Mening?+tips

Hallo iedereen,

Ik ben vanaf oktober begonnen met een baard laten groeien. Heb het nog niet zolang dus en ben gewoon even benieuwd wat jullie ervan vinden:)

Verder merk ik dat nu ik van plan ben mijn baard wat langer te laten groeien, dat ik me erg irriteer aan alle verspringende haartjes overal, die maar niet naar beneden willen vallen. Het is nu rond de 15 mm. Dat was de reden waarom ik het telkens wat korter hield, maar ben benieuwd hoe een wat langere baard staat. Hebben jullie hier misschien nog wat tips voor? Ik gebruik baardolie of balsem.

Verder heb ik trouwens een beetje een kaal plekje aan de bovenkant op mn wang, op de eerste foto. Hier erger ik me ook erg aan, maar ik denk dat waarschijnlijk iedereen wel zo zijn ergernissen heeft bij zijn baard wellicht.

Ik hoor het graag!

20240109_144509.jpg20240109_144454.jpg
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @playchessandgrowabeard,
Welkom op ons leuke forum.
Ik val gelijk met de deur in huis, je heb een erg mooie baardgroei en voor de tijd dat je met de groei bezig bent al een heel mooi resultaat. Ook de verzorging is prima. (Y) (Y) (Y).
Je schrijft dat graag een wat langere baard wil en dat je je ergert aan dat kale plekje en de springerige haren. Het is een fase waar je even door heen moet want als je baardharen langer worden raken kale plekjes meestal bedekt. Het zelfde geldt voor de springerige haartjes.
Daarnaast ben je nu erg kritisch op je baardgroei en dat is niet erg maar ergernis kan wel een valkuil zijn waardoor je mogelijk zou willen stoppen. Dus probeer er een beetje relaxt mee om te gaan. Je ziet je zelf in de spiegel van heel dichtbij. Andere mensen zien je van een grotere afstand waarbij ze dingen die je noemt niet eens zien.
Mijn advies is laat de baard langer worden en probeer de wanglijn zo hoog mogelijk te krijgen.
Ook de hals lijn mag nog wat lager en dat moet volgen mij wel lukken.
Laat ook het front van je baard langer worden dan de zijkanten want dat geeft je baard een massievere aanblik. Om het springerige tegen te gaan kan je proberen je baard te stylen met een föhn.
Dit doe na het wassen of spoelen en nadat je baardbalsem hebt ingebracht met de föhn op de laagste warmte stand.
Hou ons op de hoogte, Texman:)>
 
Ha @playchessandgrowabeard,
Welkom op ons leuke forum.
Ik val gelijk met de deur in huis, je heb een erg mooie baardgroei en voor de tijd dat je met de groei bezig bent al een heel mooi resultaat. Ook de verzorging is prima. (Y) (Y) (Y).
Je schrijft dat graag een wat langere baard wil en dat je je ergert aan dat kale plekje en de springerige haren. Het is een fase waar je even door heen moet want als je baardharen langer worden raken kale plekjes meestal bedekt. Het zelfde geldt voor de springerige haartjes.
Daarnaast ben je nu erg kritisch op je baardgroei en dat is niet erg maar ergernis kan wel een valkuil zijn waardoor je mogelijk zou willen stoppen. Dus probeer er een beetje relaxt mee om te gaan. Je ziet je zelf in de spiegel van heel dichtbij. Andere mensen zien je van een grotere afstand waarbij ze dingen die je noemt niet eens zien.
Mijn advies is laat de baard langer worden en probeer de wanglijn zo hoog mogelijk te krijgen.
Ook de hals lijn mag nog wat lager en dat moet volgen mij wel lukken.
Laat ook het front van je baard langer worden dan de zijkanten want dat geeft je baard een massievere aanblik. Om het springerige tegen te gaan kan je proberen je baard te stylen met een föhn.
Dit doe na het wassen of spoelen en nadat je baardbalsem hebt ingebracht met de föhn op de laagste warmte stand.
Hou ons op de hoogte, Texman:)>
Bedankt voor je reactie en voor je advies!
Ik ga hier zeker wat mee doen.
Heel erg bedankt!
 

Skywalk

Baard
Hoi, welkom!

Dat ziet er al goed uit hoor!
Mijn baardreis is ook vanaf eind oktober en ik herken je twijfels,
Je hebt al goede tips van Texman.
Mijn advies is lekker laten groeien, de dekking aan de zijkanten komt vanzelf.
Ik had veel meer onregelmatige groei en dat wordt echt snel minder.
Je neklijn even met rust laten en uit laten groeien en als de nieuwe aanwas vol genoeg is kun je de neklijn opnieuw zetten en dan wat lager. Probeer je niet teveel te ergeren aan de kleine dingen die je vooral zelf ziet omdat je nu wat anders voor de spiegel staat dan voorheen. En als je dan voor de spiegel staat ook genieten van je nieuwe look want het staat je goed.
Op dit forum is veel info te vinden over verzorging en producten, leuk om te lezen, van te leren en mee bezig te zijn.
 
Hoi, welkom!

Dat ziet er al goed uit hoor!
Mijn baardreis is ook vanaf eind oktober en ik herken je twijfels,
Je hebt al goede tips van Texman.
Mijn advies is lekker laten groeien, de dekking aan de zijkanten komt vanzelf.
Ik had veel meer onregelmatige groei en dat wordt echt snel minder.
Je neklijn even met rust laten en uit laten groeien en als de nieuwe aanwas vol genoeg is kun je de neklijn opnieuw zetten en dan wat lager. Probeer je niet teveel te ergeren aan de kleine dingen die je vooral zelf ziet omdat je nu wat anders voor de spiegel staat dan voorheen. En als je dan voor de spiegel staat ook genieten van je nieuwe look want het staat je goed.
Op dit forum is veel info te vinden over verzorging en producten, leuk om te lezen, van te leren en mee bezig te zijn.
Bedankt!
Ik zal de halslijn wat lager laten groeien.
Ik ga mijn best doen om me niet teveel te ergeren.
Bedankt voor je bericht:) en jij ook succes met je baard!;)
 

stefke

Baard
Waarom zijn we altijd zo kritisch op ons eigen ? Je hebt een mooie baardgroei en er is veel potentieel voor een langere baard. Gewoon geduld hebben en zien wat er gebeurt met de baardgroei. Niet alles is perfect in de wereld.
 

Skywalk

Baard
Ik schaak niet genoeg om echt beter te worden, zou ik wel moeten doen. Mijn zoon van 11 wel, is lid van de schaakvereniging en speelt regelmatig een toernooi.
Ik begeleid hem, heel leuk, kan heel af en toe nog van hem winnen maar niet lang meer.
 
Weer een weekje verder, merk dat het steeds voller begint te worden. Hoewel het natuurlijk niet zo snel groeit als ik zou willen :p

Vraagje over de haargroei onder de lip, gewoon mee laten groeien of wat korter houden dan de haren op de kin?

En wat betreft de halslijn die ik weer terug laat groeien, heb op de foto een lijn getrokken, zou dat een goed zijn?20240122_224034.jpg20240122_224425.jpg
 

Bjorn

Baard
Dat wordt een dikke baard, tips laat ik even aan iemand anders over. Ik zou wel overwegen om je hoofd kaal te scheren of heel kort te millimeteren, zou het volgens mij nog stoerder maken
 
Dat wordt een dikke baard, tips laat ik even aan iemand anders over. Ik zou wel overwegen om je hoofd kaal te scheren of heel kort te millimeteren, zou het volgens mij nog stoerder maken
Ik heb mijn hoofd idd al een aantal keren gemillimeterd, voordat ik mn baard liet groeien. misschien dat ik het nog eens zal doen! Ik dacht zelf dat het me niet zou staan icm baard, maar daar kom je natuurlijk maar op 1 manier achter!
Sowieso heb ik in een aantal jaar tijd flink wat haar verloren, dus het zal sowieso wel die kant uit gaan haha.
 

beardedbcare

Stoppelbaard
hey hey,
dit gaat idd een volle baard worden.
meeste tips zijn hier idd al gegeven.
het enige wat ik uit mijn perspectief kan geven is:
zorg dat je werkt met natuurlijke baardproducten en geen chemische brol.
baardzeep - olie - balsem
zijn dingetjes die je gaan helpen bij de verzorging van je baard maar ook
bij bepaalde irritaties.
er bestaan veel baardproducten waar je best zelf even zoekt wat het beste bij je ligt.
weet ook dat er veel brol bestaat.
opt forum zijn er genoeg tips hierover.
zelf blijf ik bij amerikaanse producten en laat ik de europese achterwegen,
Heel veel succes met jou baard journey
 
hey hey,
dit gaat idd een volle baard worden.
meeste tips zijn hier idd al gegeven.
het enige wat ik uit mijn perspectief kan geven is:
zorg dat je werkt met natuurlijke baardproducten en geen chemische brol.
baardzeep - olie - balsem
zijn dingetjes die je gaan helpen bij de verzorging van je baard maar ook
bij bepaalde irritaties.
er bestaan veel baardproducten waar je best zelf even zoekt wat het beste bij je ligt.
weet ook dat er veel brol bestaat.
opt forum zijn er genoeg tips hierover.
zelf blijf ik bij amerikaanse producten en laat ik de europese achterwegen,
Heel veel succes met jou baard journey
Bedankt voor je reactie!
 
Banner image
Top