Nog maar eens trachten door te zetten...

Jimmy16

Baard
Hey beste baardliefhebbers

Ik ben nieuw op het forum, maar ik volg het al een paar jaar.
Ik ben 31 jaar, Belg en heb eigenlijk altijd al een stoppelbaard van +/- 1-2 weken gehad vanaf mijn 18-19 jaar.

Nu ben ik sinds een 2-3-tal jaar begonnen aan het stevigere werk en laat hem steeds groeien.
Maar telkens stuit ik op dezelfde zaken die me doen twijfelen en hem daardoor weer kort trim.

Deze zijn:
- moeder de vrouw die het allemaal maar niks vind :rolleyes:
- snor die niet het gewenste resultaat geeft
- sportieve hobby's waar de baard nog steeds een buitenbeentje is (wielrennen/voetbal)

Mijn vrouw kan ik wel aan, maar de onzekerheid over die snor doet het hem telkens weer.
Ondanks ik blij ben met m'n baardgroei, groeit mijn snor zeer ongelijk naar mijn gevoel.

Bij deze vraag ik dus jullie hulp om door te zetten :)>

Thx alvast!

Jimmy
 

Bijlagen

  • IMG_20200608_140936.jpg
    IMG_20200608_140936.jpg
    278,7 KB · Weergaven: 150
  • IMG_20200608_140957.jpg
    IMG_20200608_140957.jpg
    397,1 KB · Weergaven: 143
  • IMG_20200608_141132.jpg
    IMG_20200608_141132.jpg
    477,5 KB · Weergaven: 152
  • IMG_20200608_141043.jpg
    IMG_20200608_141043.jpg
    416,8 KB · Weergaven: 144
  • IMG_20200608_141051.jpg
    IMG_20200608_141051.jpg
    379,9 KB · Weergaven: 148

Michel73

Baard
Hey beste baardliefhebbers

Ik ben nieuw op het forum, maar ik volg het al een paar jaar.
Ik ben 31 jaar, Belg en heb eigenlijk altijd al een stoppelbaard van +/- 1-2 weken gehad vanaf mijn 18-19 jaar.

Nu ben ik sinds een 2-3-tal jaar begonnen aan het stevigere werk en laat hem steeds groeien.
Maar telkens stuit ik op dezelfde zaken die me doen twijfelen en hem daardoor weer kort trim.

Deze zijn:
- moeder de vrouw die het allemaal maar niks vind :rolleyes:
- snor die niet het gewenste resultaat geeft
- sportieve hobby's waar de baard nog steeds een buitenbeentje is (wielrennen/voetbal)

Mijn vrouw kan ik wel aan, maar de onzekerheid over die snor doet het hem telkens weer.
Ondanks ik blij ben met m'n baardgroei, groeit mijn snor zeer ongelijk naar mijn gevoel.

Bij deze vraag ik dus jullie hulp om door te zetten :)>

Thx alvast!

Jimmy
Als ik jou baard en snor zo bekijk snap ik jou twijfel niet, wat is hier mis mee?

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
 

TijtheMan

Baard
Hi Jimmy,

Welkom op het forum :)

Laat ik de bal aftrappen en kort door de bocht zijn:

https://hetiskoers.nl/top-5-wielrenner-met-baard/

https://www.ad.nl/buitenlands-voetb...mitroglou-de-mooiste-voetbalbaarden~a035afa2/

En dan de snor.... Tsja.... Nu lijkt het alsof ik daar minder positief over ben, maar als ik eerlijk ben zit dat ook wel snor. Van hieruit overall wel een beetje #jaloers (maar goed, ik ben dan ook pas 10 weekjes onderweg en heb recentelijk de barbier zijn gang laten gaan).

Hou vol :)>
 

Jimmy16

Baard
Momenteel heb ik deze nog 'kort' gehouden.
Maar telkens ik deze door wil laten groeien, steekt deze naar alle kanten behalve de goeie.
Zelfs met snorwax krijg ik deze niet getemd.

Onderstaande foto is het langste waar ik een foto van heb.
 

Bijlagen

  • IMG_20191224_115408.jpg
    IMG_20191224_115408.jpg
    647,5 KB · Weergaven: 70
Ha Jimmy, welkom.

Van de drie punten die jij noemt, is er slechts één die echt betrekking heeft op jouw baard an sich (de snor waar je niet helemaal content mee bent).
De andere twee hebben betrekking op wat een ander van jouw/een baard vindt...

Wat jouw partner, het voetbalelftal of het wielerpeloton van de baard vinden, daar heb jij geen invloed op. Dit ligt buiten jouw invloedsfeer en daar kun je dus niets aan veranderen. Kun je niet omgaan met het commentaar van een ander op de baard, dan zal het nooit tot een grotere baard komen. Trek je je hier niets van aan en geef je het een aantal maanden de tijd, dan verwacht ik hier een hele mooie stoere baard te zien! Het is dus aan jou om te bepalen of je jouw uiterlijk af laat hangen van een ander...

Wat betreft jouw snor heb ik eerlijk gezegd geen idee wat hier niet goed aan zou zijn? Ik zie een dikke goeie snor op de foto's.

Succes met het groeiproces!



Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 

Jimmy16

Baard
Bedankt alvast voor de positieve commentaren (Y)

Ik krijg ook positieve commentaren vanuit mijn omgeving. Zelden negatieve. Daar ligt het dus niet aan.

Het probleem ligt vooral bij mezelf, ik hecht inderdaad teveel belang aan wat anderen over me (kunnen) denken.

Da's een punt waar ik aan moet werken.

Daarom ook dat ik jullie hulp tracht te krijgen om deze maal door te zetten naar die volle baard op de momenten dat de onzekerheid weer toeslaat. ;)
 

Ardjan

Baardaap
Daarom ook dat ik jullie hulp tracht te krijgen om deze maal door te zetten naar die volle baard op de momenten dat de onzekerheid weer toeslaat. ;)
Voor een volle baard heb jij echt alles in huis!! (Y) (zelfs een vrouw die het maar niks vindt :D)
Ga ervoor; want dit kan een mega-goeie baard worden! ;):)(Y)

Kleine aandachtspunt: Je halslijn nog iets laten zakken is mijn mening; je hebt voldoende baardgroei daar! Benut die kans! :)
 

Texman

Koning Baard
Hey beste baardliefhebbers

Ik ben nieuw op het forum, maar ik volg het al een paar jaar.
Ik ben 31 jaar, Belg en heb eigenlijk altijd al een stoppelbaard van +/- 1-2 weken gehad vanaf mijn 18-19 jaar.

Nu ben ik sinds een 2-3-tal jaar begonnen aan het stevigere werk en laat hem steeds groeien.
Maar telkens stuit ik op dezelfde zaken die me doen twijfelen en hem daardoor weer kort trim.

Deze zijn:
- moeder de vrouw die het allemaal maar niks vind :rolleyes:
- snor die niet het gewenste resultaat geeft
- sportieve hobby's waar de baard nog steeds een buitenbeentje is (wielrennen/voetbal)

Mijn vrouw kan ik wel aan, maar de onzekerheid over die snor doet het hem telkens weer.
Ondanks ik blij ben met m'n baardgroei, groeit mijn snor zeer ongelijk naar mijn gevoel.

Bij deze vraag ik dus jullie hulp om door te zetten :)>

Thx alvast!

Jimmy
Ha @Jimmy16 ,
Ook van mij welkom op ons leuke forum.
Goed dat je hebt aangemeld want je hoeft je helemaal niet onzeker te voelen over je baard en je snor want beide zien er heel goed uit.(Y)(Y)(Y)
En niet geheel onbelangrijk het staat je heel goed, jammer dat je vrouw dat niet ziet. Meestal komt dat op termijn wel goed omdat het gewoon een kwestie van wennen is. Wat je snor betreft ziet die er op de foto's goed en netjes uit dus dat kan je zo blijven doen.
En wat je sportieve hobby's betreft, is het niet heerlijk om niet bij de grijze massa te horen. Je bent gewoon lekker je zelf en dat moet je gewoon blijven doen, wat anderen er ook van vinden.;)
Veel plezier hier,
Texman :)>
 

Jimmy16

Baard
En wat je sportieve hobby's betreft, is het niet heerlijk om niet bij de grijze massa te horen. Je bent gewoon lekker je zelf en dat moet je gewoon blijven doen, wat anderen er ook van vinden.;)
Veel plezier hier,
Texman :)>

Ben helemaal niet het grijze massa type, da's waarschijnlijk dan ook de reden waarom ik voor die mooie volle baard wil gaan. Gewoon mijn eigen zin doen.
Anderzijds sta ik niet graag in de spotlights of wil ik massale aandacht trekken. Maar laat je dat nu juist wel doen met zo'n prachtige exemplaar. Zeker op de weg ernaartoe geeft die extra aandacht me helaas die onzekerheid.

In de spiegel is het daarbij ook moeilijker om het totaalplaatje te zien (wat anderen zien) en zie je zelf eerder je 'tekortkomingen'.

Maar jullie geven met jullie reacties duidelijk aan dat dit nergens voor nodig is :)>

Nogmaals bedankt iedereen (Y)
 
Banner image
Top