Mijn baard ziet er niet uit

A89

Stoppelbaard
Beste forumleden,

Ik ben voornemens om een lange baard te laten groeien.Ik bedoel een baard hoort bij een man.

Ik ben niet tevreden over hoe mijn baard er nu uitziet. Het ziet er naar mijn mening niet verzorgt uit. Ik gebruik geen shampoo voor mijn baard maar wel conditioner. Drie weken geleden heb ik mijn baard nog laten bijwerken door een barber. Wat vinden jullie en wat kan ik het beste doen....
 

Bijlagen

  • 20181031_115016.jpg
    20181031_115016.jpg
    287,6 KB · Weergaven: 374
  • 20181031_115039.jpg
    20181031_115039.jpg
    857 KB · Weergaven: 358
  • 20181031_115107.jpg
    20181031_115107.jpg
    647,1 KB · Weergaven: 350
  • 20181031_115132.jpg
    20181031_115132.jpg
    875,4 KB · Weergaven: 330

Weeble

Volle Baard
Ik zie dat je de snor kort trimt. Niet doen! Laten groeien totdat deze je bovenlip bedekt.
Verder olietje gebruiken om het geheel te voeden en een balsempje om het geheel in het gareel te houden;)
 

A89

Stoppelbaard
Ik zie dat je de snor kort trimt. Niet doen! Laten groeien totdat deze je bovenlip bedekt.
Verder olietje gebruiken om het geheel te voeden en een balsempje om het geheel in het gareel te houden;)

Ja dat klopt, maar dat doe ik voor mijn partner. Welke olie en balsem kun je mij adviseren?
 

Weeble

Volle Baard
@A89 Ik zou toch de snor laten staan, omdat het deel uitmaakt van het geheel. Wil je een awesome baard, dan hoort daar een snor bij.
Wat betreft oliën en balsems, ik maak ze zelf (zie hiervoor de betreffende topics) maar lees ook het forum door naar ervaringen van de oliën en balsems die op de markt zijn.
 

Ardjan

Baardaap
Ik vind het 'onverzorgde' wel meevallen! En die snor; inderdaad laten groeien! Je partner zal er toch wel aan wennen? Kriebelt lekker, haha. :D
Net als de baard, hoort ook de snor bij de man! ;)
Succes en welkom op het forum! (Y)
 

A89

Stoppelbaard
Moet er nog wat aan mijn baard gebeuren of gewoon laten groeien? Bedankt voor de reacties
 

DaanBaard

Baard
Onverzorgd is het niet.
Maar helaas niet zo dicht begroeid.

Ik zelf zou voor een mooie sik en of snor gaan.

En misschien is een ringbaard ook mogelijk.


Succes met de keuze !
 

Texman

Koning Baard
Ha @A89,
Als je graag een lange baard wil hebben dan zal echt door moeten zetten. Dus laat je baard voorlopig verder uitgroeien.
Het betekend niet dat je er helemaal niets aan mag doen. Als er haren zijn die erg hard groeien en daardoor uitsteken t.o.v. de rest mag je deze gerust inkorten.
Wat je snor betreft moet je deze verder laten uitgroeien juist als deze kort is prikt hij. Als hij lang is prikken die haren niet meer.
Ik denk dat je nog jong bent en dat betekend dat je baardgroei nog niet volledig tot ontwikkeling is gekomen. Het goede nieuws is dat je nu al een heel aardige baard hebt dus het kan alleen maar beter worden.
Koop in het begin niet te veel producten want de meeste heb je pas nodig als je baard wat langer wordt.
Ik zou beginnen met een goede baard-en snorrenkam, kappersschaar, baardshampoo en baardolie. Een baardtrimmer is ook nooit weg.
Als je baard wat langer is geworden kan je denken baardbalsem, wax en borstel
Was je baard 3x in de week met een goede baardshampoo op andere dagen spoel je je baard uit met lauw warmwater.
Droog je haar met een handdoek (niet hard wrijven maar deppen en knijpen). Masseer hierna wat baardolie of baarbalsem in je baard en de huid er onder.
Daarna kam je het in model. Ik heb al het nodige geschreven over het in model brengen met een föhn en rolborstel dat moet je maar eens opzoeken.
Succes Texman:)>
 

zenn

Zware baard
Je zou ook kunnen kiezen om hem korter te dragen (als je je erg echt aan ergert), waarbij de baard zicht ondertussen opvult. Daarna pas gaan beginnen met uitgroeien, het nadeel hier aan is dat het langer duurt natuurlijk... En een olietje in de baard is nooit weg natuurlijk! ;)
 

A89

Stoppelbaard
Allen, bedankt voor jullie tips...Ik durf eerlijk gezegd mijn baard niet door een barber te laten doen. Is het verstandig dat ik mijn baard zelf trim, Zoja alles trimmen onder 1 stand?
 

Yoeri

Baard
Mijn baardje is ook soms totaal uit model! Maar niet meer je snor trimmen en niet onder de mond je haren weghalen!!!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
De eerste weken en maanden niet al te veel trimmen of (laten) knippen.
Geef het tijd en op termijn komt er vast een leuk exemplaar op je gezicht te staan :)>

De huidige foto's vind ik overigens niet echt onverzorgd of zo.
Al zal je, als je voor lengte gaat, altijd op een bepaald moment wel door de "zwerversfase" heen moeten want die paar dagen/weken is er helaas niet veel aan te doen qua styling.

Succes alvast (Y)
 

Texman

Koning Baard
Hh @A89 ,
Eigenlijk zeg ik helemaal niet trimmen en ook niet naar de barbier want je wil een lange baard en dat gaat het snelst door een tijd niet te trimmen.
Iets bijwerken mag natuurlijk wel maar dat mag niet ten koste gaan van de lengte.
Trimmen op stand 1 is de kortste stand van de trimmer dat zou ik niet doen.:confused:
Je moet met de trimmer altijd in kleine stapjes werken van lang naar kort.
Begin met de stand waarbij de trimmer bijna geen haar weg trimt en neem dat als uitgangsstand.
Van daaruit ga je steeds een stapje korter. Als je gelijk met stand 1 begint dan haal je 1 keer bijna je hele baard er af.
Niet doen dus.
Succes Texman :)>
 

Carlstein11

Volle Baard
Als je een lange baard wil is dat hard werken. Je zal door diverse ongemaken heen moeten in het begin vooral de mijnbaard ziet er niet uit look.
Daar kom je niet omheen. Gewoon laten groeien en niet trimmen of snoeien. dat geeft het snelst resultaat. wel olie en of baardbalsem gebruiken dat help tegen jeuk en baardroos en het help om je baard een beetje in model te houden. Hier op het forum vind je legio tips en reviews over deze onderwerpen. Dus je vind er vast eentje die bij jou past.
 

A89

Stoppelbaard
Afgelopen week heb ik mijn baard laten bijwerken, zie afbeeldingen voor de resultaten. Een barber had aangegeven dat de onderkant van mijn baard het snelst groeit. Wat vinden jullie? Mijn doel is nog steeds om een lange baard te laten groeien. Alleen wil ik het wel verzorgd houden.
 

Bijlagen

  • 20181117_143832.jpg
    20181117_143832.jpg
    364,6 KB · Weergaven: 163
  • 20181117_143539.jpg
    20181117_143539.jpg
    423,4 KB · Weergaven: 153
  • 20181117_143618.jpg
    20181117_143618.jpg
    289,1 KB · Weergaven: 149
  • 20181117_143907.jpg
    20181117_143907.jpg
    886,5 KB · Weergaven: 148

Texman

Koning Baard
Je baard ziet er heel goed uit en vormt nu de basis voor een langere baard.(Y)
Gewoon laten groeien en zo af en toe een klein beetje bijwerken meer niet.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top