Mijn baardreis

Macx

Baardaap
Wat is er in mei 1969 gebeurt?
Dit is het logo van Versace.

61-614456_versace-1969-abbigliamento-sportivo-srl-was-created-versace.jpg


Ik heb je vraag ook even voorgelegd aan mijn lieve assistente, Chatje, en hier is een antwoord op je vraag, 'wat is er in mei 1969 gebeurt?

In mei 1969 vonden er verschillende belangrijke gebeurtenissen plaats:

  1. Op 10 mei 1969 vond de laatste aflevering van de populaire televisieserie "Star Trek" plaats. Deze serie, die later uitgroeide tot een iconisch fenomeen, werd voor het eerst uitgezonden in 1966.
  2. Op 9 mei 1969 begon het proces tegen Charles Manson en zijn volgelingen, die verantwoordelijk waren voor een reeks gewelddadige moorden in de zomer van 1969, zoals de moord op de actrice Sharon Tate.
  3. Op 10 mei 1969 vond de zogenaamde Apollo 10-missie plaats. Dit was een bemande ruimtevlucht die de laatste testvlucht was voordat de Verenigde Staten later dat jaar astronauten naar de maan stuurden tijdens de Apollo 11-missie.
  4. Op 17 mei 1969 trouwde John Lennon, lid van de iconische band The Beatles, met Yoko Ono in Gibraltar. Dit huwelijk kreeg veel media-aandacht.
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van gebeurtenissen die in mei 1969 hebben plaatsgevonden. Er waren echter nog talloze andere gebeurtenissen, zowel wereldwijd als lokaal, die in deze maand hebben plaatsgevonden.
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top