Kort getrimd grijs baardje gecombineerd met zeer kort hoofdhaar op de slapen

Rod

Stoppelbaard
Ik ben 65 en heb nog enkel hoofdhaar op beide slapen en op mijn achterhoofd, hoewel ook dat een vrij diepe kale put vertoont. Mijn haarkleur is witgrijs, en dat geldt ook voor mijn (vooralsnog volledig geschoren) baard. Ik heb een zogenaamde zeer 'sterke' baardgroei, voor de ouderen onder ons vergelijkbaar met de baard van premier Lubbers indertijd (toen ik jonger was en nog zwart haar had, leek het er vanop enige afstand op alsof ik permanent een baardje van 1 mm had). Mijn oogkleur is kastanjebruin en mijn wenkbrauwen zijn nog gedeeltelijk zwart met wel reeds veel witgrijs ertussen.

Op mijn 50ste heb ik gedurende 6 maanden een volle baard en snor gehad van 5 mm (was na 1 week al minstens 1 cm), doch die was toen nog heel donkergrijs (en groeide te snel) en dat gaf mij de aanblik van een oude man, zodat hij opnieuw werd afgeschoren. Die baard van toen heeft mij wel geleerd dat een baard van 5 mm voor mij een absoluut maximum is, daar ik een zenuwachtig type ben dat voortdurend aan zo'n baard zit te draaien. Een snor die wat over mijn bovenlip komt en een baard die vlak tegen mijn onderlip komt, verdraag ik helemaal niet.

Daar ik het reeds een hele tijd beu ben mij dagelijks te scheren, zou ik graag een zeer kort baardje laten groeien, dat slechts éénmaal of hoogstens tweemaal per week moet worden getrimd.

Zijn er zaken waarmee ik speciaal rekening moet houden? Kunnen jullie mij ook advies geven m.b.t. de aan te schaffen trimmer?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Wat de trimmer betreft zijn er al een aantal topics hier waar je zeker nuttige zaken kunt vinden.

Wat de groei betreft voorzie je zelf geen problemen dus dat zal wel goed komen ;)
 
....niet het advies wat gevraagd wordt, maar met zo’n sterke baardgroei is er volop keuze voor een mooie baard die goed gestyled is en helemaal niet het uiterlijk van een ‘oude man’ hoeft te geven. Voor een goede trimmer van salonkwaliteit kun je ook een aantal keren naar de barbier. Scheermes over het hoofd en een coole baard dat zou mijn advies zijn. Ik denk dat veel mannen dromen van een sterke baardgroei.
Succes!
 
Banner image
Top