Mijn eerste baard, hoe werkt dat ?

Chiel

Stoppelbaard
Hoi Allemaal,

Ik heb besloten om voor de eerste keer een baard te laten groeien. Natuurlijk heb ik mezelf al wel vaker in de spiegel aangekeken na een week niet te scheren en zoals je kan verwachten leek dat nergens op, dat kan ook niet binnen een week.

Een terugkerend thema die ik op dit forum voorbij zie komen is geduld. Ik heb mezelf dan ook voorgenomen om me er doorheen te zetten en er vol voor te gaan. Wel zijn er een aantal vragen naar boven gekomen waar ik ik jullie expertise wel bij kan gebruiken.

De foto's die ik heb bijgeleverd zijn na 2,5 week. Ik merk dat het er al vrij onverzorgd uit ziet, vooral van de zijkant en de snor. Kan ik hier iets aan doen of is dat iets waar ik toch echt doorheen zal moeten. M'n wenkbrauwen kunnen ook wel een beurt gebruiken maar dat is weer een andere kwestie :rolleyes:

De dichtheid laat ook nog wat te wensen over. Komt dit omdat ik gewoon nog te weinig haren heb of zal de lengte hier bij helpen?

Wanneer kan je het beste beginnen met trimmen, ik zie op het internet verschillende meningen en weet nou niet wat ik het beste kan volgen. De een zegt blijf er gewoon helemaal vanaf en de ander geeft aan om na 4 weken te beginnen met trimmen. Het zelfde vraag ik me af over borstelen/kammen, het haar is nu nog vrij kort maar op een aantal plekken groeit het wel alle kanten op zoals bovenaan mijn kin. heeft het al zin om dit de goede richting in te kammen?

Ik gok dat er nu nog vrij weinig te zeggen is over de potentie van mijn baar maar mocht je toch een idee hebben, laat het vooral horen!

Als er verder nog tips/adviezen zijn hoor ik het ook graag :)
 

Bijlagen

  • 2-5-front.jpg
    2-5-front.jpg
    751,1 KB · Weergaven: 120
  • 2-5-left.jpg
    2-5-left.jpg
    428,1 KB · Weergaven: 118

Ronnie

Baard
Waarom heb je het over trimmen als je een baard wilt laten groeien? Blijf van die trimmer af! Je kunt wel de lijnen bij houden. In jouw geval dan de halslijn. Om te zien wat voor een baardpotentie je hebt zul je er voor de rest minstens 3 maanden af moeten blijven. Qua onderhoud zou ik je baardolie aanraden en een borstel. Olie verzorgt en de borstel verwijdert huidschilfers.
 

Daan

Baard
Welkom op het forum Chiel,

Ik kan zien dat je nog erg weinig haar op je wangen hebt. Dit betekent echter niet dat dit altijd zo zal blijven. Ik gok dat je een leeftijd hebt tussen de 18 en 24? In ieder geval rond mijn leeftijd (20). Vooral in je twintiger jaren neemt de baargroei toe. Als ik naar mijzelf kijk van 2 jaar geleden en ik kijk nu naar mijn baard zie ik dat mijn baardgroei erg is verbeterd.

Zoals Ronnie al heeft gezegd zal je er voor minstens drie maanden vanaf moeten blijven als je wil zien of jouw baard potentie heeft. Bij mij is het zo dat mijn baard er pas na 2 maanden goed uit begint te zien.

In ieder geval heb geduld, gebruik baardolie en gebruik een borstel.

Succes met je baardreis:)>
 

Rothbeard62

Volle Baard
Welkom! Over trimmen moet je helemaal nog niet nadenken, je moet eerst ontdekken wat je mogelijkheden zijn. Daarom: de gouden regel is: zeker 3 maanden NIETS doen en daarna kijken wat je opties zijn. Geniet van het proces en er zijn genoeg interessante voorbeelden hier waarover je in de tussentijd kunt lezen. Veel plezier en vooral niet te kritisch naar jezelf kijken in de komende weken! ;)(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha @Chiel welkom op ons leuke forum.
Ik heb goed naar je foto gekeken en ik zie wat je bij heel veel jonge mannen ziet.
Je baard is nog in de beginfase van zijn ontwikkeling. Ik zie wel de nodige potentie maar het zal nog wel een tijdje duren voordat je dat gaat zien.
Voor nu raad ik je aan wat mijn voorgangers hier al gezegd hebben. Dus niet trimmen. Wat je wel mag doen is de plekken waar je geen baardgroei wil hebben zoal de hals en je wangen schoon houden. Dat voorkomt een zwerverslook en maak het ook makkelijker om het vol te houden.
Over drie maanden kan je zien hoe je baard zich heeft ontwikkeld en tevens bepalen of je ermee door wil gaan.
Mocht het resultaat tegen vallen dan niet getreurd maar wacht gewoon nog een jaar en doe dan een nieuwe poging.
Gezien je leeftijd is alles nog mogelijk dus;). Ondertussen is het leuk als je ons op de hoogte houd dan kunnen we je ook verder adviseren.
Bijgaande website geeft aardig wat informatie, maar het internet staat er bol van dus het loont de moeite om je kennis ermee te vergroten.
http://testosteronman.nl/baard/groei-stimuleren-versnellen-verhogen/
Succes Texman:)>
 

Chiel

Stoppelbaard
Allereest bedankt voor de reacties!

Dat ik nog in de beginfase zit ben ik me zeker bewust van. En de wangen zijn inderdaad nog vrij leeg, maar wellicht dat er een baardstijl is die uiteindelijk bij mij past?
De trimmer heb ik nog niet aangeraakt, behalve om de halslijn schoon te houden (2 vingers boven de adamsappel).

De reden dat ik nu al een baard wil laten staan of wil kijken of het uberhaupt al kan is omdat ik langzaam kaal begin te worden. Mocht het zover komen lijkt het me mooi om toch nog ergens wat haar te hebben, je kan je opties maar alvast weten hé! :p

Buiten dat heb ik baarden altijd mooi gevonden maar heb ik het er voorheen altijd afschoren wanneer de zwerver look naar boven kwam. Nu ik een motivatie heb om daar doorheen te zetten heb ik op het internet rondgekeken en het besluit gemaakt.

Carnaval is ook weer om de hoek, dus mocht het er echt niet uitzien kan ik altijd als zwerver verkleed gaan :cool:

@Texman Ik zal jullie op de hoogte houden wanneer we weer wat verder zijn!

Heeft er iemand zo suggesties welke baardolie fijn is?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Maand of 4 à 5 afblijven en ondertussen de topics lezen in de verzorgafdeling hier.
Eventueel kijken naar baardbroeders en hun opvolgtopics om te kijken hoe het kan evolueren.
Geduld en de rest komt vanzelf wel ;)
 
Banner image
Top