Mijn eigen baardreis

Kale666man

Baardaap
Ah gelukkig theo.
Ben blij,voor je verbetering en dat het beter gaat nu.
Ja en dat ontplofte ken ik met wakker worden.
Maar ja ik hoor al niet de enige gelukkig.
Vaak dezelfde problemen allemaal daarmee
 

BaardBjorn

Stoppelbaard
Ook weer mooi om deze baardreis te zien, en ook mooi hoe de snor vordert.
Laat je die gewoon groeien en dan op een gegeven moment stylen? Of hoe doe je zoiets? Ik zie namelijk in je filmpje dat ie op een gegeven moment opzij gaat (heel mooi trouwens).
 

TMG1961

Baardaap
De snor laat ik gewoon groeien. Op een gegeven moment begin je met trainen. Kan het niet zo snel vinden maar er moet ergens een heel goede beschrijving op forum staan over hoe je dat precies doet.
 

Kale666man

Baardaap
Ja zeker theo en anders hartenheer ,texman, RCM en noem maar op.
Die weten het ook wel en wel meer ook op het forum,gewoon ff zoeken.
 

RCM

Baardaap
@TMG1961 , ik heb het inderdaad eens voorbij zien komen maar weet ook niet meer in welk topic. Maar wil je echt dat de haartjes niet meer in je mond komen zou je toch een beetje snorrenwax in het midden van je snor moeten smeren, vervolgens werk je het vet naar de zijkanten toe totdat die helemaal is ingevet. Gebruik nu je kam om het vet in je snor te verdelen. Begin met kammen bij het filtrum richting je mondhoeken en herhaal dit dagelijks. Vervolgens kan je tussentijds met je duim en wijsvinger je haartjes de goede kan op trainen, ook bij deze vanuit het filtrum richting de mondhoeken. Bij mij werkte dit ritueel perfect, maar ik snap dat jij de snorrenwax of wat dan ook niet meer gebruikt Theo. Wellicht kan jij dit dan met alleen olie proberen, echter geeft dit uiteraard niet de 'hold' die je snor nodig zal hebben.
 
Laatst bewerkt:

TMG1961

Baardaap
@RCM Zelf geen problemen met trainen snor, doe dat al maandje of 2. Hij laat zich redelijk goed zonder iets er in naar de juiste positie geleiden, alleen in midden willen de haartjes niet echt meewerken. Ik gebruik gewoon dagelijks d sterling 925 en de rescue+ van superfurry, gebruik absoluut geen wax meer in snor, ook geen murrays of gel.
 

RCM

Baardaap
@TMG1961 , na 2 maanden heb je inderdaad vast en zeker al resultaat geboekt en zal je merken dat ze al aardig de goede kant op gaan. Maar ik dacht dat jij juist niet tevreden was over je snor en dat je hem niet in het gelid kreeg, Maar leuk om te vernemen dat het nu wel goed gaat!
 

TMG1961

Baardaap
In het gelid krijg ik hem wel, geen enkel probleem. Het probleem is dat hij niet blijft zitten maar telkens afzakt.
Als ik er niets in doe dan hangt ie binnen 5 minuten weer voor de mond. En als ik er wat in doe heb ik het gevoel een blok gewapend beton op mijn bovenlip te hebben liggen. Voelt niet fijn aan, heb ook hetzelfde onprettige gevoel bij gebruik baardwax. Ben nu dus telkens de snor weer terug aan het leggen.
 
  • Like
Reactions: RCM

Kale666man

Baardaap
Ik volg gewoon een beetje de aanwijzingen van prof op
Gewoon blijven duwen met je duimen en lekker dwingen die kant op te gaan
Ja in me mond komen ze ook wel is maar dat is een kwestie van tijd en geduld zodat hij langer is en in het geheel meegaat.
 

RCM

Baardaap
Ik snap inderdaad dat die dan afzakt. En het gevoel dat er beton in je snor zit is niet heel erg prettig. Ik heb het van de week ook geprobeerd om eens te ervaren hoe dat voelt, en is inderdaad niet erg fijn. Ik ben blij dan ik het met een beetje Murray's onder controle houd en dat het dan niet vettig aanvoelt. Ik zat net te denken wat eventueel voor jou een oplossing kan zijn betreft je baard. Ik laat sinds kort alleen mijn bakkebaarden tot aan de oorlel bijwerken (trimmen). Visueel scheelt dat voor mij enorm en ziet er dus veel strakker uit. De rest van de baard kan je ongemoeid laten, dit doet niets af aan de daadwerkelijke lengte, tenzij je uiteraard je bakkebaarden volledig willen laten meegroeien met je baard, dan is het natuurlijk geen optie. De kosten daarvoor zullen doorgaans zo rond de € 5,00 zijn.
 

TMG1961

Baardaap
@RCM De baard laat ik voorlopig even zoals hij is. De bakkebaarden zijn niet echt een probleem. Ben er nog niet helemaal uit of ik ze laat trimmen/faden of dat ik voor de naturel look ga. Van de baard zelf heb ik geen last, de krullen en slagen zie ik niet en in de weg hangt ook (nog) niets.

Ik had van de Murrays echt super weinig gebruikt. Had voor mij heel veel weg van vaseline met een kleurtje, alleen veel moeilijker uit te wassen.
 

RCM

Baardaap
Zeker niets aan doen dan als je nog niet weet hoe en wat! Ik zat gewoonweg even aan een mogelijke oplossing te denken zodat je niet meer het gevoel krijgt dat je erbij loopt als een 'professionele zwerver' ;), al is het binnenshuis!!
 

Kale666man

Baardaap
Hahahahaha theo heb al best een hoop geprobeerd.
Professionele zwerver.
Die kon ik nog niet Roy maar je kan wel blijven smeren.
Nou ik smeer wel een boterhammetje en de boter die blijft hangen is dan meteen de snorrewax.
Nee eerlijk ik doe er niet veel of eigenlijk niks aan.
Beetje baardolie en de kam en borstel en føhn en klaar.
Die snor komt vanzelf wel en de rest groeit gewoon mee.
Nog niet 1 keer gesnoeid of wat dan ook en gaat prima zo
 

RCM

Baardaap
@Kale666man , Theo heeft zeker al een hoop geprobeerd, en het woord 'professioneel zwerver' gebruikte hijzelf, vandaar de terugkoppeling zeg maar!! Haha, die boter, heerlijk luchtje de hele dag dan ;)... Jij doet er eigenlijk niks aan Richard??? Beetje baardolie, kam en borstel, en de rolborstel en föhn... ondertussen dus toch ijdel aan het worden zonder dat je het in de gaten hebt :p...
 

Kale666man

Baardaap
Haha ja dat wel,doe er wel wat aan natuurlijk maar niet zoveel hoor.
En ja moet toch dalijk beetje goed voor de dag komen.
Maar Roy wordt wel twee weken later want ik heb natuurlijk fout geteld en wil hem met een heard tonen.
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
@Kale666man , ik heb even voor je nageteld ;). In in je eigen topic schrijf je op 27 november dat je 14 weken onderweg bent. 14 weken vóór 27 november kom ik uit op 21 augustus. Dus de heard bereik je op 21 februari. Ofwel nog ruim 5 weken te gaan :D, en klopt je nieuwe berekening :p. Amai, dan wordt het helemaal een MEGA RICHARD BAARD!!! :)
 

Kale666man

Baardaap
Ja Roy dat klopt helemaal maar ik had de weken in de agenda geteld.
Dus ik dacht ineens dat klopt niet, dat is geen half jaar.
Ja spijtig te moeten mededelen maar komt allemaal goed.
Alleen iets langer wachten voor mijn baardbroeders.
Maar je berekeningen kloppen op de dag.
Ach ja kan er nog een beetje bij groeien en is de verrassing nog groter.
Ik ga voor het type sint nicolaas en laat alles meegroeien,dus wees voorbereid.
Ik doe alleen geen mijter op.
 

RCM

Baardaap
@Kale666man , Amai zeg, dat gaat een knoepert van een baard worden Richard, al duurt het voor ons wel heeeeeeeel erg lang, haha!!! Maar dat is niet erg hoor want dan is de verrassing des te groter :)... Wel jammer dat het zonder mijter is Richard :p:D
 

Texman

Koning Baard
Ook weer mooi om deze baardreis te zien, en ook mooi hoe de snor vordert.
Laat je die gewoon groeien en dan op een gegeven moment stylen? Of hoe doe je zoiets? Ik zie namelijk in je filmpje dat ie op een gegeven moment opzij gaat (heel mooi trouwens).
Ha Bjorn het is zo'n beetje als de andere schrijven.:)
Het maakt wel verschil hoe hard en dik je snorharen zijn. Als ze van nature soepel zijn en ze zich makkelijk naar een kant laten duwen dan bereik je d.m.v. veel kammen/borstelen in de juiste richting de gewenste vorm in je snor. Een eerste vereiste is wel dat je snor een zekere lengte moet hebben.
Voor het fixeren van de vorm zal je een Snorren/baardwax of balsem moeten gebruiken . Zelf gebruik ik alleen baardbalsem want ik wil mijn snor niet te hard hebben. En met zo'n klein snorrenkammetje kan ik het gedurende de dag steeds een beetje in vorm kammen. Als je een zacht product gebruikt kan je dat met een eenvoudige niet te harde tandenborstel heel makkelijk in je snor masseren en gelijk de vorm er in brengen. Daarna afwerken met het snorrenkammetje.
Texman:)>
 

Kale666man

Baardaap
Nee die doe ik niet op,ach Roy het is zo voorbij en daarna ga ik maandelijkse foto,s plaatsen.
Ja ga maar is eten even en hoor jullie allen later weer.
Ook jij theo,en blijf van je snor af,ik zie het heus wel:)
 
Banner image
Top