Littekenweefsel en 6,5 haartjes.

Jake

Stoppelbaard
Hoi allemaal,

Nieuw op het forum, ziet er gezellig uit!

Waar ik al jaren met een 3-dagenbaardje rondloop heb ik mede door thuiswerken toch maar besloten om eens te kijken of een volle baard een mogelijkheid is. Vorige week een eerste bestelling geplaatst met baardolie, shampoo en accessoires.

Inmiddels ben ik een week of 5-6 bezig en valt me op dat mijn wangharen een stuk minder snel gaan dan de overige haren. Op het forum en op Youtube zie ik dat dit een issue is die wel vaker voorkomt.

Mijn probleem is echter dat er in mijn wang best wat littekens zitten. Sommige van deze littekens zijn best aan de maat met een doorsnee van meer dan een centimeter, hier groeien ook geen haren uit.
Denken jullie op basis van de bijgevoegde foto's dat de overige haren genoeg zijn om de patches van littekenweefsel uiteindelijk te coveren? Of moet ik toch maar gaan geloven aan een chinstrap?

Tevens valt het me op dat de haren het dichts bij mijn hals sneller gaan dan op mijn kin. Moet ik dit trimmen om het gelijk te trekken met de haren of mijn kin of kan ik dit het beste lekker laten gaan? Andere tips worden overig ook gewaardeerd!

Wens jullie een goed weekend!
 

Bijlagen

  • 20201113_155410.jpg
    20201113_155410.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 168
  • 20201113_155359.jpg
    20201113_155359.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 167

Texman

Koning Baard
Ha @Jake,
Welkom op ons leuke forum.
Het is inderdaad waar dat bij veel mannen de baardgroei op de wangen wat achterblijf dan bij de rest.
Het is genetisch bepaald hoeveel haar je daar uiteindelijk krijgt. Een ander punt is dat je pas na een maand of 3 een goed beeld krijgt van je baardgroei.
Dat je haren het dichts bij je hals sneller groeien dan op je kin is ook vrij normaal. Het hele front van een baard groei soms sneller dan de rest.
Als de haren bij je hals te lang worden mag je ze wat inkorten om het niet te slordig te laten worden.
Wat de littekens betreft, op je foto's zijn ze niet of nauwelijks te zien en dat is mooi want als de wangen wat meer begroeid raken heb je kans dat ze minder zichtbaar worden. Zelf heb ik ook de nodige ervaring met littekens die ik overgehouden heb aan een ongeval waarmee ik mijn arm ernstig verbrand heb. Ik was toen 3 jaar.
De 4 littekens zijn nog altijd duidelijk zichtbaar. Als deze in mijn gezicht zouden zitten dan zou ik ze waarschijnlijk niet met een baard kunnen verbergen.
Dus mijn advies is simpel, ga gewoon door zoals je nu bezig bent en kijk wat het wordt en maak de balans op over 3 maanden.
Ondertussen mag je ons wel op de hoogte houden.
Succes Texman:)>
 

Jake

Stoppelbaard
Ha @Jake,
Welkom op ons leuke forum.
Het is inderdaad waar dat bij veel mannen de baardgroei op de wangen wat achterblijf dan bij de rest.
Het is genetisch bepaald hoeveel haar je daar uiteindelijk krijgt. Een ander punt is dat je pas na een maand of 3 een goed beeld krijgt van je baardgroei.
Dat je haren het dichts bij je hals sneller groeien dan op je kin is ook vrij normaal. Het hele front van een baard groei soms sneller dan de rest.
Als de haren bij je hals te lang worden mag je ze wat inkorten om het niet te slordig te laten worden.
Wat de littekens betreft, op je foto's zijn ze niet of nauwelijks te zien en dat is mooi want als de wangen wat meer begroeid raken heb je kans dat ze minder zichtbaar worden. Zelf heb ik ook de nodige ervaring met littekens die ik overgehouden heb aan een ongeval waarmee ik mijn arm ernstig verbrand heb. Ik was toen 3 jaar.
De 4 littekens zijn nog altijd duidelijk zichtbaar. Als deze in mijn gezicht zouden zitten dan zou ik ze waarschijnlijk niet met een baard kunnen verbergen.
Dus mijn advies is simpel, ga gewoon door zoals je nu bezig bent en kijk wat het wordt en maak de balans op over 3 maanden.
Ondertussen mag je ons wel op de hoogte houden.
Succes Texman:)>


Hoi Texman,

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Duidelijk verhaal, lekker doorgroeien dus! Zal jullie op de hoogte houden.

Goed weekend!
[DOUBLEPOST=1605288332][/DOUBLEPOST]
Welkom Jake. Veel plezier met het Forum en je baard. Texman heeft het goed verwoord. Dus "keep on growing":)>

Thanks Firstbeard, inderdaad een prima uitleg, ga de baard laten staan! Goed weekend.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!

Naar de foto's te oordelen gaan de haren de littekens bedekken en mocht dit niet het geval zijn, dan hoort het bij jou persoonlijk. Net als ieder zoogdier/roofdier verzameld ook de mens door het leven heen meerdere littekens en er is geen leeuw, walvis of olifant zonder schrammetje. Het geeft aan, dat je leeft en dat het je tekend. Stoer toch?
:)>(Y)
 

Jake

Stoppelbaard
Welkom op het forum!

Naar de foto's te oordelen gaan de haren de littekens bedekken en mocht dit niet het geval zijn, dan hoort het bij jou persoonlijk. Net als ieder zoogdier/roofdier verzameld ook de mens door het leven heen meerdere littekens en er is geen leeuw, walvis of olifant zonder schrammetje. Het geeft aan, dat je leeft en dat het je tekend. Stoer toch?
:)>(Y)

Hoi ProfessorMelchior,

Ik moet toegeven, dit klinkt een stuk toffer dan als puber moedervlekken laten verwijderen en daarna tijdens gym de hechtingen slopen, haha.
Laten we het hopen, zoals aangegeven zal ik de baard de komende 3 maanden zijn gang laten gaan en zal jullie tegen die tijd updaten.

Thanks voor je reactie en een fijne dag toegewenst.
 

Skaggy

Volle Baard
Welkom op het forum @Jake In 1,5 maand al aardige vorderingen gemaakt op de weg van stoppelbaard naar volle baard. Jouw wangen blijven inderdaad wat achter maar aan de foto’s te zien denk ik ook dat de haren de littekens wel gaan verbergen. Of er veel meer haren op de wangen gaan groeien is afwachten. Je hebt het advies om de baard voorlopig te laten groeien al ter harte genomen dus ik wens jou veel plezier en succes op jouw baardreis. (Y):)>
 

Jake

Stoppelbaard
Welkom op het forum @Jake In 1,5 maand al aardige vorderingen gemaakt op de weg van stoppelbaard naar volle baard. Jouw wangen blijven inderdaad wat achter maar aan de foto’s te zien denk ik ook dat de haren de littekens wel gaan verbergen. Of er veel meer haren op de wangen gaan groeien is afwachten. Je hebt het advies om de baard voorlopig te laten groeien al ter harte genomen dus ik wens jou veel plezier en succes op jouw baardreis. (Y):)>

Goedemiddag Skaggy,

Zie de reactie nu pas, bedankt voor het berichtje! Ik hoop inderdaad dat de haartjes uiteindelijk de littekens gaan verbergen, voor nu maar afwachten en de baard lekker zijn ding laten doen. Zal jullie met een paar maanden updaten.

Fijne dag toegewenst!
 

Diederik

Volle Baard
Hai!

Inderdaad wat al eerder genoemd is: een paar maanden wat geduld proberen te houden.
Je kunt pas dan beoordelen wat er van je baard wordt. Niet nu al voor een chinstrap gaan: wat je weghaalt groeit niet (duh) en kun je daarom ook niet beoordelen.

Een chinstrap kan altijd nog, maar dan stel ik gelijk een vraag: is een chinstrap mooi?
 

Jake

Stoppelbaard
Hai!

Inderdaad wat al eerder genoemd is: een paar maanden wat geduld proberen te houden.
Je kunt pas dan beoordelen wat er van je baard wordt. Niet nu al voor een chinstrap gaan: wat je weghaalt groeit niet (duh) en kun je daarom ook niet beoordelen.

Een chinstrap kan altijd nog, maar dan stel ik gelijk een vraag: is een chinstrap mooi?

Hi Diederik,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen over de chinstrap, hell no.
Vandaar het berichtje, op zoek naar hoopvolle berichten over mijn mogelijkheden, haha.

Baard begint inmiddels al een stuk beter te worden, ook de wangen ontwikkelen zich (langzaam).
Zal rond de jaarwisseling een vergelijk doen en heb me voorgenomen om tot februari niets af te scheren om te kijken wat de potentie is.

Thanks voor je berichtje en een fijne avond toegewenst!
Jake
 

Jake

Stoppelbaard
Hoi allemaal,

Inmiddels is het een week of 3 geleden sinds ik dit topic ben begonnen.
Daarom besloten om eens een vergelijkingsfoto te maken om te zien hoe het er momenteel voor staat.

Mijn rechterkant (bovenste foto, spiegelbeeld ivm selfie) begint er duidelijk beter uit te zien , al blijft het best wel patchy.
Mijn linkerkant (onderste foto) daarentegen heeft buiten mijn kaaklijn amper progressie. Dit is mijn kant met de meeste littekens, ben benieuwd hoe dit er over 3 maanden uit ziet.
upload_2020-12-4_16-47-41.png


Verder gebruik ik momenteel de volgende producten:
Ochtend : Reuzel baard foam en daarna Reuzel baard balm.
Avond: Azbane baardolie

Verder was ik de baard om de dag met The golden Spartan.

Hebben jullie nog advies wat betreft de producten die ik gebruik? Of is dit in het huidige stadium prima?
Graag jullie advies.

Wens jullie verder allemaal een goed weekend toe!
Jake
 

Texman

Koning Baard
Ha @Jake,
Er is duidelijk verschil te zien tussen je foto's. Het gaat misschien niet snel maar het gaat wel goed (Y). Dus volhouden ;).
Op de verzorgingsproducten die je gebruikt voor de baard heb ik niet veel op te merken.
Jij ook een fijn weekend.
Texman:)>
 

Boss

Baard
Goed overzicht zo!
Duidelijk te zien wat je progressie is.
Naar mijn mening is op dit moment een volle baard niet realistisch.
Iedere baard is uniek...
Wellicht kun je een passend model aanmeten?
Hierbij denk ik bijv. aan een lagere contour vanaf je bakkebaard, langs je kaaklijn en ergens aansluiten bij je mond.
De lijn daarboven zal binnen nu en 6maanden niet dicht groeien je kunt nu wel stellen dat daar te weinig haren aanwezig zijn.
Anyway ik vind hem wel mooi & hoop dat je er wat mee kan,
Want zoals weleens vaker wordt gedeeld: je baard is het waard!
beardon
 

Jake

Stoppelbaard
Ha @Jake,
Er is duidelijk verschil te zien tussen je foto's. Het gaat misschien niet snel maar het gaat wel goed (Y). Dus volhouden ;).
Op de verzorgingsproducten die je gebruikt voor de baard heb ik niet veel op te merken.
Jij ook een fijn weekend.
Texman:)>

Thanks! Benieuwd wat er de komende maanden nog bijkomt.
[DOUBLEPOST=1607337370][/DOUBLEPOST]
Prima progressie @Jake. Succes met verder groeien. (Y):)>

Thanks!
[DOUBLEPOST=1607337705][/DOUBLEPOST]
Goed overzicht zo!
Duidelijk te zien wat je progressie is.
Naar mijn mening is op dit moment een volle baard niet realistisch.
Iedere baard is uniek...
Wellicht kun je een passend model aanmeten?
Hierbij denk ik bijv. aan een lagere contour vanaf je bakkebaard, langs je kaaklijn en ergens aansluiten bij je mond.
De lijn daarboven zal binnen nu en 6maanden niet dicht groeien je kunt nu wel stellen dat daar te weinig haren aanwezig zijn.
Anyway ik vind hem wel mooi & hoop dat je er wat mee kan,
Want zoals weleens vaker wordt gedeeld: je baard is het waard!
beardon

Hoi Beardon,

Thanks voor je reactie. Waardeer je eerlijkheid en sluit me bij je gedachte aan.
Door het thuiswerken heb ik de mogelijkheid om de baard zijn gang te laten gaan, dus wil sowieso tot 3 maanden groeien om te zien wat het resultaat zal zijn.

Verwacht ook dat ik daarna moet denken aan een lagere contour, extended goatee of een andere gekke look.
Tof dat je mee probeert te denken met opties voor mijn baard!
Zal in het nieuwe jaar weer een update doen.
 
Banner image
Top