen probleem.
Je bent ook nog te kort bezig om er een echt goed oordeel over te kunnen geven.
Ik raad je aan om voorlopig door te gaan want je hebt een goede baardgroei (Y)(Y)(Y).
Als je op 3 maanden zit kan je kijken wat het geworden is en of daar een volle baard bij past.
Zo niet dan zijn er ook tal van andere mogelijkheden.
Hou ons op de hoogte zodat we je kunnen adviseren/motiveren ;)
Succes Texman:)>
 

Dumont

Stoppelbaard
Bedankt voor de reacties! Ik ben nu vastberaden om hem 3 maanden niet aan te raken.
Ik zal dan een foto posten als het zo ver is in februari. Ik heb er weer zin in.
Bij de eerste baardreis kreeg ik heel veel opmerkingen (meestal positief maar soms ook niet) valt me op dat bij de tweede haast niemand wat zegt.
Ze zijn het al gewend lijkt het! De collega's op werk met baarden vinden het juist leuk en motiveren me, leuk is dat!
Succes iedereen en nogmaals bedankt voor jullie feedback dat motiveert!
 

Dumont

Stoppelbaard
Bedankt Diederik, geduld is een schone zaak :)
[DOUBLEPOST=1606410224][/DOUBLEPOST]Hier even een update. De eerste foto's waren na ongeveer 6 weken, maar na een bezoek aan de barbier, die mijn baardje veel te kort had getrimd had ik de hele baard maar weg gehaald. Nu ben ik weer begonnen sinds 1 november. Ben op 15 november naar een andere barbier gegaan (hardleers) met het idee om de baard een beetje netjes te houden. Jullie raden het al, weer veel te kort en toen dus vanaf 15 november besloten voorlopig de barbier en mijn scheermes met rust te laten. Ik wil dus het liefst de bovenkant van de wangen en de hals een beetje netjes houden maar ik lees hier vooral dat ik er met mijn tengels vanaf moet blijven :)
[DOUBLEPOST=1606410585][/DOUBLEPOST]Aanvulling voorkant
[DOUBLEPOST=1606410860][/DOUBLEPOST]aanvulling
 

Bijlagen

  • 1.JPG
    1.JPG
    87 KB · Weergaven: 86
  • 2.JPG
    2.JPG
    55,6 KB · Weergaven: 87
  • 4.JPG
    4.JPG
    90,6 KB · Weergaven: 82
  • 3.JPG
    3.JPG
    61,5 KB · Weergaven: 80

Texman

Koning Baard
Ha @Dumont ,
Je mag gerust de wangen en de halslijn schoonhouden als je de rest maar met rust laat.
Het voordeel is dat je beginnende baard zich veel beter laat zien en dat het er minder slordig uit ziet.
Ook zal je wat minder commentaar krijgen.
Op bijgaande foto's van je baard heb ik met rode lijnen aangegeven wat ik bedoel.
Aan het front van je baard hoef je niets te doen want dat ziet er prima uit (Y).
Succes Texman:)>

1.JPG 2.JPG 4.JPG
 

Dumont

Stoppelbaard
Ha @Dumont ,
Je mag gerust de wangen en de halslijn schoonhouden als je de rest maar met rust laat.
Het voordeel is dat je beginnende baard zich veel beter laat zien en dat het er minder slordig uit ziet.
Ook zal je wat minder commentaar krijgen.
Op bijgaande foto's van je baard heb ik met rode lijnen aangegeven wat ik bedoel.
Aan het front van je baard hoef je niets te doen want dat ziet er prima uit (Y).
Succes Texman:)>

Bekijk bijlage 17817 Bekijk bijlage 17818 Bekijk bijlage 17819
Veel dank Texman!
 

Dumont

Stoppelbaard
Beste baardmannen! Ik overweeg om de contourlijn op de lijn te zetten waar ik die getekend heb. Daarboven groeit bijna niets danwel zeer ongelijk. De andere wang is voller. Ik wil ze het liefst zo gelijk mogelijk hebben. Dus dan zou ik van de vollere wang ook een klein stukje af moeten halen. Wat denken jullie?
[DOUBLEPOST=1607191760][/DOUBLEPOST]Aanvulling
 

Bijlagen

  • 20201205_185750.jpg
    20201205_185750.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 77
  • 20201205_185848.jpg
    20201205_185848.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 79
  • 20201205_190823.jpg
    20201205_190823.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 75

Texman

Koning Baard
Probeer de lijn nog een ietsje hoger te krijgen dan hoef je (bijna) niets van de vollere wang weg te halen.
Hou de contouren van je baard strak dan komt hij minder slordig over en beter tot zijn recht.
 

Dumont

Stoppelbaard
Dankje Texman! Punt is dat hier haast niets groeit ( zie rode cirkel) kan ik de lijn dan wel hoger zetten?
 

Bijlagen

  • 20201205_194737.jpg
    20201205_194737.jpg
    1.019,1 KB · Weergaven: 60

Texman

Koning Baard
Ja, dat kan wel. Op die plek groeit nu nog niets maar dat hoeft niet zo te blijven en verder op je wang groeit de baard wel.
Het is zonde om daar weer een stuk van weg te halen.
Gewoon proberen want lager kan altijd nog.
 
Banner image
Top