Mijn baard..

Bokkie3

Stoppelbaard
Hallo.,


Nieuw op het forum hier,

Na enkele malen mijn baard niet langer of 4 weken te laten staan heb ik nu besloten om het toch te doen.
begroeiïng is volgens mij ok, de dikte van de haren kan beter denk ik.
Nu staat ie tussen de 6 en 8 weken denk ik. Vorige week even bij de barbier geweest om de contouren
mooi te zetten, en eens voor de ervaring .
Graag jullie mening hoe hij staat en of er toekomst in zit :)


image.jpg image.jpg image.jpg
 

Bekkers

Baard
Welkom op het forum, Bokkie3.

Velen zijn jou (en mij) voorgegaan en steeds luidt het devies: heb geduld!
Gun jezelf 4 tot 6 maanden de tijd. Pas dan kun je zeggen of er toekomst in de baard zit.

Mijn ervaring is dat de plekken waar ik in het begin onzeker en ontevreden over was gaandeweg redelijk zijn dichtgegroeid. Ik zie geen reden waarom dat bij jou anders zou zijn. Kortom, beard on! :)>
 

Jeepie

Baard
Welkom,

6-8 weken is echt te vroeg om te zeggen of er toekomst in zit. kijk het eens 5-6 maanden aan. pas dan kan je zien wat je baard wil.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
De eerste passen zijn gezet (Y)

Zoals hier boven mij en elders op het forum veelvuldig gezegd wordt is geduld DE sleutel ;)

Potentieel is er, dus doorzetten en die dekking komt heus wel in orde.

Goed (blijven) verzorgen (neem zeker een kijkje in de verzorgingstopics) is de boodschap.

Let it grow :)>
 

Corneel

Baard
Welkom op het forum. Je bent al goed op weg, jouw baard ziet er verzorgd uit, dit gaat zeker wel goed komen. Neem de 24-uurs regel in acht en laat de kapper alleen de contouren doen en niet de lengte. Veel leesplezier en mocht je vragen hebben...
 

Bokkie3

Stoppelbaard
Welkom op het forum. Je bent al goed op weg, jouw baard ziet er verzorgd uit, dit gaat zeker wel goed komen. Neem de 24-uurs regel in acht en laat de kapper alleen de contouren doen en niet de lengte. Veel leesplezier en mocht je vragen hebben...


Bedankt
Gebruik ook baardolie en baardwax ( weliswaar van de kruidvat van hun originals merk, zal ook wel goed zijn denk ik dan.

Is er eigelijk een verschil tussen baard balsem en baardwax?
 

Corneel

Baard
Over het Kruidvat merk verschillen de meningen nogal. Maar als jij er tevreden mee bent dan moet je dat gewoon blijven gebruiken. Misschien interessant om je in te lezen in het zelf vervaardigen van baard producten, een leuke hobby wat je veel geld kan besparen.

Qua stevigheid 'hold' moet je het zo zien Olie>Balsem>Wax. Met de wax krijg je dus elk irritant haartje in gareel.
 

GlennBG

Volle Baard
Hoi, welkom! (Y)
Plezier met je avontuur richting de nieuw ingeslagen weg naar een full beard.
Ben benieuwd naar het resultaat na een maand of 2 vanaf nu...
Beard on! :)>
 

Bokkie3

Stoppelbaard
Bedankt iedereen:)
Daarnet kwam het vrouwtje terug van londen met een flesje percy nobleman baardolie.. eens benieuwd :D
En binnen een tijdje post ik nog eens een foto met de voortgang..:)>
 

Bokkie3

Stoppelbaard
Bij deze zijn we ongeveer een maand verder. Is iets langer, enkel de dikte of de te lichte kleur van de haren staat me niet aan, je kan er bijna doorheen kijken.. wat vinden jullie ervan? :D





IMG_3585.JPG IMG_3581.JPG IMG_3585.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_3580.JPG
    IMG_3580.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 94

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Bij lichtere kleuren van baarden duurt het vaak iets langer voor je de dekking goed kan zien.
Maar als ik vergelijk met je eerste foto's zie je toch duidelijk dat het langzaam dicht groeit.

Over enkele maanden vult zich dat alleen maar beter op. Geef het nog wat tijd en je zal zien dat het goed komt (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
@Cowboy , @Weeble en @Zwollenaar hebben helemaal gelijk. Je komt nu in de "het-wordt-nooit-wat-periode". Daar zijn we allemaal doorheen gegaan, dus jouw baard overleeft dit ook. Pas rond de 6 maanden is alles gedekt.
Het ziet er trouwens goed uit en de kleur is mooi.

Ik zou me eerder afvragen, waarom de termostaat een stropdas draagt! :confused::eek:
 

Diederik

Volle Baard
Hi Bokkie,

Leuk dat je erbij bent.

Ik zie wat overeenkomsten tussen 'de jouwe' en 'de mijne'. Ik ben lang onzeker geweest over mijn baard (blond, dat dekt toch noooooooit?), dekking (oh nee, een gat onder mijn kaak) en wat mensen er wel niet van zouden vinden, laat staan zeggen...

Maar nu ik een half jaartje onderweg ben en mijn eigen idee volg, is dat allemaal een stuk minder geworden. Sterker nog, ik heb het idee dat de baard beter wordt als je jezelf goed verzorgt en er verder schijt aan hebt.

En ja, blond blijkt (ook) te dekken, zelfs met de minder en ook nog eens dunnere haren die wij blonden hebben ten opzichte van de bruinen en zwarten.

Ik zeg: mooie kop met haar en lekker doordoen. Enjoy!

D.
 
Banner image
Top