Kriebelkraag....

Kragen, boorden en andere opstandige kledingdelen die je hals bedekken....ze zitten in de weg. Het hele jaar door draag ik regelmatig overhemden, maar zeker in de winter verpak ik mezelf in jassen met flink hoge kragen. Met de groei van mijn baard loop ik dus tegen een probleem. Onder aan de kaaklijn groeien de haren flink door. Helaas nog meer dan aan de punt, maar dat is niet anders. Na enige tijd beginnen de haren aan de zijkant ruzie te krijgen met opstaande kledingdelen. Naast het feit dat je dat constant voelt gaat de zijkant dus ook alle kanten opstaan.En dus....haal ik ze weg.
Het resulterende model heet volgens mij een ducktail. Ik loop dus rond met een eendekont....
Toch zie ik op veel fotos beardo's met enorme zijbalijnen. Zit dat niet in de weg? Ben ik de enige die toch een keer met mijn hangsel tussen de rits van mijn jas zat? (Auw×*gvd&×$!!!)Hoe gaan jullie hier mee om?
 

Bijlagen

  • 20180220_091019.jpg
    20180220_091019.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 47

Texman

Koning Baard
Het kan inderdaad behoorlijk in de weg zitten. Ik probeer met de aanschaf van kleding hier rekening mee te houden dus niet al te hoge boorden en kragen.
Ruzie met ritsen heb ik ook die kunnen soms gemeen bijten:eek::eek: De zijkanten van de baard wat korter houden kan ook helpen.
En voor de rest kam ik het gewoon veelvuldig op zijn plek tussen de boorden en kragen.
 

TMG1961

Baardaap
Heb ik ook, bij mij gaat het nog net, de kraag van het fleecejack past nog net. Maar komende winter zal dat toch echt niet meer gaan lukken. Tussen de rits heeft de baard nog niet gezeten.
 

Kale666man

Baardaap
Hahaha nou Theo bij mij wel en dat weet Texman ook.
Die zei gelijk,wat heb je nou geleerd Richard.
Ja ik pas de kleding ook wel aan hoor en buiten sjaal en mijn gebeurt het niet meer dat hij er tussen komt.
Dus ik doe de sjaal onder de baard en de jas zo hoog mogelijk dicht.
 

DNA76

Baard
herkenbaar probleem --> nog geen oplossing gevonden. Draag thuis meestal gewone t-shirts nu, maar idd een waar gevecht met overhemden! We will have to live with it. Ik vermoed dat op een bepaalde lengte de baard daar over gegroeid is dus tot dan is het blijven vechten mlet die kragen! Goede nieuws is dat de zomer in aantocht is!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Jawel, @DNA76 heeft het bij het rechte eind: bij een gegeven lengte gooi je je baard gewoon over de kraag.
Je moet de zijkanten dan ook niet steeds bijwerken, anders komen ze nooit op lengte.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Overhemden.. blehhh claustrofobisch wordt ik er van... Een blouse kan maar het bovenste knoopje blijft open.. laat staan een das of strik.... Nee ik stik.. haha..

Heb een warme trui met een kol er aan... Fijn ding maar niet fijn met je baard.... Draag hem dan ook niet vaak... Liever een fleese ofzo....
Op dit moment kan ik hem met mijn hand en met super Fury in bedwang houden maar een kol vermijd ik toch.. hah
 

RCM

Baardaap
Overhemden.. blehhh claustrofobisch wordt ik er van... Een blouse kan maar het bovenste knoopje blijft open.. laat staan een das of strik.... Nee ik stik.. haha..

Heb een warme trui met een kol er aan... Fijn ding maar niet fijn met je baard.... Draag hem dan ook niet vaak... Liever een fleese ofzo....
Op dit moment kan ik hem met mijn hand en met super Fury in bedwang houden maar een kol vermijd ik toch.. hah
Een overhemd niet en een blouse kan wel? Jij draagt dus liever de vrouwelijke variant van een overhemd.... :eek::p.... moet niet gekker worden hier.. ;)
 
Ik heb het idee dat een blouse voor een man wel kan, zolang je het maar uitspreekt als "bloes", niet als "blauze". Ik denk dan meer aan zo'n roze zijde fladderding in een te strakke broek wat die kunstschaatsers aanhebben...
Op de foto heb ik trouwens een overhemd aan. Tenminste...dat stond in ieder geval op de verpakking...
 
Banner image
Top