Mijn bescheiden baardgroei.

Jefke

Stoppelbaard
Hey kameraden,

Ik ben dus gestopt met scheren vanaf 15 juli 2016 (vijf weken). Bakkebaarden komen niet door en op de wangen wil het ook niet echt vlotten, jammer genoeg. Ook de snor groeit niet door naar beneden. Nu wil ik niet al opgeven en zeker doorzetten en hopen dat het nog wat wordt, maar heb al wel mijn twijfels wat ik er later nog mee kan aanvangen. Of zijn er hier al baardgoden die zeggen dat het niets gaat worden? :p Waar ik mij ook aan stoor is dat mijn sikje altijd naar rechts krult! :mad:

Zijn er al wat zaken dat ik eventueel in huis kan halen qua verzorging of kan ik hier beter nog even mee wachten en loop ik al te rap van stapel?

Bedankt voor de goede raad alvast! (Y)


20160820_110237547_iOS.jpg 20160820_105339677_iOS.jpg 20160820_105308472_iOS.jpg 20160820_105245721_iOS.jpg 20160820_105128080_iOS.jpg 20160820_105123284_iOS.jpg
 

Andreas

Baard
Verzorgen met baardolie is altijd een goed idee, let wel op dat je niet teveel gebruikt. Dit doet echter niets aan de groei, alleen tijd en geduld kan je helpen hiermee... Minder dichte plekken groeien vanzelf vol op den duur.

De krul in je sik kan je "trainen" tot op zekere hoogte door regelmatig te borstelen. Maar met wat meer lengte neemt de zwaartekracht dat vanzelf over ;)
 

Jefke

Stoppelbaard
Verzorgen met baardolie is altijd een goed idee, let wel op dat je niet teveel gebruikt. Dit doet echter niets aan de groei, alleen tijd en geduld kan je helpen hiermee... Minder dichte plekken groeien vanzelf vol op den duur.

De krul in je sik kan je "trainen" tot op zekere hoogte door regelmatig te borstelen. Maar met wat meer lengte neemt de zwaartekracht dat vanzelf over ;)

Het 'probleem' met het sikje is dat deze er al staat van 30 december 2015. Het lijkt wel dat deze gestopt is met groeien, het is nog maar twee, drie centimeter lang ofzo...
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom op het forum Jefke ;)

Geduld en goede verzorging en je komt al een heel eind hoor (Y)

Let it grow :)>
 

GerritJan

Stoppelbaard
Hey Jefke, Een goede baardwax en baardborstel zijn zeer geschikt om die averechtse haren in toom te houden.
En praat eens met een goede barbier, die weten meestal wel wat ze moeten doen om het beste te maken van een niet zo volle baard. En voor de rest....laat het doorgroeien en gun het tijd. ..Succes!
 

Jefke

Stoppelbaard
Hey Jefke, Een goede baardwax en baardborstel zijn zeer geschikt om die averechtse haren in toom te houden.
En praat eens met een goede barbier, die weten meestal wel wat ze moeten doen om het beste te maken van een niet zo volle baard. En voor de rest....laat het doorgroeien en gun het tijd. ..Succes!
Hoi GerritJAn,

Ik heb mij vanmiddag deze set aangeschaft, dat leek mij goed om mee te starten.

https://www.mijnbaard.nl/sets/mijn-baard-woody-citrus-set.html
 
Banner image
Top