Mijn eerste poging tot een baard!

Texman

Koning Baard
Update week 12!
Heren, bij deze een update van mijn baardreis. Ik heb de 3 maanden gehaald. De haren zijn langer en wilder aan het worden. Bij mijn hals lijkt zich een vogelnest te ontstaan. Gewoon door laten groeien? Of moet ik daar iets mee? Is het verstandig om een afspraak te maken bij de Barbier, mits deze weer open gaan ivm Corona? Of nog wachten?

De baard begint nu steeds voller te worden en merk dat deze na de dagelijkse verzorgingsproducten minder tembaar is. Ik gebruik baardolie en balm, echter wordt deze niet stevig en merk weinig verschil. Met de föhn ben ik nog niet begonnen. Ik borstel en kam mijn baard dagelijks, maar met name mijn vogelnest valt weinig aan te doen. Kwestie afwachten en door?

Tevens maak ik me zorgen mbt mijn wangen. Ik hoop dat deze nog bijtrekken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ha @Fifikus ,
Zo, je baard begint erg mooi te worden en het staat je erg goed (Y)(Y)(Y). Over je wangen hoef je geen zorgen te maken die zien er heel redelijk uit.
Bij de meeste mannen groeit de baard wat minder snel en wat minder vol. Op termijn kan er nog een hoop bijkomen.
De hals lijn mag je wat mij betreft wat strakker maken. Je kan voorlopig nog niet naar je barbier en als je baard er wat strakker uitziet komt hij ook beter tot zijn recht.
Gewoon blijven doorgaan en vooral genieten:).
Groet Texman :)>
 

Fifikus

Baard
Ha @Fifikus ,
Zo, je baard begint erg mooi te worden en het staat je erg goed (Y)(Y)(Y). Over je wangen hoef je geen zorgen te maken die zien er heel redelijk uit.
Bij de meeste mannen groeit de baard wat minder snel en wat minder vol. Op termijn kan er nog een hoop bijkomen.
De hals lijn mag je wat mij betreft wat strakker maken. Je kan voorlopig nog niet naar je barbier en als je baard er wat strakker uitziet komt hij ook beter tot zijn recht.
Gewoon blijven doorgaan en vooral genieten:).
Groet Texman :)>
Bedankt voor je motiverende woorden! We gaan gewoon door. Hopelijk vindt de vrouw het op ten duur ook bij me passen. Voor wat betreft het strakker maken, heb je daar suggesties in? Hebben we het alleen over de halslijn of ook de kaak lijn iets hoger brengen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Ha @Fifikus ,
Ik heb op je foto's aangegeven wat ik bedoel en op de linker foto heb ik het front van je baard wat langer gemaakt.
Dus je moet het front van je baard langer laten groeien en de hals lijn even op de hoogte van de rode lijn houden.
Daarna kan je beiden verder laten zakken waardoor er en mooie volle en grote baard ontstaat.
Succes Texman :)>
Fif bewerkt.jpg
 

Fifikus

Baard
Beste heren, bij deze een update van mijn baardreis. 4 maanden tot nu toe

Alleen jammer dat mijn wangen achterblijven. Ik hoop dat ze nog bijtrekken. Wat denken jullie?

Zodra de Barbier weer opengaat, maak ik een afspraak voor een modelletje.

Is het verstandig om mijn snor een beetje in te korten? Die is wel heel erg prominent aanwezig. Zoja, gewoon tondeuse erover van boven naar beneden? Hebben jullie verder nog grooming tips?

86d372069499321f384a4c55a6092bb3.jpg

8322bccbedbca55f7966038a2b42853f.jpg

5b62bb4f8b0fd4e0d0967972d1767d87.jpg

6c1407288ee90ba56f0d2d9d466f5173.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

tijn

Zware baard
Ha, tis maar goed dat de barbiers gesloten zijn, want daar gaat er altijd een stuk vanaf en das nou net zonde. Althans dat vind ik. Ziet er top uit.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Fifikus ,
Je baard ziet er goed uit voor 4 maanden die je bezig bent (Y)(Y)(Y).
Je wangen hebben wat meer tijd nodig maar dat komt ook wel weer goed met het nodige geduld.
Je hebt een prachtige snor die zou ik niet met een tondeuse te lijf gaan want dan blijft er weinig van over :eek:.
Gebruik gewoon een schaartje en knip daarmee je snor ;).
Succes Texman:)>
 

Fifikus

Baard
[mention]tijn [/mention] [mention]Diederik [/mention] [mention]Texman [/mention]

Bedankt heren!
Ik knip de snor altijd gelijk met de bovenkant van mijn lip. Echter krijg ik regelmatig de haren vanuit de zijkanten in mijn mond. Dat heeft ermee te maken dat de handlebars van mijn snor redelijk lang zijn en niet meer in model zitten. Ook de manier van eten heb ik aan moeten passen. Minder schrokken maar meer kleinere hapjes Ik heb nu beard wax besteld met de hoop dat de haren dan beter in model blijven zitten en anders moet ik eens voor mustache wax gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Banner image
Top