Kaaklijn - wanglijn - gaten

Lei

Baard
De meesten van ons hebben niet de mazzel dat de baardgroei zo perfect is, dat je na een week of zo al kunt zien dat het een geweldige baard wordt. Mijn baard is nog maar een kleine week of vier, en het is in mijn geval afwachten of het allemaal netjes dichtgroeit. Mijn snor groeit goed, ondanks een litteken dat net onder mijn neus zit.
Ook heb ik zelf al geconstateerd dat het met de kaaklijn wel goed zit. Er ontwikkelt zich een stevige dichte baard onder mijn kaak. Er is ook een duidelijke overgang waarneembaar waar de nek op de kaak aansluit wat het eventueel trimmen gemakkelijker maakt. Er hoeft nl. bijna niets af.

De bovenkant van de bakkenbaarden, zeg maar de overgang naar de wangen is een ander verhaal. Hier zie ik veel gaten en er is geen duidelijke overgang van baard naar gezicht.

Nu wil ik de rand van de bakkenbaarden het liefst zo hoog mogelijk laten eindigen. Te vaak zie ik baarden waarbij de bakkenbaarden bijna tot aan de onderkant van de kaak zijn geschoren, waardoor de baard heel hoekig en dun wordt. Ook zie ik vaak dat de onderkant van de kaak wordt geschoren. Ook dat vind ik absoluut niet mooi. Gelukkig zie ik hier bevestigd dat het ook anders kan.

Met een beetje mazzel groeien die wangen later dicht, maar omdat het zo ongelijk groeit, en ik er niet al te zeer als een zwerver wil uitzien (een beetje mag wel ;-), moet ik denk ik over een tijdje naar de barbier. Hebben jullie tips waar ik de barbier op moet wijzen en wat ik beslist niet moet laten doen?
 

Bijlagen

  • kaaklijn en face.JPG
    kaaklijn en face.JPG
    344,2 KB · Weergaven: 169
  • Kaaklijn en profil01.JPG
    Kaaklijn en profil01.JPG
    309,3 KB · Weergaven: 180
  • Kaaklijn en profil2.JPG
    Kaaklijn en profil2.JPG
    470,3 KB · Weergaven: 181

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Als je de bakkebaarden niet te hoekkig wilt zal je toch door die zwerver-periode heen moeten want elke keer dat een barbier die kaaklijn strak trekt gaat er (hoe weinig ook) enkele mm verloren.
Op een paar beurten wordt dat al snel een cm en nadien zelfs 2cm totdat je met die hoekige baard zit.

Zelf ook mee gemaakt en (in tegenstelling tot de profielfoto van mij) momenteel al terug wat dekking gekregen tussen snor en oren ;)

Lang genoeg wachten voor je die bovenkant laat in orde maken is dus de boodschap.

Let it grow :)>
 
Banner image
Top