Naar welke muziek luister jij op dit moment?

Joep

Zware baard
Interessante muziek van mijnheer Plant ga ik meer van beluisteren(Y).
Ik heb na jaren lang me er tegen verzet te hebben sinds kort Spotify o_O
En ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de grote hoeveelheid aan muziek die ze aanbieden. Nu kan ik eindelijk weer eens wat vaker "nieuwe" muziek luisteren. Ik ben altijd enorm fan geweest van Led Zeppelin, maar het solo werk van R.P. heb ik nooit veel beluisterd. Ik had alleen het album "Fate of Nations" die ik wel aardig vind, maar meer niet. Gister avond heb ik wat meer van zijn latere albums geluisterd en ik vond ze erg leuk. Niet dat harde rock werk wat hij voorheen altijd deed, veel softer, maar heel aangenaam.
 

Texman

Koning Baard
Leuk dat ook lid bent geworden van Spotify. Ik ben nu ruim een jaar lid en heb al een hoop afspeellisten gemaakt.
Ik heb een hele grote afspeellijst met allemaal gezellige muziek vanaf eind jaren 40 tot op heden. Deze zet ik aan als achtergrond muziek als ik bezig ben.
De lijst bevat op dit moment 3443 nummer en duurt 202 uur. De lijst is openbaar dus iedereen mag hem gebruiken.
Daarnaast gebruik ik Spotify ook om nieuwe prog en symfo te beluisteren. Ik ben geabonneerd op het blad Io Pages en dat staat bol van derecensies van nieuwe releases op het gebied van prog en symfo en concertbesprekingen. Dat is iedere keer feest als er een nieuwe editie verschijnt want dan zit ik alles uit te pluizen.:)
 

Joep

Zware baard
Ja het is super leuk. Helemaal als je het zoals jij doet in combinatie met een tijdschrift, dan kan je mooi al die muziek die besproken wordt meteen luisteren. Ik moet nog even kijken waar ik mijn inspiratie vandaan ga halen. De knop "Fans also like" doet in ieder geval alvast wonderen en de verschillende ingebouwde automatische playlists zijn ook erg leuk, ik heb al veel nieuwe goeie muziek gevonden waar ik nog nooit eerder van gehoord had en ook artiesten die ik wel kende, maar nog nooit aan toe was gekomen om te luisteren. Er schuilt alleen wel een gevaar in dat ik te veel in één keer ga luisteren, waardoor ik de muziek niet goed genoeg leer kennen. Ik weet nog van vroeger dat ik mijn LP's helemaal grijs draaide, ik kon elke noot uit mijn hoofd en dat heeft ook wel wat.
[DOUBLEPOST=1599847144][/DOUBLEPOST]En de kwaliteit van het geluid is ook nog eens goed, dat valt helemaal niet tegen.
 

zenn

Zware baard
We hebben vaak Sublime op staan op het werk, relaxte jazz/swing/soul enzow :cool:

Dit hoorde 'k vandaag langs komen; "Get out of my way ugly woman, you're not here to stay" :p


Maar ook, dit pareltje;


:D
 
Laatst bewerkt:

Joep

Zware baard
We hebben vaak Sublime op staan op het werk, relaxte jazz/swing/soul enzow :cool:

Dit hoorde 'k vandaag langs komen; "Get out of my way ugly woman, you're not here to stay" :p


Maar ook, dit pareltje;


:D
Heel leuk ja, lekker Jazzy. :cool:
Ik luister zelf ook veel naar Sublime en het duurde een flinke tijd voor ik het verband zag....:confused:



Toen opeens viel het kwartje, jij had het natuurlijk over de radio zender Sublime :D
 

Nib85

Volle Baard
Ik heb na jaren lang me er tegen verzet te hebben sinds kort Spotify o_O
En ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de grote hoeveelheid aan muziek die ze aanbieden. Nu kan ik eindelijk weer eens wat vaker "nieuwe" muziek luisteren. Ik ben altijd enorm fan geweest van Led Zeppelin, maar het solo werk van R.P. heb ik nooit veel beluisterd. Ik had alleen het album "Fate of Nations" die ik wel aardig vind, maar meer niet. Gister avond heb ik wat meer van zijn latere albums geluisterd en ik vond ze erg leuk. Niet dat harde rock werk wat hij voorheen altijd deed, veel softer, maar heel aangenaam.

Spotify vind ik echt goud.
Ik ben premium-gebruiker van het eerste uur (in Nederland, 10 jaar inmiddels. Laatste jaren betaald KPN mijn abonnementsgeld).

Ideaal voor achtergrond/auto/sporten.
 

Joep

Zware baard
het nieuwe album van Tool: Fear Inoculum.

hebben we ongeveer 13 jaar op moeten wachten, maar dat was het eigenlijk wel waard: tandjes wat een strak album weer.

titelnummer, pneuma, invincible en descending: stuk voor stuk pareltjes.
wel even voor gaan zitten: ieder nummer duurt zo ongeveer 10min.
Wat is nou eigenlijk het beste album om kennis te maken met die gasten?
 

Texman

Koning Baard
Dit album ken ik en vind het ook erg goed hoewel ik niet een echte fan ben van dit soort muziek.
Ik kan je helaas niet helpen want de andere muziek van Tool ken ik niet.
 

Joep

Zware baard
Dit album ken ik en vind het ook erg goed hoewel ik niet een echte fan ben van dit soort muziek.
Ik kan je helaas niet helpen want de andere muziek van Tool ken ik niet.
Heel erg fan ben ik ook niet van dit genre, maar op zijn tijd vind ik het wel lekker. Om nou meteen alle albums te gaan luisteren op Spotify vind ik wat te ver gaan, vandaar dat ik het hier even vraag. Ik ga deze wel luisteren, maar dat wordt morgen, ik zit inmiddels alweer in een rustigere mood :D
 
Banner image
Top