Nostalgie

Texman

Koning Baard
Zij is Joanna Lumley en is een Brits actrice die vooral bekend is door haar rol als Patsy Stone in Absolutely Fabulous.
Op de foto is ze nog heel jong en vertolkte ze de rol van Purdy (de opvolgster van Emma Peel) in de serie de Wrekers
In die tijd was die serie geweldig.
 

Yainderidoo

Zware baard
De Wrekers (Avengers) Leuke serie. Steed met z'n mooie Bolhoed. Ik heb haar laatst nog in een of andere documentaire reeks gezien. Iets met Japan of China?? Was wel mooi! :)
 

Texman

Koning Baard
Nee dat was zeker niet alleen in Rotterdam. In Scheveningen in de jaren 50 en 60 hadden wij ze ook.
Het was in een tijd dat de meeste gezinnen nog geen gasgeiser hadden of een wasmachine die het water verwarmde.
Kokend heet water kocht je dan per emmer bij de waterbaas zoals wij die noemde.
Hij had in zijn winkel een enorme ketel waar hij het water in verwarmde (kolenstook)
Het was natuurlijk best listig om met dat hete water over straat te gaan.
De waterbaas verkocht ook zeeppoeder en andere dingen die je nodig had om de was te doen zoals Sunlightzeep en bleekmiddel
Daarnaast verkocht hij ook dingen zoals snoep.
Ook leuk van vroeger was het badhuis
Niet iedereen beschikte over een badkamer. Dus heel veel mensen gingen naar een badhuis om zich te wassen en te douchen.
Ja het waren andere tijden.
serveimage
 

MaartenK

Baard
e99246296e12c8a8d2995651c78523c74495d278.jpg

Ik herinner me nog, ik zal een jaar of 11 geweest zijn, dat ik voor mijn moeder bij de Waterstoker petroleum moest halen. Er zat er één bij ons in de straat. De winkel zat onderin een pand, in de kelder van het pand. Eigenlijk gewoon een flat drie hoog uit de jaren 30? waar onderin dus de winkel zat. De toegang was met een trappetje naar beneden. En inderdaad, ze hadden van alles, eigenlijk een soort drogisterij. Ik kan mij niet meer zo goed herinneren waarin de petroleum gedaan werd, een kannetje? Wij hadden thuis wel al warm water via een boiler :) . De petroleum was voor het petroleum stel waar mijn moeder dingen (soep?) op liet sudderen, garen. Ik zie dat stelletje nog voor mij.


url
 

Hartenheer

Zware baard
Bekijk bijlage 11567

Ik herinner me nog, ik zal een jaar of 11 geweest zijn, dat ik voor mijn moeder bij de Waterstoker petroleum moest halen. Er zat er één bij ons in de straat. De winkel zat onderin een pand, in de kelder van het pand. Eigenlijk gewoon een flat drie hoog uit de jaren 30? waar onderin dus de winkel zat. De toegang was met een trappetje naar beneden. En inderdaad, ze hadden van alles, eigenlijk een soort drogisterij. Ik kan mij niet meer zo goed herinneren waarin de petroleum gedaan werd, een kannetje? Wij hadden thuis wel al warm water via een boiler :) . De petroleum was voor het petroleum stel waar mijn moeder dingen (soep?) op liet sudderen, garen. Ik zie dat stelletje nog voor mij.


url
Die heeft mijn schoonmoeder nog :)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Momenteel worden ze massaal gekocht door Amerikaanse "preppers", zodat ze in hun bunkers eten kunnen koken in het geval, dat er een atoomoorlog uitbreekt, zombies de beschaving teisteren of een buitenaards ras de wereld aanvalt.
Aangezien het een Duits/Nederlands product was heeft het nooit opgang gemaakt in de V.S. en halen ze nu de achterstand in.
Het is te hopen, dat de Apocalyps uitbreekt, anders zitten ze te wachten met een voedselvoorraad voor tien jaar, genoeg zware wapens en munitie om een burgeroorlog mee te kunnen beslissen, generatoren, compressoren, zendapparatuur en…een Nederlands petroleumbrandertje.:p
 

Laurent1965

Zware baard
Bekijk bijlage 11600 Bekijk bijlage 11601
Zo heb ik mijn eerste voertuig nog in de tuin staan, naast de oude slijpsteen waar ik mijn botte scheermes trachte te slijpen. Waar is die goede oude tijd toch gebleven..
Heerlijk al die nostalgie, heb er het hele huis mee volstaan, 5 -slaande- klokken, heiligenbeelden, koperen pomp en nog veel meer, benieuwd wat de generatie na ons hiermee gaat doen.., de meesten vinden het 6 x niks... Ik zou niet anders willen, ach, die goeie ouwe tijd....:rolleyes:
 

Hartenheer

Zware baard
Heerlijk al die nostalgie, heb er het hele huis mee volstaan, 5 -slaande- klokken, heiligenbeelden, koperen pomp en nog veel meer, benieuwd wat de generatie na ons hiermee gaat doen.., de meesten vinden het 6 x niks... Ik zou niet anders willen, ach, die goeie ouwe tijd....:rolleyes:
Ik heb in mijn jeugd in de duinen gewoond, wat nu natuurgebied is.
Douchen in je blote kont buiten onder de ijskoude pomp.

Of het nu de ''goede'' oude tijd was :p
 
Banner image
Top