mijn ervaring: hoe je een baard groeit/en of je moet trimmen?

Peter1971

Baard
Ik ben 47, en ik heb in die tijd 2x mijn baard laten staan...de 1ste keer was vorig jaar van maart tot september...ik heb niet de beste baardgenen maar de groei is oke, en na 1,5 maand ergerde ik me aan de uitstekende haren en deed ik een trim bij de barbier....die meestal alles teveel terugbrengt, 2de poging, na 3 maand een trim door mijn thuiskapster netjes gedaan maar ik was zeker anderhalve cm aan lengte kwijt...dus alweer spijt van mijn actie...na 5 maanden heb ik een 3de trim gedaan bij de barbier..waar ik, eerst "in maand 1,5" ..17euro betaalde en in maand vijf was ik ineens 21euro kwijt? bij navraag bleek dat het eerst een korte baard was en nu een lange baard?? van hooguit 7cm, IK WEET NIET OF DIT VOOR IEDEREEN GELD, MAAR MAAND 6 IS EEN KEYPOINT daar heb je denk ik qua groei op je wangen, qua dichtheid het hoogtepunt bereikt..in mijn geval althans...ook gezien mijn leeftijd,...ik merkte ook dat de baard in die 6maanden voller was geworden en de "uitstekende haren" minder zichtbaar waren, of terwijl vanaf maand 6 word je baard onderhoudsvrij..dat is waarschijnlijk waarom veel baardmannen hier roepen....groei je een baard? blijf van de schaar af.
24 september schoor ik mijn baard af, "ook even een dingetje...die ik niet zag aankomen"...als je een half jaar een baard heb gehad en je scheert het daarna af,
"ik schrok me kapot" schaamde, me en herkende mezelf ook niet meer...miste me kin/me look.
gelijk weer mijn baard laten staan, dus nu grofweg na 4 maanden groei..zonder "geldrovende trimmetjes"heb ik dezelfde baard en lengte terug.. van toen in 6 maanden.
ik trim nu voorzichtig zelf..met voorbeelden van YouTube, ik had een type roundbeard...maar door het uitkammen hield ik een pluizige onfrisse uitstraling.
ik gebruik nu veel meer wax en stylingbalm, en smeer het in de haren op de wangen waardoor de uitstekende haren minder worden,
daarna gebruik ik olie en stylingbalm ...wrijf het tussen mijn handen warm en druk mijn handen zacht rond de vorm van de baard die ik wil hebben,...moulding dus.. en ik trim mijn baard meer square, omdat ik de zware/onrustige haren van de zijkant kwijt wilde.. dit betekende voor mij een wereld van verschil,..kortom mijn advies...laat je baard minimaal 6maanden staan en shape het voorzichtig, soms had ik een shitbeard en na een kleine aanpassing leek het weer geweldig...zoek naar je style suc6 beard on for the rest of my days.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Peter1971 ,
Bedankt voor het delen van je ervaring met het laten groeien van je baard.
Het is heel waardevol voor andere beginnende baardmannen.
Ik vond het mooi om te lezen dat je je rot schrok toen je baard eraf was.
Het betekend dat je ondanks wat tegenslagen toch een baardman was geworden.:)
Goed dat je nu ook zelf je baard trimt. Wees de baas over je eigen baard.
Laat nog eens een foto van je baard zien, ben benieuwd hoe hij er nu uit ziet.
Succes Texman :)>
 

Peter1971

Baard
Ha @Peter1971 ,
Bedankt voor het delen van je ervaring met het laten groeien van je baard.
Het is heel waardevol voor andere beginnende baardmannen.
Ik vond het mooi om te lezen dat je je rot schrok toen je baard eraf was.
Het betekend dat je ondanks wat tegenslagen toch een baardman was geworden.:)
Goed dat je nu ook zelf je baard trimt. Wees de baas over je eigen baard.
Laat nog eens een foto van je baard zien, ben benieuwd hoe hij er nu uit ziet.
Succes Texman :)>
 

Texman

Koning Baard
Ha Peter,
Ik zie een prima baard waar je trots op mag zijn en hij staat je goed.
Dus doorgaan en genieten.
Texman :)>
 
Banner image
Top