Lockdownbaard

Dirkie

Baard
Hi guys,
Om 2020 toch nog wat glans te geven besloot ik 3 weken terug aan "my first baard" te beginnen. Iets om elke Groundhog Day opnieuw naar uit te kijken, als het ware.
Na kracht te hebben geput uit de opbeurende commentaren van mijn gezinsleden (Zoon 1: "domme actie"; Zoon 2: "WTF"; Dochter: "prik!"; Vrouw: "1,5 meter voortaan ook binnenshuis. Nee echt.") heb ik besloten om me voor wat positive vibes hier te melden.
Geen idee waar dit heen gaat, ik lees vooral veel "gewoon laten groeien en vanaf blijven" dus dat advies neem ik alvast ten harte. Tot nu toe is het een enigszins patchy geheel en ik twijfel nog aan de neklijn (Is dat de formele naam? Geen idee.). Dat moet m.i. in een keer goed; ben er tot nu toe vooral vanaf gebleven. Ik heb echt niet veel met dat gegroom op de millimeter maar een beetje toonbaar moet het zijn. De resolutie van mijn webcam is niet al te best maar op een gegeven moment gaan de ZOOM meetings over gezichtsbeharing en dat wil ik voorkomen.
Enfin, ik ben van plan met tussenpozen dit lijntje te updaten, tips & tricks welkom, wish me luck!


baard voor 2710.jpgbaard onder 2710.jpgbaard rechts 2710.jpgbaard links 2710.jpg
 

Carlstein11

Volle Baard
Welkom in ons midden
En de eerste baar tips heb je zelf al genoemd lekker laten groeien de rest komt vanzelf.
Net de nek lijn kan ik je niet helpen dat doet de barbier voor mijn. Maar er zijn baard broeders op het forum die je daar mee kunnen helpen.
En ben er zeker van dat ze zich spoedig bij je zullen melden.
Succes met je baard reis :)>
 

Texman

Koning Baard
Hi guys,
Om 2020 toch nog wat glans te geven besloot ik 3 weken terug aan "my first baard" te beginnen. Iets om elke Groundhog Day opnieuw naar uit te kijken, als het ware.
Na kracht te hebben geput uit de opbeurende commentaren van mijn gezinsleden (Zoon 1: "domme actie"; Zoon 2: "WTF"; Dochter: "prik!"; Vrouw: "1,5 meter voortaan ook binnenshuis. Nee echt.") heb ik besloten om me voor wat positive vibes hier te melden.
Geen idee waar dit heen gaat, ik lees vooral veel "gewoon laten groeien en vanaf blijven" dus dat advies neem ik alvast ten harte. Tot nu toe is het een enigszins patchy geheel en ik twijfel nog aan de neklijn (Is dat de formele naam? Geen idee.). Dat moet m.i. in een keer goed; ben er tot nu toe vooral vanaf gebleven. Ik heb echt niet veel met dat gegroom op de millimeter maar een beetje toonbaar moet het zijn. De resolutie van mijn webcam is niet al te best maar op een gegeven moment gaan de ZOOM meetings over gezichtsbeharing en dat wil ik voorkomen.
Enfin, ik ben van plan met tussenpozen dit lijntje te updaten, tips & tricks welkom, wish me luck
Ha Dirkie,
Ook van mij welkom op ons leuke forum.
Voor drie weken van groeien kan je zeggen dat je best een goede baardgroei hebt (Y)(Y)(Y) en je hebt er plezier in;).
Dat hij nog een beetje patchy is dat is geen probleem want ik denk dat dat wel bij komt.
De neklijn is eigenlijk de halslijn en die zit bij jou goed.
Ik voorzie een prachtige baard en raad je dus aan om door te zetten en je niets aan te trekken van alle commentaren want daar heeft iedereen in het begin mee te maken. Hou ons maar op de hoogte.
Succes Texman:)>
 

Dirkie

Baard
Wauw al die beard-love, thanks guys. Heb mijn aanvalsplan inmiddels klaar: overal afblijven en na 2 maanden balans opmaken. En tegen die tijd eventueel een Tinder profiel ook, want het blijft nog steeds heeeer-lijk rustig in mijn persoonlijke ruimte ;)
 
Welkom Dirkie!
De eerste stap is gemaakt...nu wordt het een kwestie van doorzetten, geduld hebben, het scheerapparaat enkel aanraken om de wanglijn en halslijn wat schoon te houden en vooral niet te vaak in de spiegel kijken gedurende de komende 12 weken. Pas na circa 12 weken kunnen de meeste mannen zien wat hun baard te bieden heeft.
Maak je dus tot die tijd niet al te veel zorgen over mogelijk minder dichtbegroeide/minder snel groeiende delen van de baard. Wat ik vooral heb geleerd op dit forum is dat alle prachtbaarden die je op social media ziet, ook ooit zijn begonnen zoals jij nu.
Succes!
 

Dirkie

Baard
Daar heb je 100% gelijk in.
Al denk ik wel dat veel baarden op sites als "instagram" e.d. extra mooi zijn omdat ze 5 minuten voor de foto nog door de barbier zijn bijgewerkt.

Nou deze Instagram - en Facebookloze aspirant baarddrager zit hier al best een potje tevreden te zijn met zn gezichtshaar. Muziekje, Duveltje, beetje onderuithangen in de Eames; what's more to want?
Bij dezen meteen de "week 4 update":
20201102_213533.jpg
 

Dirkie

Baard
En zijn de gezinsleden inmiddels ook tevreden met het resultaat? Ik zou niet weten wat voor commentaar ze nog zouden kunnen leveren.
NEE hahaha. Helaas... Maar het begint ze nu te dagen dat er no way back is. Het commentaar op de Proraso olie en balsam (waar ik best tevreden over ben!) was "die lucht slaat op mijn keel" hahaha. The struggle is real.
 
Banner image
Top