Lockdown baardje :)

Quadrantz

Stoppelbaard
Mede-baardgenoten,

Ook hier is een lockdown baardje ontstaan, ok niet helemaal eerlijk want ik was m'n scheerapparaat vergeten op de zomervakantie en na een week met een mes te scheren met de nodige bloedingen besloten om te stoppen met scheren en kijken wat het gaat worden ;).

Tenminste in eerste instantie wilde ik gaan voor een 3dgn (korte) baard. Na een tijdje is dat een baard die wekelijks wordt bijgewerkt geworden. Qua baardgroei ben ik tevreden wat betreft het vooraanzicht. Baardgroei op de wangen/snor is ook prima alleen in mijn nek bij m'n kin is het wel wat schaarser. Wat opzich niet opvalt vanuit de voorkant maar ik irriteer me er wel een beetje aan.

Wellicht toch maar wat langer laten groeien daar? Heb ook al eens geschoren t/m de kaaklijn (en dus geen neklijn) maar dat was toch ook niet je van het....

Hebben jullie nog tips hiervoor? En welk type baard zouden jullie aanraden? Of beter eerst een tijdje laten groeien en dan naar een barbier (ben ik al 1x geweest overigens maar toen om de wekelijkse baard aan te pakken en kijken hoe hij het deed). Ik hou nu 2,5mm aan ongeveer.

Thanks voor de tips!

Gr. Joost
(37 momenteel)
 

Bijlagen

  • IMG_20201230_082611.jpg
    IMG_20201230_082611.jpg
    785,9 KB · Weergaven: 104
  • IMG_20201230_082624.jpg
    IMG_20201230_082624.jpg
    534,9 KB · Weergaven: 100
  • IMG_20201230_082634.jpg
    IMG_20201230_082634.jpg
    793,5 KB · Weergaven: 97
  • IMG_20201230_093216.jpg
    IMG_20201230_093216.jpg
    846,3 KB · Weergaven: 102

Giant

Zware baard
Welkom Joost,
Je hebt een mooie gelijkmatige baardgroei.
Ik zou het gewoon even een paar maanden laten doorgroeien en dan beslissen wat de uiteindelijke vorm en lengte gaat worden.
De wat mindere groei bij nek en kin gaat veel minder opvallen al het wat langer is.
Ik vind het zoals het er nu uitziet niet storend.

Succes!
 

Quadrantz

Stoppelbaard
Thanks voor jullie reacties!

Over het algemeen vind ik een kortere baard wat mooier (zie bijgevoegde foto als voorbeeld). Alleen dan is het de vraag of dit bij mij ook lukt ivm wat minder haargroei onder de kin/nek.

Naja eerst maar eens wat langer laten groeien, ben nog niet verder gekomen dan een week tot nu toe ;).
[DOUBLEPOST=1609330016][/DOUBLEPOST]Ik kreeg een fout bij het bewerken van het vorige bericht dus dan maar even een nieuwe. Deze baard (zie foto) vind ik ook nice. Is wel een wat vollere zo te zien. Vraag me af welke lengte die is?
 

Bijlagen

  • 50-different-beard-styles-for-men-with-name-and-images-28.jpg
    50-different-beard-styles-for-men-with-name-and-images-28.jpg
    35,1 KB · Weergaven: 43
  • 50-different-beard-styles-for-men-with-name-and-images-39.jpg
    50-different-beard-styles-for-men-with-name-and-images-39.jpg
    36,1 KB · Weergaven: 46

jakke

Baard
Hoi, de baarden op je voorbeelden zijn langer dan degene die jij nu hebt denk ik, ik zou de jouwe drie maanden laten groeien en dan kijken welke lengte voor jou het beste is, dan zie je ook direct of je kale plekken hebt of niet, trim ook niet direct te kort bij, want wat er af is is er af natuurlijk, ik zou trimmen op een iets kortere lengte dan en een weekje aankijken en zo verder gaan tot je de gewenste baard lengte hebt o_O(Y);)
 

Texman

Koning Baard
Mede-baardgenoten,

Ook hier is een lockdown baardje ontstaan, ok niet helemaal eerlijk want ik was m'n scheerapparaat vergeten op de zomervakantie en na een week met een mes te scheren met de nodige bloedingen besloten om te stoppen met scheren en kijken wat het gaat worden ;).

Tenminste in eerste instantie wilde ik gaan voor een 3dgn (korte) baard. Na een tijdje is dat een baard die wekelijks wordt bijgewerkt geworden. Qua baardgroei ben ik tevreden wat betreft het vooraanzicht. Baardgroei op de wangen/snor is ook prima alleen in mijn nek bij m'n kin is het wel wat schaarser. Wat opzich niet opvalt vanuit de voorkant maar ik irriteer me er wel een beetje aan.

Wellicht toch maar wat langer laten groeien daar? Heb ook al eens geschoren t/m de kaaklijn (en dus geen neklijn) maar dat was toch ook niet je van het....

Hebben jullie nog tips hiervoor? En welk type baard zouden jullie aanraden? Of beter eerst een tijdje laten groeien en dan naar een barbier (ben ik al 1x geweest overigens maar toen om de wekelijkse baard aan te pakken en kijken hoe hij het deed). Ik hou nu 2,5mm aan ongeveer.

Thanks voor de tips!

Gr. Joost
(37 momenteel)
Ha Joost,
Welkom op ons leuke forum:).
Over je baardgroei kan ik kort zijn die is prima en zeker ook geschikt voor een wat langere baard (Y)(Y)(Y).
Als je je baard erg kort houd zoals je nu doet zie je evt. tekortkomingen veel duidelijker.
Daarom raad ik je aan om i.p.v. 2,5 mm 1cm aan te houden.
Ik denk dat je dan een prachtig dekkende korte baard hebt.
Succes Texman :)>
 

Quadrantz

Stoppelbaard
Ha Joost,
Welkom op ons leuke forum:).
Over je baardgroei kan ik kort zijn die is prima en zeker ook geschikt voor een wat langere baard (Y)(Y)(Y).
Als je je baard erg kort houd zoals je nu doet zie je evt. tekortkomingen veel duidelijker.
Daarom raad ik je aan om i.p.v. 2,5 mm 1cm aan te houden.
Ik denk dat je dan een prachtig dekkende korte baard hebt.
Succes Texman :)>

Thanks Texman! Ok dat wordt dus nog even sparen :). Ik heb m'n vriendin alvast voorzichtig ingelicht ;).

To be continued...
 

Jimmy16

Baard
Net zoals @Texman aangeeft, zou ik ook de raad geven om te trimmen rond 1cm.
Dan gaat je baard mooier uitkomen.
Nog een voordeel is dat je dan boven de kriebelfase blijft. Als je op 2,5mm trimt, kom je waarschijnlijk wekelijks in die kriebelfase en trim je hem dan terug naar 2,5. Dat zal bij 1 cm niet meer nodig zijn.
En wie weet krijg je nog wel zin om voor een langere baard te gaan.

Ik spreek uit ervaring :rolleyes::D
 
Banner image
Top