Kam verslaving

Mx7733

Stoppelbaard
Nou de titel zegt het al...

Als het een kan haal ik er een kam doorheen, tot groot ongenoegen van andere :p
Meestal als ik tv kijk of een boek lees. Nou vraag ik me echte af... is dat wel zo goed? Hij blijft nog wel eens hangen in, wat ik denk, een klit en dan trek je toch wat harder de kam er doorheen..

Iemand enig idee of het kwaad kan?
 

Glenn

Baard
Dat harder trekken bij geklit haar lijkt me niet erg gezond voor je haar.
Volgens één of ander youtube filmpje, kun je kale plekken krijgen als je constant op dezelfde plek aan je haren zit te pulken.
Maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen door gewoon wat te zitten kammen...zolang je niet te gek doet met gelkit haar.
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Tja ... kammen, dat is iets wat ik in de ochtend doe en voordat ik naar bed ga, tussendoor hoogstens
even mijn snor een beetje fatsoeneren en daar blijft het bij. Je hoort voors en tegens wat betreft veel
kammen, ik kan daar niet uit ervaring op reageren maar als je logisch denkt moet ik mezelf aansluiten
wat @Glenn zegt.
Onthoudt in ieder geval dat overal waar te voorstaat meestal niet goed is :rolleyes:

Groeten Hans
 

Zwollenaar

Zware baard
Ik haal verschillende malen per dag even een (kleine) borstel over mijn baard. In al de 30 jaar
dat ik een baard draag heb ik nog NOOIT last van klitten in m'n baard gehad.
 

Mx7733

Stoppelbaard
Haha, het zijn ook geen klitten in enge zin. Eerder wat jaren die in elkaar gedraaid zitten...

Ik heb een kale plek door een puistje dat een wond werd door te veel krabben. Ik hoop dat er weer haar groei komt, maar dat krabben heb ik wel afgeleerd!



Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk
 

Almer

Baard
Ik heb tegenwoordig een grove kam van mijnbaard waarmee ik het eerst "losweek" voordat ik er met een stap fijner doorheen ga, moet zeggen dat dit me uitstekend bevalt en de haaruitval ontzettend aan het teruglopen is vergeleken met alleen de fijne kam. Nu s'ochtends nog eens 4/5 haren maar dan houd het echt wel op, vergeleken met 2 weken terug waar ik gewoon echt een kluitje haar uit het afvoerputje trok.

Als je echt een verslaving hebt zou ik een zo grof mogelijke kam pakken!

Nou heb ik wel een goed krullende baard dus ik ontkom er niet aan om goed te kammen anders wordt het echt een drama!
Krabben doe ik tegenwoordig met de knokkels dat werkt ook perfect plus dat je baardhaar ook meehelpt, probeer het maar eens. Superfijn!
 

maximum

Zware baard
Hoi..Mijn vrouw is kapster en zij beweert dat je nat haar kamt en droog haar borstelt..Dit door het feit dat je nat haar beschadigd met een borstel en id bij droog haar met een kam haar eruit kan trekken..Zelf gebruik ik sinds kort s'ochtends een borstel van denman(van de kappergroothandel;)) om te ontwarren en daarna met een polijstborstel van de kruidvat om er wat model in te krijgen..Uiteraard wel met droog haar..grt:)>
 

Mx7733

Stoppelbaard
Top info! Daar kunnen we wat mee! Hulde familie Maximum!

Een ietsiepietsie klein vraagje: pic's voor de borstels? Polijstborstel? Zo'n ronde op de schuurmachine...?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk
 

Almer

Baard
Ik vermoed zo'n fijne ronde borstel? Zo'n echt vrouwen apparaat.

Ik kreeg bij mijn beard balm van Honest Amish een briefje waar op stond dat overmatig kammen juist weer niet goed is. En dat fohnen en borstelen vanuit hun ervaring prima kan.

Dus ik fohn en kam hem nu na het wassen/douchen daar wordt het ook een stuk minder warrig van en de kleur lijkt ook weer wat meer naar voren te komen, zodra die bijna droog is ga ik ook verder met de borstel dus dat is wel toevallig maar gewoon meer uit het principe dat ik aan een natte borstel geen voordelen zie.
 

maximum

Zware baard
Hoi..Nope niet echt van die ronde borstels:)..Gewone borstels..Bij deze de gevraagde fotos..
Met de groffe zwarte pinnen ontwar ik het en daarna gebruik ik de andere om er wat model in te brengen..(Y):)>
 

Bijlagen

  • denman-d3-borstel-medium-7rij-hout.jpg
    denman-d3-borstel-medium-7rij-hout.jpg
    9,7 KB · Weergaven: 53
  • 8960190283806.jpg
    8960190283806.jpg
    7,1 KB · Weergaven: 45
Banner image
Top