Is het de moeite waard?

Nipsz

Stoppelbaard
Hi members,

Bedankt voor de hulp in moeilijke tijden. Ik kijk vaker op dit forum en heb getwijfeld of ik ook wat zou posten.

Ik vind het cool dat jullie elkaar helpen en dat er serieus met elkaar wordt omgegaan.

Ik heb nu voor de 2de keer mijn baard laten groeien. De 1ste keer kwam ik tot 5 weken (erg zwak). Nu zit ik op ongeveer 11 weken.

Na 8 weken ben ik tegen beter weten in toch 1x bij de barbier geweest. (Heel dom) Hoopte dat de barbier mij bij zou knippen maar er niet teveel af zou halen. Dit is wel gebeurd helaas, gelukkig zag het niet verkeerd uit, maar wil graag een langere baard.

Mijn vraag is nou, is het wel de moeite waard? Heb nogal een doorschijnende baard. Bij sommige zie ik dat ze ook patches hebben maar wel een sterke kaaklijn en kin. Na 11 weken groeien zit er overal wel wat, maar je ziet mijn huid en mijn kin er doorheen. Misschien moet ik maar eraan toegeven en het korter houden.
Wat vinden jullie?

Ik zal zo even wat foto's bijvoegen.

Greetz Nipsz

16352592950282065342681879483610.jpg 16352593163667186937831421046128.jpg 16352593489594667148814974710363.jpg

Na bezoek barbier:IMG-20211005-WA0019.jpeg IMG-20211005-WA0015.jpeg IMG-20211005-WA0011.jpeg

Voor bezoek barbier:IMG-20211005-WA0005.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @Nipsz,
Welkom op ons leuke forum :).
Om te beginnen, je heb helemaal geen slechte baardgroei maar je baardgroei is nog niet volledig op gang gekomen daarom is het wat doorschijnend.
Ik denk dat ,op termijn, je baard steeds dikker zal worden.
Als je een langere baard wil zal je daar op zijn minst nog 3 maanden in moeten investeren.
Dus ga voorlopig niet naar een barbier.
Ik weet niet of je al baardverzorgingsproducten gebruikt maar ik raad je aan om te beginnen met baardzeep/shampoo en baardolie.
Ook kan je investeren in een baardkam en baardborstel
Een kappersschaar is ook nooit weg voor het kleine werk en het bijhouden van je snor.
En mocht je ooit besluiten om alles zelf te doen i.p.v. naar een barbier te gaan zal je ook een goede tondeuse/baardtrimmer nodig hebben.
Denk de komende tijd ook na over het model dat je graag wil hebben.
Op het internet vind je genoeg informatie.
Succes en hou ons op de hoogte ;)
Texman:)>
 

Nipsz

Stoppelbaard
Ha @Nipsz,
Welkom op ons leuke forum :).
Om te beginnen, je heb helemaal geen slechte baardgroei maar je baardgroei is nog niet volledig op gang gekomen daarom is het wat doorschijnend.
Ik denk dat ,op termijn, je baard steeds dikker zal worden.
Als je een langere baard wil zal je daar op zijn minst nog 3 maanden in moeten investeren.
Dus ga voorlopig niet naar een barbier.
Ik weet niet of je al baardverzorgingsproducten gebruikt maar ik raad je aan om te beginnen met baardzeep/shampoo en baardolie.
Ook kan je investeren in een baardkam en baardborstel
Een kappersschaar is ook nooit weg voor het kleine werk en het bijhouden van je snor.
En mocht je ooit besluiten om alles zelf te doen i.p.v. naar een barbier te gaan zal je ook een goede tondeuse/baardtrimmer nodig hebben.
Denk de komende tijd ook na over het model dat je graag wil hebben.
Op het internet vind je genoeg informatie.
Succes en hou ons op de hoogte ;)
Texman:)>
Ha @Nipsz,
Welkom op ons leuke forum :).
Om te beginnen, je heb helemaal geen slechte baardgroei maar je baardgroei is nog niet volledig op gang gekomen daarom is het wat doorschijnend.
Ik denk dat ,op termijn, je baard steeds dikker zal worden.
Als je een langere baard wil zal je daar op zijn minst nog 3 maanden in moeten investeren.
Dus ga voorlopig niet naar een barbier.
Ik weet niet of je al baardverzorgingsproducten gebruikt maar ik raad je aan om te beginnen met baardzeep/shampoo en baardolie.
Ook kan je investeren in een baardkam en baardborstel
Een kappersschaar is ook nooit weg voor het kleine werk en het bijhouden van je snor.
En mocht je ooit besluiten om alles zelf te doen i.p.v. naar een barbier te gaan zal je ook een goede tondeuse/baardtrimmer nodig hebben.
Denk de komende tijd ook na over het model dat je graag wil hebben.
Op het internet vind je genoeg informatie.
Succes en hou ons op de hoogte ;)
Texman:)>

Hi Texman,

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat er nog meer haren doorkomen. Ik ben er 3 maanden met veel plezier mee bezig, dus 3 maanden extra moet te doen zijn.
Een baardschampoo, olie en een baardwax/balsem heb ik in gebruik, zonder had ik het nooit volgehouden. Buiten dat het de jeuk weghaalt, ruikt het ook nog eens heerlijk, ik verheug me erop wanneer ik hem weer mag wassen. Borsteltje en kam zijn ook in gebruik.

Heb zelf al eens proberen te trimmen, maar had er gelijk spijt van. daarom uiteindelijk overstag gegaan om toch een bezoekje te brengen aan de barbier. Voor de komende 3 maanden ben ik van plan niks aan te raken, alleen de neklijn en de zijkanten. Normaliter knip ik mijn snor, ik probeer hem nu zolang te laten groeien dat ik alles naar de zijkanten kan kammen.

Ik vind verschillende baarden mooi, heb eigenlijk geen voorkeur. Iets wat kan en het beste bij me past

Tot snel
Nipsz
 
Hi members,

Bedankt voor de hulp in moeilijke tijden. Ik kijk vaker op dit forum en heb getwijfeld of ik ook wat zou posten.

Ik vind het cool dat jullie elkaar helpen en dat er serieus met elkaar wordt omgegaan.

Ik heb nu voor de 2de keer mijn baard laten groeien. De 1ste keer kwam ik tot 5 weken (erg zwak). Nu zit ik op ongeveer 11 weken.

Na 8 weken ben ik tegen beter weten in toch 1x bij de barbier geweest. (Heel dom) Hoopte dat de barbier mij bij zou knippen maar er niet teveel af zou halen. Dit is wel gebeurd helaas, gelukkig zag het niet verkeerd uit, maar wil graag een langere baard.

Mijn vraag is nou, is het wel de moeite waard? Heb nogal een doorschijnende baard. Bij sommige zie ik dat ze ook patches hebben maar wel een sterke kaaklijn en kin. Na 11 weken groeien zit er overal wel wat, maar je ziet mijn huid en mijn kin er doorheen. Misschien moet ik maar eraan toegeven en het korter houden.
Wat vinden jullie?

Ik zal zo even wat foto's bijvoegen.

Greetz Nipsz

Bekijk bijlage 20282 Bekijk bijlage 20283 Bekijk bijlage 20284

Na bezoek barbier:Bekijk bijlage 20285 Bekijk bijlage 20286 Bekijk bijlage 20287

Voor bezoek barbier:Bekijk bijlage 20289

Ha Nipsz,

Welkom!

Ik vond je foto's voor de barbier eigenlijk beter. Je had daar uiteraard meer lengte, waardoor je huid door je baard bijna niet opvalt. Verder heb je eigenlijk gewoon een hele goede baard. Door het gewoon verder uit te laten groeien moet het helemaal goedkomen. Als je het trimt (zelf of bij de barbier), doe het dan op een hele lange stand. Een barbier werkt vaak met Wahl trimmers. Die hebben opzetstukken in verschillende nummers. Nummer 6 is bijvoorbeeld 19 mm en nummer 7 22 mm. Uiteraard kan je tijdens het laten uitgroeien wel gewoon je contouren bijwerken, zodat het er verzorgd uitziet. Succes!
 

Nipsz

Stoppelbaard
Ha Nipsz,

Welkom!

Ik vond je foto's voor de barbier eigenlijk beter. Je had daar uiteraard meer lengte, waardoor je huid door je baard bijna niet opvalt. Verder heb je eigenlijk gewoon een hele goede baard. Door het gewoon verder uit te laten groeien moet het helemaal goedkomen. Als je het trimt (zelf of bij de barbier), doe het dan op een hele lange stand. Een barbier werkt vaak met Wahl trimmers. Die hebben opzetstukken in verschillende nummers. Nummer 6 is bijvoorbeeld 19 mm en nummer 7 22 mm. Uiteraard kan je tijdens het laten uitgroeien wel gewoon je contouren bijwerken, zodat het er verzorgd uitziet. Succes!

Hi VolleBaardpuntNL,

Gelukkig zijn die eerste 3 foto's van gisteren dus het is alweer een beetje bijgegroeid. Als ik besluit om weer te gaan trimmen, zal ik met je tips aan de slag gaan. Ben alleen een beetje huiverig ervoor en probeer het zolang mogelijk uit te stellen. Bedankt voor de tips!
Beard onn
 
Banner image
Top