M'n eerste baard

Sjoerd

Stoppelbaard
Hoewel het hier (in Amerika) avond is, zal ik vast goedemorgen zeggen.

Goedemorgen allemaal!

Ik ben Sjoerd, 25 jaar en omdat ik al wat kalend ben, heb ik besloten dan maar een baard te laten groeien en natuurlijk omdat het gewoon tof is! Ik ben nu bijna 2 weken op reis in Amerika en 3 weken voor mij reis gestopt met trimmen (ik liet al een tijdje wat langer dan stoppels staan en m'n nek en wangen scheerde ik dan).

Oké, inmiddels dus 5 weken bezig en al wat foto's op Facebook gezet en verbazingwekkend kreeg ik voornamelijk complimenten, dat het me goed staat (zeker als ik een pet op heb).

De foto's staan hieronder en ik heb ook een plaatje geüpload van hoe ik het ongeveer wil.

Ohja, ik heb de volgende spullen gekocht om m'n baard te verzorgen (allen van mijnbaard.nl):
Baardolie
Baardwax
Houten baardkam

Heb ik nog meer nodig? En hebben jullie nog tips (is het eindresultaat haalbaar)? Ik wil na m'n vakantie wel even langs de kapper (of barbier?) om mijn snor wat korter te laten maken en om al wat lijnen te zetten, is dat slim?

Groeten,
Sjoerd
IMG_5215.JPGIMG_5213.JPG
IMG_5214.JPG
IMG_5212.JPG
 
S

Serge

Guest
Laat het eersts ff doorgroeien!!!
En dan verder kijken(Y)
Goedemorgen en welkom:)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!
Het ziet er goed uit en je hebt het eindresultaat al bijna behaald, maar ik ben het wel met @Serge eens: als je het nog een tijd laat groeien heeft de barbier materiaal om te modelleren. :)>
 

RCM

Baardaap
Goodmorning ( of eigenlijk goeie nacht voor jou ). Heel veel succes met je baard/Amerika reis en hou ons op de hoogte. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
:)>(Y)
 

Ardjan

Baardaap
Sjoerd, welkom op het forum!
Goed resultaat na 5 weken!
De kapper/barbier zou ik nog even uitstellen; de lijnen zitten er prima in. Eerst even lekker laten groeien; goed verzorgen (baardolie/wax), en... genieten van je baard!
Staat je goed trouwens. (Y)
Beard on! :)>
 

Sjoerd

Stoppelbaard
Dank allen!

Dus als ik het goed begrijp, moet ik m'n baard eerst volledig laten groeien om hem vervolgens in model te laten knippen?

Ik vind hem nu nog wat wild, haren staan alle kanten op. Baardolie/wax zorgen er wel voor dat het wat netter is gelukkig.

En ik vind m'n snor wat lang. Haren gaan over m'n lip heen en van mij hoeft die niet zo lang, wat vinden jullie?
 

Sjoerd

Stoppelbaard
Okee bedankt voor de snelle reacties! Ik begrijp dus goed dat de wilde "zwerverlook" dalijk een strakke baard gaat worden?

Is een baardborstel trouwens aan te raden? Want hoewel ik een kam heb, heb ik het idee wel iets doet maar niet veel
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Is een baardborstel trouwens aan te raden? Want hoewel ik een kam heb, heb ik het idee wel iets doet maar niet veel
Ja, een baardborstel zorgt ervoor, dat de huid gestimuleerd wordt, wat voor een goede doorbloeding zorgt en verwijderd dode huidcellen uit de baard.
Met een baardborstel kun je de baard modelleren en het baardhaar wordt er zacht en glad van.
Er zijn enkele topics op het forum over baardborstels en de voorkeur van de baardbroeders.
 

Lei

Baard
Hey Sjoerd,
Mooie baard man! Ben je nog in Amerika en ga je morgen naar de zonsverduistering kijken? Dat wordt supergaaf!
 

Sjoerd

Stoppelbaard
Hey Sjoerd,
Mooie baard man! Ben je nog in Amerika en ga je morgen naar de zonsverduistering kijken? Dat wordt supergaaf!

Ik heb het gisteren inderdaad bekeken. Op mijn locatie, Grand Canyon, 80% verduistering.
[DOUBLEPOST=1503407892][/DOUBLEPOST]Bedankt voor de reacties hier. Baardje groeit lekker, ik moet wel zeggen dat ik hem op foto's er beter uit vind zien, haha.

Ik krijg op Facebook ook wel echt te horen dat het me staat. Zijn ook veelal foto's met een pet op en dan vind ik het persoonlijk ook toffer.

Ik kijk wel steeds vaker in de spiegel of m'n baard er nog goed en strak uit ziet. Zelf zie ik elk haardje uitsteken. Ik merk dat vooral de onderkant van m'n kin/nek het snelst groeit. En op m'n kin minder snel. Hoe is dat bij jullie?
 

Knulletje

Zware baard
Hallo Sjoerd,
De kin groeit bij mij ook wat rapper dan de wangen. Volgens mij zal dat bij de meeste baardbroeders idem zijn. Niet te veel storen aan de uitstekende haartjes zou ik zeggen. Lekker in de olie en Let it grow!! :)>
Heb een mooie tijd daar, Gr.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik heb het gisteren inderdaad bekeken. Op mijn locatie, Grand Canyon, 80% verduistering.
[DOUBLEPOST=1503407892][/DOUBLEPOST]Bedankt voor de reacties hier. Baardje groeit lekker, ik moet wel zeggen dat ik hem op foto's er beter uit vind zien, haha.
Ik kijk wel steeds vaker in de spiegel of m'n baard er nog goed en strak uit ziet. Zelf zie ik elk haardje uitsteken. Ik merk dat vooral de onderkant van m'n kin/nek het snelst groeit. En op m'n kin minder snel. Hoe is dat bij jullie?
Tsja, dat is vragen naar de bekende weg, dus spit het forum eens door en je zult de antwoorden op je vragen vinden. ;)
 

Sjoerd

Stoppelbaard
Ik ben voor het eerst naar de Barber geweest in Zwijndrecht: Classics Barbershop Jeroen. Die zag ik toevallig ook op dit forum staan.

Dit was m'n eerst ervaring bij een barber en ik ben echt heel blij met het eindresultaat. Ik verteld hoe ik mn baard ongeveer wilde hebben en dat ze zelf een beetje mochten kijken wat z'n met mn haar deden. Ze hebben de zijkanten zo goed als kaal gemaakt, omdat mn baard dan meer tot z'n recht zou komen. M'n "kapsel" en baard zijn nu gewoon meer 1 plaatje. Het loopt mooi in elkaar over in een fade en ik ben er echt blij mee. Al met al raad ik deze barbier echt zeker aan! (Ik heb nog geen ervaring met andere barbiers)

M'n baard wil ik uiteraard nog wel laten groeien, maar het begin is er. De barbier zei tegen me dat een puntbaardje gaaf zou staan.

Hieronder de foto's
IMG_5817.JPG IMG_5819.JPG
 
Banner image
Top