Nieuw hier

Kennemans

Stoppelbaard
Hallo beste beards,

Na enige twijfel mij toch geregistreerd op deze forum. Na het vele info verzamelen over hoe verzorgen en hoe snel het tot iets kwam komen dikwijls op deze forum gelezen.

Nu zakt de motivatie mij wat in de schoenen doordat mijn wangen toch maar niet willen groeien zoals ik dit wil.

Lijkt dit toch tot ergens te komen of zoek ik beter een baardstijl waarbij de wangen minder vol zijn, ik ben sinds begin augustus aan mij baardtocht bezig.
Onderstaande foto is van nu en in september.
 

Bijlagen

  • 20200929_065104.jpg
    20200929_065104.jpg
    682,6 KB · Weergaven: 193
  • 20201216_182029.jpg
    20201216_182029.jpg
    520,4 KB · Weergaven: 203

Laurent1965

Zware baard
Hallo Kennemans,

Allereerst hartelijk welkom op dit leuke forum!
Veel plezier en positiviteit te beleven hier, net een bruin café, corona-proof.
Ik denk dat het wel goed gaat komen, de rest ziet er al heel goed uit voor 3 maanden.
Er zijn altijd haartjes die later komen, ik zou zeggen geef het de tijd, komt goed!
Overigens alweer zo'n voorbeeld wat een baard met je doet qua positieve verandering! (Y)(Y)
 

Diederik

Volle Baard
Welkom @Kennemans!
Leuk dat je erbij bent.

En wat een mooie baard staat er al op! Nog maar een paar maanden geleden was je een man. Met deze baard ben je een KEREL geworden.
Je wanglijn is inderdaad niet heel hoog, maar ik vind dat niet storend hoor! De massa van de baard komt voor het grootste gedeelte uit het front, en dat zit wel Ehm, snor.

Motivatieproblemen kennen we allemaal, niemand uitgezonderd. tenminste, laat ik voor mijzelf spreken...
Vooral bij het vergelijken met anderen kan je soms denken 'dat red ik nooit'. En soms kan het ook zo zijn dat die ander een dichtbegroeider baard heeft dan jij kunt laten staan. Maar in heel veel gevallen is het zo, dat diegene al veel langer aan het kweken is dan jij, of minder heeft bijgewerkt/ getrimd/ geschoren en wat er nog maar meer mishandelingen zijn voor een baard.

Kort en goed: houd vol! En mocht je de 24-uurs regel nog niet kennen:
Mocht je je baard willen bijwerken/ trimmen/ eraf halen, doe het niet, wacht 24 uur en maak dan de keuze of je al dan niet je bijwerk-, trim-, of scheerhandeling alsnog wilt uitvoeren. Mocht je tegen die tijd nog steeds die neiging hebben: neem de 24-uurs regel in acht.
 

Kennemans

Stoppelbaard
Welkom @Kennemans!
Leuk dat je erbij bent.

En wat een mooie baard staat er al op! Nog maar een paar maanden geleden was je een man. Met deze baard ben je een KEREL geworden.
Je wanglijn is inderdaad niet heel hoog, maar ik vind dat niet storend hoor! De massa van de baard komt voor het grootste gedeelte uit het front, en dat zit wel Ehm, snor.

Motivatieproblemen kennen we allemaal, niemand uitgezonderd. tenminste, laat ik voor mijzelf spreken...
Vooral bij het vergelijken met anderen kan je soms denken 'dat red ik nooit'. En soms kan het ook zo zijn dat die ander een dichtbegroeider baard heeft dan jij kunt laten staan. Maar in heel veel gevallen is het zo, dat diegene al veel langer aan het kweken is dan jij, of minder heeft bijgewerkt/ getrimd/ geschoren en wat er nog maar meer mishandelingen zijn voor een baard.

Kort en goed: houd vol! En mocht je de 24-uurs regel nog niet kennen:
Mocht je je baard willen bijwerken/ trimmen/ eraf halen, doe het niet, wacht 24 uur en maak dan de keuze of je al dan niet je bijwerk-, trim-, of scheerhandeling alsnog wilt uitvoeren. Mocht je tegen die tijd nog steeds die neiging hebben: neem de 24-uurs regel in acht.


Inderdaad die 24-uurs lijkt verstandig om toe te passen. Gisteren stond ik namelijk op punt om zelf te trimmen. Is die wangslijm iets waar ik mezelf nog mag aan verwachten? Er staat namelijk wel gaar maar dit is blond en niet zo goed zichtbaar.
[DOUBLEPOST=1608306497][/DOUBLEPOST]
Hallo Kennemans,

Allereerst hartelijk welkom op dit leuke forum!
Veel plezier en positiviteit te beleven hier, net een bruin café, corona-proof.
Ik denk dat het wel goed gaat komen, de rest ziet er al heel goed uit voor 3 maanden.
Er zijn altijd haartjes die later komen, ik zou zeggen geef het de tijd, komt goed!
Overigens alweer zo'n voorbeeld wat een baard met je doet qua positieve verandering! (Y)(Y)

Ikzelf vind het zeker wel een positieve verandering. Ik vind van mezelf dat mijn kin iets naar achter straat en dat een klein hoofd heb. Met dit beetje baard dat ik nu al heb kan ik mezelf beter aanvaarden
 

Texman

Koning Baard
Hallo beste beards,

Na enige twijfel mij toch geregistreerd op deze forum. Na het vele info verzamelen over hoe verzorgen en hoe snel het tot iets kwam komen dikwijls op deze forum gelezen.

Nu zakt de motivatie mij wat in de schoenen doordat mijn wangen toch maar niet willen groeien zoals ik dit wil.

Lijkt dit toch tot ergens te komen of zoek ik beter een baardstijl waarbij de wangen minder vol zijn, ik ben sinds begin augustus aan mij baardtocht bezig.
Onderstaande foto is van nu en in september.
Ha @Kennemans ,
Ook van mij welkom op ons leuke forum en goed dat je mee gaat doen want we leren hier veel van elkaar en als het eens tegenzit geven wij graag advies.
Wat je baard betreft die ziet er al goed uit voor de tijd dat je bezig bent. De wangen is een probleem waar velen mee worstelen maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Er zijn een aantal dingen die je moet weten:
De wangen groeien trager als de rest van een baard en inplant is vaak ook dunnen.
Daarentegen groeit het front, snor en de kaken juist weer sneller.
Daarom adviseren wij altijd om een 3 tot 6 maanden de tijd te nemen om te kijken wat het wordt en dan de baardstijl te kiezen die het beste bij je baardgroei past.
Een naar achter wijkende kin kan je prima camoufleren met een baard door de haren met een rolborstel naar voren te dwingen.
Op de foto zie ik dat dat al aardig lukt.
Mijn advies gewoon lekker door baarden en je geen zorgen maken.
Hou ons op de hoogte en succes,
Texman :)>
 

Kennemans

Stoppelbaard
Ha @Kennemans ,
Ook van mij welkom op ons leuke forum en goed dat je mee gaat doen want we leren hier veel van elkaar en als het eens tegenzit geven wij graag advies.
Wat je baard betreft die ziet er al goed uit voor de tijd dat je bezig bent. De wangen is een probleem waar velen mee worstelen maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Er zijn een aantal dingen die je moet weten:
De wangen groeien trager als de rest van een baard en inplant is vaak ook dunnen.
Daarentegen groeit het front, snor en de kaken juist weer sneller.
Daarom adviseren wij altijd om een 3 tot 6 maanden de tijd te nemen om te kijken wat het wordt en dan de baardstijl te kiezen die het beste bij je baardgroei past.
Een naar achter wijkende kin kan je prima camoufleren met een baard door de haren met een rolborstel naar voren te dwingen.
Op de foto zie ik dat dat al aardig lukt.
Mijn advies gewoon lekker door baarden en je geen zorgen maken.
Hou ons op de hoogte en succes,
Texman :)>


In deze corona periode is tijd geven wel makkelijk omdat ik er zelf niet durf aan knippen en mijn barbier dicht is. Zal het inderdaad nog tijd geven en hopen dat het tot een goed gevulde baard kan uitgroeien.

Wel leuk de positieve vibe in deze forum.
 

jakke

Baard
Welkom, bij mij is het net andersom op de wangen, boven groeit er wel wat haren maar onderaan de kaaklijn groeide er niet veel tot niets in het begin, nu ik al wat weken verder ben komt er toch haargroei tevoorschijn, al is het maar weinig, maar het is er. Ik denk dat je gewoon even op je tanden moet bijten hierin, net als ik, en je er niet teveel van moet aantrekken, een baard laten groeien doe je niet op een paar weken, maar is een reis van een jaar of meer, dit heb ik zelf nog maar pas beseft en eens je dit kan plaatsen voor jezelf, dan is het nog meer genieten van die trip naar een mooie baard, ik zou zeggen, geniet er vooral van (Y):)>;)
 
Hoi Kennemans.
Je hebt al een knappe fundering aangelegd voor een mooie baard.
De wangen is bij ‘velen ‘ vaak een opstakel omdat de ene persoon heeft daar juist behoorlijke haar groei en een ander weer minder of helemaal niet. Deels genetisch bepaald zeggen ze..
Ik sluit me ook graag aan bij de deskundigen op het forum, elke baard is uniek en even bijzonder! Laat hem maar eens tot een maand of 6 groeien en kijk dan wat je hebt en wat je er mee wilt. Geduld is de moeilijkste opgave maar het is zonde van je werk tot nu toe om nu de boel eraf te snoeien..dus bij dezen, veel suc6 de komende maanden.
 

Peter1971

Baard
Hallo beste beards,

Na enige twijfel mij toch geregistreerd op deze forum. Na het vele info verzamelen over hoe verzorgen en hoe snel het tot iets kwam komen dikwijls op deze forum gelezen.

Nu zakt de motivatie mij wat in de schoenen doordat mijn wangen toch maar niet willen groeien zoals ik dit wil.

Lijkt dit toch tot ergens te komen of zoek ik beter een baardstijl waarbij de wangen minder vol zijn, ik ben sinds begin augustus aan mij baardtocht bezig.
Onderstaande foto is van nu en in september.

ik zou de stijl niet veranderen, is je natuurlijke groei, en ik vind het goed bij je passen
[DOUBLEPOST=1608766865][/DOUBLEPOST]
Gave baard man! ik vind dit juist erg goed bij je gezicht passen, volle baard op de wangen past lang niet bij iedereen naar mijn mening. Beard on(Y)
idd
 

Kennemans

Stoppelbaard
Eeeeps,

Updateeee

Zo uit de film van cast away. We zijn nu een 4tal maand aan het groeien. Voor mezelf dan toch eens een barbier over de grens gezocht, komende zaterdag wordt er dus in geknipt. Ik ben alvast nieuwsgierig naar het resultaat. Ook mijn haar is dringend nodig, normaal laat ik dit elke 3 weken knippen omdat ik hou van een korte fade.

Zaterdag mogen jullie dan een leuke voor en na foto verwachten.

Grts Kenny
 

Bijlagen

  • 20210114_071300.jpg
    20210114_071300.jpg
    876,7 KB · Weergaven: 69
B

BrotherBeard75

Guest
Maak zeker goede afspraken met de barbier.
Desnoods met handgebaren en al, want voor je het weet zit hij je kaaklijn te verlagen en je neklijn te verhogen.
Be aware!
 

Texman

Koning Baard
Ha @Kennemans,
Ben benieuwd naar het resultaat.
Wees wel voorzichtig want je baard heeft nu een mooie lengte.
Laat er dus niet te veel afhalen (alleen de ongelijkheid bijwerken).
Texman:)>
 

tijn

Zware baard
Met spanning zitten we te wachten op het resultaat hahahaha. Vind de laatste foto al een prima baard worden dus hoop dat je geslaagd bent.
 
Banner image
Top