Kan je te frequent olie gebruiken?

Tabbaert

Stoppelbaard
Dag mede-baarden,

Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een vraagje ivm baardolie. Ik heb nu al een tijdje een aantal stalen van Mad Viking en één potje van Dutchbeards. Nu gebruik ik dit eigenlijk elke morgen maar ik vraag me af of jullie van mening zijn dat het niet aan te raden is om dit elke dag te doen of wat jullie mening hierover is.

Ik kreeg al verschillende keren de vraag of dat niet prikt om zo'n baard te laten groeien. Ik moet zeggen dat dit bij mij het geval niet echt is en ik vraag mij af of dat mss net komt doordat ik die baardolie gebruik. Ik veronderstel dus van wel maar vraag me af of het ook té kan zijn.
 

Hartenheer

Zware baard
Als ik naar bed ga, spoel {of 2x per week was} ik elke avond mijn baard.
Daarna masseer ik de olie in mijn baard voor de nacht.
In de ochtend gebruik ik dan mijn hold product. Die masseer ik gewoon in zonder mijn baard te spoelen. Dus eigenlijk samen de baardolie die nog in mijn baard zit.

Gaat prima zo.
Geen schilfers, geen jeuk, geen gespleten haar.

Ieder zal zijn eigen methode hebben, maar dit werkt goed voor mij.

Maar als je het samen in de ochtend gebruikt, Tip:
Je kan beter 2x per dag baardolie insmeren dan in één keer veel.
Dan loop je met een vette bek :D, en dat kan ook niet de bedoeling zijn
 

Texman

Koning Baard
Als je het prettig vind mag je gerust iedere dag baardolie of baardbalsem gebruiken.
Zelf gebruik ik iedere ochtend na het wassen of spoelen van mijn baard een weinig baardbalsem.
Daarna föhn ik het in model en zit het de gehele dag prima.
Gebruik echter niet te veel en ook niet te veel door elkaar. Hierdoor kan je last krijgen van huidproblemen omdat je baard je huid niet kan wennen aan een product. Als je baard nog kort is raad ik aan om alleen baardolie te gebruiken. Wordt je baard langer en wil je hem goed in model houden gebruik dan baardbalsem dat geeft een zekere hold.
 

Tabbaert

Stoppelbaard
Als je het prettig vind mag je gerust iedere dag baardolie of baardbalsem gebruiken.
Zelf gebruik ik iedere ochtend na het wassen of spoelen van mijn baard een weinig baardbalsem.
Daarna föhn ik het in model en zit het de gehele dag prima.
Gebruik echter niet te veel en ook niet te veel door elkaar. Hierdoor kan je last krijgen van huidproblemen omdat je baard je huid niet kan wennen aan een product. Als je baard nog kort is raad ik aan om alleen baardolie te gebruiken. Wordt je baard langer en wil je hem goed in model houden gebruik dan baardbalsem dat geeft een zekere hold.

Bedankt voor de uitleg, klinkt inderdaad logisch. Ik zal dat zo doen. Voorlopig dus enkel nog maar baardolie.
 

DNA76

Baard
In het begin van mijn baardproces gebruikte ik liters olie. Ik werk trouwens voor olieverwerkend bedrijf dus was ietwat een werkverslaving :D:D:D.
Na een tijdje merk je vanzelf wanneer je teveel gebruikt! Hemden vuil, vervelende uitslag op de baardhuid. Eigenlijk ga je vanzelf minder smeren vermoed ik. Althans zo ging het in mijn geval.
Nu gebruik ik een balsem na het douchen of baden en een minimum aan olie. Dit bijna dagelijks. Zoals prof het al aangaf, eens een dagje overslaan doet dan weer deugd aan de huid. Je merkt het meestal zelf wel op (baard droog en stug --> olie erop, huid gevoelig en lichte uitslag --> minder olie). Het veelvuldig kammen en borstelen kan ook enige irritatie opleveren. Dit was ook één van mijn beginnersfouten. Maar die leer je gaandeweg wel af. Beard on en succes verder :)>
 
Banner image
Top