New Beard (advies)

MisterD

Stoppelbaard
Dag mede baardliefhebbers,

Om te beginnen moet ik zeggen dat ik zelden zo'n positief en leuk forum tegen ben gekomen op het internet! Fijn om te zien dat iedereen elkaar hier probeert te helpen en van advies voorziet op een zeer leuke manier.

Dat gezegd hebbende, mijn naam is Erwin en ik word over een maandje 30 jaar oud. In het verleden heb ik altijd een "stoppelbaardje" gehad en trimde ik alles op zo'n 3mm. Omdat ik bijna 30 word, dacht ik, het is tijd om eens wat nieuws te proberen. Juist, een baard. Nu heb ik al vele topics doorgespit en informatie gelezen, wat voor mij zeker inspirerend is geweest. Toch voel ik nog wat behoefte voor wat persoonlijk advies van de experts hier.

Heb nu zo'n week of 2 mijn scheerapparaat niet meer aangeraakt (zie foto's) en het begint al ergens op te lijken. Nu heb ik nog wat vragen. Het valt me namelijk op dat de haartjes al behoorlijk op lengte beginnen te komen, maar mijn wangen en kin blijven behoorlijk aan de lege kant. Nu valt me op dat dit bij de meesten zo is, maar ben ik toch benieuwd wat jullie hiervan vinden. Denken jullie dat de wangen en kin mooi bedekt gaan raken (zie foto's)? Ook heb ik een vrij hoge "publiekelijke" functie en wil ik nu eigenlijk sowieso de neklijn wat bij gaan werken zodat het niet te onverzorgd gaat worden. Vind het zelf al best wel een ruige bende. Wat raden jullie mij hierin aan? Heb in ieder geval al de nodige producten aangeschaft zoals shampoo en olie en wil daar in ieder geval mee beginnen.

Alvast bedankt en ben benieuwd wat jullie ervan denken.
 

Bijlagen

  • 20171130_224448.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 69
  • 20171203_160446.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 63
  • IMG-20171203-WA0019.jpeg
    IMG-20171203-WA0019.jpeg
    706,4 KB · Weergaven: 74

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom Erwin ;)

Afhankelijk van wat je voor ogen hebt qua "einddoel" zal je helaas toch even geduld moeten hebben en die "ruige onverzorgde" look voor lief nemen om die lege gaten de kans te geven om zich te vullen met de iets trager groeiende haren aldaar.

Het is zeker moegelijk om die op termijn te bedekkien maar dat neemt een beetje tijd in beslag.

Hoeveel tijd is bij iedereen anders. Je kan de boel proberen netjes te houden terwij je de rest laat bijgroeien maar het duurt toch meerdere maanden eer je kan kijken wat er werkelijk in zit qua potentieel :)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!
Dank voor het compliment hierover. Het is inderdaad een gezellige verzameling baardmannen, die elkaar bijstaan, informeren en zelfs ontmoeten.
Al de door jou gestelde vragen, inclusief die over de halslijn (de nek zit waarschijnlijk aan de achterzijde van je hoofd) kun je terugvinden in de diverse topics.
Start je baardreis en maak er een mooi exemplaar van! :)>(Y)
 

RCM

Baardaap
Van harte welkom Erwin! Zoals je al schreef is dit inderdaad het meest gezellige forum van Nederland! :) Er zijn hier al heel wat topics gepasseerd van leden die net als jij een functie van dien aard hebben dat een baardgroei volgens hen niet altijd 'gewenst' is. Wat ik daarvan vindt zal ik dus niet meer uitleggen. Je HALS en wanglijn zou je echter vanaf het begin al goed kunnen zetten, ook hiervan hoe die te zetten staat in heel veel topics. Ik zou zeggen, heb wat geduld en ga ervoor!! :)>(Y)
 

MisterD

Stoppelbaard
Bedankt voor de leuke reacties! Wat betreft de functie die ik heb, zijn we het waarschijnlijk wel eens, ik vind namelijk ook dat het prima kan. Wel vind ik echter dat het wel een verzorgde baard moet zijn en vind ik het nu nogal ruig ogen (terwijl ik pas net begonnen ben, haha). Maar ik zal de lijnen sowieso bijhouden.

Over het bedekken had ik het antwoord hierboven inderdaad wel verwacht. Geduld is toch een schone zaak in dit geval. Zien jullie echter potentie? Of denken jullie daar anders over?
[DOUBLEPOST=1512316456][/DOUBLEPOST]Qua einddoel, dat was ik helemaal vergeten. Is vooral afhankelijk van hoe het gaat en hoe het staat. De wat langere (zie voorbeeld) lijkt me wel heel vet. Maar waarschijnlijk wordt het de andere. baard-groeien-02.jpg bereid-je-baard-voor-op-de-zomer_xdsn.jpg
 

TMG1961

Baardaap
Welkom Erwin, Ik sluit me bij mij voorgangers aan. Potentie zie ik wel, maar dat is niet binnen 1-2 maanden te verwachten. De wangen groeien vaak toch stuk langzamer.
Als je het forum beetje door leest zie je veel topics waarbij in het begin ook minder bedekte wangen aanwezig waren en die na enkele maanden een goede dekking hebben.
Gewoon goed verzorgen en moedertje natuur doet de rest. Ik den dat je alle 2 de voorbeelden moet kunnen halen, heeft even tijd nodig, maar dan heb je ook iets :D
 

Glenn

Baard
Welkom Erwin.
Ook ik zie er zeker potentieel in.
Maar zoals reeds is gezegd kost dit wel wat tijd en geduld.
Ondertussen misschien je halslijn wat opschonen ivm je functie en verder niks.
 
Laatst bewerkt:

Kale666man

Baardaap
Welkom erwin,ja een betere keus is er niet vind ik,en vind je er vele tips en adviezen.
Zoals mijn voorganger al zei,geduld wordt beloond
 

MisterD

Stoppelbaard
Opnieuw bedankt voor de leuke positieve reacties! Wat me inmiddels meer dan duidelijk was geworden, wat door jullie berichten nog eens wordt ondersteund, is dat het vooral een geduld kwestie is. Het duurt dus echt wel 2 maanden voordat de wangen wat bedekt zijn begrijp ik?...

Hebben jullie voor de tussentijd ook tips voor "wildgroeiende" en uitstekende haren? Op sommige plekjes zie ik erg lange haren in verhouding tot de rest en ook hebben vooral de haren op de wangen de neiging "uit te steken", zegmaar horizontaal. Nu verwacht ik dat het laatste met baardolie wel wat gaat "hangen", maar gaat dat in verloop van de dag dan niet weer uitsteken? Om nu al wax te gebruiken, terwijl het nog niet dicht is, lijkt me ook wat te veel van het goede. En de wildgroei gewoon wegknippen? Of moet ik echt alles met rust laten...
 

Kale666man

Baardaap
Nogmaals ik ben geen expert,maar laat het gaan.
Ik en meerdere hebben daar ook last van of gehad.
Maar ga niet er aan knippen want dan schiet het niet op.
Het heet niet voor niks een baardreis en duurt gewoon lang en de1 heeft er meer last van dan de ander.
Kijk gewoon is wat op het gemak de forums af.
Maar ik denk dat je echt e en door een fase heen moet en echt geduld moet hebben.
Texman,cowboy,prof melchior hebben hier meer ervaring mee met wax en olie.
Succes(Y)
 
  • Like
Reactions: RCM

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Als het enigszins mogelijk is zou ik zo weinig mogelijk wegknippen en kijken over een paar maanden wat kan en niet kan.

Al wat je wegknipt moet nadien weer teruggroeien, ook qua dekking :)>
 

dijkie

Zware baard
Hoi Erwin, welkom hier.
Je hebt best een aardige baard hoor en de dekking komt van zelf, ik zou alleen de halslijn een beetje terug scheren of trimmen ,dat staat nu netjes omdat je baard nog vrij kort is.
Heel veel succes gewenst.(Y)

Gerard,
 

Texman

Koning Baard
Ha Erwin ook van mij welkom op het forum.
Glenn zei:
Ook ik zie er zeker potentieel in.
Maar zoals reeds is gezegd kost dit wel wat tijd en geduld.
Ondertussen misschien je halslijn wat opschonen ivm je functie en verder niks.

Cowboy zei:
Als het enigszins mogelijk is zou ik zo weinig mogelijk wegknippen en kijken over een paar maanden wat kan en niet kan.
Al wat je wegknipt moet nadien weer terug groeien, ook qua dekking
:)>

Wat ik hieraan nog kan toevoegen is dat je een uitstekende haar(sneller groeiend) wel op de lengte kan brengen van de andere haren er omheen.
Dus niet in zijn geheel wegknippen.:eek: Wees hierbij wel voorzichtig want je knipt zo mis.
Het hele groei proces verstoor je hiermee niet. Het ziet er alleen net iets beter uit.
De twee doelen die je voor ogen staan lijken mij allebei haalbaar dus ga er voor.;)
veel succes:)>
 

MisterD

Stoppelbaard
Bedankt voor het advies Texman! Daar heb ik zeker wat aan. Vandaag nieuwe foto's geschoten. Onderin, ook lopend naar de zijkanten, begint er al een mooi matje te ontstaan. Ben benieuwd of de wangen nog dicht gaan groeien en ook onder mijn kin. Van de zijkant begint het er al leuk uit te zien, van de voorkant vind ik het nog erg rommelig ogen helaas.
[DOUBLEPOST=1512500421][/DOUBLEPOST]En wat is trouwens wijsheid in het gebruik van baardshampoo en baardolie? Vanuit de verschillende posts en ook vanaf de verpakking krijg ik niet echt een eenduidig beeld. Is het nou de bedoeling om dit elke dag te gebruiken? Hoe doen jullie dat? En vanaf wanneer is een bezoekje aan de barbier verstandig?
 

Bijlagen

  • 20171205_183137.jpg
    20171205_183137.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 47
  • 20171205_183306.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 33

Freerider

Baard
Baardolie kun je dagelijks gebruiken, bijvoorbeeld 's ochtends en voor je gaat slapen. Shampoo max twee a drie keer per week.
En voor wat die barbier betreft, stel die vraag over drie maanden nogmaals ;)

deze tekst is mede mogelijk gemaakt door de crappy vertaling van de auto-correctie van mijn telefoon
 

MisterD

Stoppelbaard
Haha, ja drie maanden klinkt nog zo lang! Merk het ook erg lastig te vinden, nu ik er wat mee bezig ben, om niet steeds in de spiegel te kijken iedere dag om te zien of er al vooruitgang zit in het dichtgroeien van de wangen en kin, haha! Maar ik zal gewoon geduld moeten hebben.
 

Freerider

Baard
Haha, ja drie maanden klinkt nog zo lang! Merk het ook erg lastig te vinden, nu ik er wat mee bezig ben, om niet steeds in de spiegel te kijken iedere dag om te zien of er al vooruitgang zit in het dichtgroeien van de wangen en kin, haha! Maar ik zal gewoon geduld moeten hebben.
Welkom bij de club, we hebben allemaal dit probleem ;)

deze tekst is mede mogelijk gemaakt door de crappy vertaling van de auto-correctie van mijn telefoon
 

TMG1961

Baardaap
Ik heb de "rare" gewoonte ontwikkeld dat als ik langs geparkeerde auto's loop ik naar spiegelbeeld in ruit kijk :D
 
Banner image
Top