Mijn eerste baad laten groeien

thinkgreenn

Stoppelbaard
Gegroet allemaal,

Ik heb al heel vaak mijn baard proberen te laten groeien, maar vaak na 5 a 6 maanden doe ik het helemaal af omdat ik kale plekken blijf houden op mijn wang.
Mijn huidige baard heb ik nu ongeveer 6 weken (beetje bij getrimt vorige week), en ik zie weer die kale plekken op mijn wang.
Dit keer besloot ik zelf wat zoek werk te doen om te kijken wat ik hieraan kon doen.

Zo ben ik heel veel tegen gekomen in een paar uur. Van baard olie tot minoxidil.
Uiteindelijk heb ik deze forum gevonden, en vandaar mijn eerste post

Deze foto's heb ik zojuist genomen

Foto1:
y8qesGw.png


Foto2:
Cx3WKlk.png


Ik heb ook het forum doorgenomen en ik lees ook dat ik gewoon moet wachten en wachten tot die kale plekken gevuld zijn.
Maar uit ervaring is er nar 4 maanden amper verschil te zien.

Het liefst zou ik uiteindelijk zoiets willen
43IeAzD.png



Alvast bedankt allemaal
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hapmans

Baard
hey welkom!!!! een goede baardolie is altijd goed!!! maar het eerste wat je zou kunnen doen is niet meer trimmen laat groeien en de haren groeien ook niet allemaal in het zelfde tempo dus dat heeft tijd nodig.(dit is wat tegen mij gezegd is en wat ik gelezen heb):) veel succes met je baardreis en heb geduld en trimmer zo goed verstoppen dat je hem niet meer kan vinden;)
 

Ardjan

Baardaap
Je doel is duidelijk, maar je moet het doen met de genen die je hebt. We zijn geneigd heel kritisch naar onszelf te kijken, maar een ander valt het gewoon niet op. Ook deze look staat je prima.
Mijn advies: lekker laten groeien; grote kans dat op termijn de open plekken tóch nog dichtgroeien.
Beard on! En welkom op het forum!
 

thinkgreenn

Stoppelbaard
Hallo allemaal,

Dankjewel voor de advies en de verwelcome, als ik de trimmer laat staan.. na een week of 4 heb ik echt de zwerver look.
Deze look blijft dan lang maar ook heel lang bij mij. Gewoon laten?

hey welkom!!!! een goede baardolie is altijd goed!!! maar het eerste wat je zou kunnen doen is niet meer trimmen laat groeien en de haren groeien ook niet allemaal in het zelfde tempo dus dat heeft tijd nodig.(dit is wat tegen mij gezegd is en wat ik gelezen heb):) veel succes met je baardreis en heb geduld en trimmer zo goed verstoppen dat je hem niet meer kan vinden;)

Heb je eenige advies naar welke baardolie ik zou kunnen kijken.
Als beginner zie ik zoveel verschilende soorten smaken dat ik even niet weet wat wat is
 

Ardjan

Baardaap
na een week of 4 heb ik echt de zwerver look.
Deze look blijft dan lang maar ook heel lang bij mij. Gewoon laten?
Antwoord: Ja! Door deze fase moet je heen! In een later stadium worden de haartjes langer en gaan ze wat meer naar beneden hangen. Dus niet snoeien, maar lekker laten groeien. ;) En wat @Hapmans zegt, ...de trimmer verstoppen! :eek:
Maar je kunt het geheel wél wat in de hand houden met o.a. baardolie, balsem of wax. En met regelmaat kammen/borstelen.
(Y) Op naar een mooie baard!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Hoi en welkom ;)

Doel is duidelijk, succes met de baardreis (Y)

Wat die zwerverslook betreft, daar moet je helaas door ja. Bij de ene duurt dit wat langer dan bij de andere maar het loont altijd de moeite om te wachten wat het resultaat nadien zal geven :)>
 

thinkgreenn

Stoppelbaard
Bedankt allemaal voor de advies,

Als het mag stel ik graag nog de volgende twee vragen.

Momenteel scheer ik dit gedeelte nog weg (zie afbeelding)
https://i.imgur.com/HKx6bZs.png

Moet ik dit vanaf nu ook gewoon laten staan?

En de volgende vraag die ik heb is over baard olie, er gaat voor mij een geheel nieuwe wereld open
Ik zie heel veel verschillende soorten merken van verschillende prijs categorieen
Waar begin ik, waar let ik op

Ik zie merken zoals
- Proraso
- Percy Nobleman

Hele top 10 hier
https://www.mijnbaard.nl/top-10-baardolie.html
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Als je een taart in de oven hebt staan, ga je dan ook iedere drie minuten kijken of hij al gaar is en erin prikken of denk je dat je dan de taart verpest?
Hetzelfde met de baard; blijf eraf en geef het tijd om te groeien.

Minoxidil is even effectief op de haargroei als chocolademelk.

Als advies over de baardolie, baardbalsem, etc. kan ik alleen maar zeggen: lees de vele beoordelingen op het forum, bedenk welke soort geur je voorkeur heeft en begin langzaam met één flesje/potje en dan vind je uiteindelijk je favoriet.

En welkom op het forum!:)>
 

JeroenP

Volle Baard
hallo baardbroeder,

ik zou eerst alles laten staan en helemaal niks (misschien de neklijn wel) scheren. Zeker de wangen niet. Die haren groeien ook dus dat zorgt weer voor dekking op lagere delen.

succes met de je baardreis
 

Weeble

Volle Baard
@thinkgreenn; wat betreft olien; ik zou kijken naar de geuromschrijving, wellicht dat er iets bij staat waarvan jij al weet dat je dat lekker vindt ruiken.
De Tuinen baardolie is een goede olie voor een goed prijsje, alleen is deze meer geschikt voor voor het slapen gezien de geur wat minder is.
 
Banner image
Top