Honest Amish, BeardBrand e.a. merken producten uit USA

Daaf

Baard
Ik zie vaak een opmerking voorbij komen over de twee genoemde merken dat die niet meer leveren in EU/NL.
Dit is waar, en dit bericht is bedoeld om een mogelijkheid om deze producten te bestellen en bij je thuis te laten bezorgen te delen.

Ikzelf heb al een aantal malen succesvol en met veel plezier gebruik gemaakt van de service van: https://www.fromus2eu.nl/
(voor mijn BeardBrand Old Money styling balm)

De website is in het Nederlands, het bedrijf is van een Nederlandse vrouw die zo'n twintig jaar geleden naar Amerika is geëmigreerd. Je kan in het Nederlands met haar (of één van haar medewerkers, het is een succes) communiceren en vooraf kan je een offerte vragen die je netjes krijgt, zodat je op voorhand weet wat het je gaat kosten.

Het komt er op neer dat je haar een duidelijke omschrijving (inclusief de url naar de producten die je wilt hebben) van jouw bestelling geeft, en zij het in orde maakt. Tot 400 dollar zijn daar de volgende kosten aan verbonden:
  • 35 euro service fee
  • 5% van de waarde van de bestelling
Houd daarnaast rekening met de douane kosten die je ook zal moeten betalen. Dit valt in de categorie "Schoonheidsmiddelen en verzorgingsproducten" bij de douane. Dit betekend dat je alleen 21% BTW betaald van de totaalprijs van de bestelling, dus inclusief de fee en de 5% kosten die fromus2eu in rekening brengt. BRON

Al met al zeker niet goedkoop, ik snap heel goed dat je dit er niet voor over hebt. Ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt dat ik dit wel er voor over heb (omdat ik veel geld uitgeven aan baardproducten om te proberen die dan toch tegenvallen en eerst een tijd ongebruikt laat staan om ze dan uitgedroogd weg te gooien zonde vind). Ik deel alleen maar de mogelijkheid.
 

zenn

Zware baard
De reden dat ze niet leveren aan EU/Nederland heeft te maken dat ze niet voldoen aan de certificering van ingredïenten.

Maar waarom dan niet gewoon bestellen via Amazone, Ebay, zelfs Etsy?
Dan heb je ook niet te maken met de extra kosten behalve de douane toch...
 

Daaf

Baard
Voor BeardBrand is de officiële verklaring dat dit vooral distributie gebonden was: https://www.beardbrand.com/pages/beardbrand-europe-decision
Honest Amish weet ik niet, geen ervaring mee en mij er nooit in verdiept.

Inderdaad is een ander de distributie laten uitvoeren dan een logische oplossing, er zullen dan nog extra kosten zijn maar minder dan de optie die ik deel.Het komt op mij over dat die oplossingen niet passen bij het beeld wat BeardBrand over zichzelf wil presenteren.
 

zenn

Zware baard
Klopt, 'k ben wel blij dat het wel een optie is om Beardbrand te verkrijgen nu... (Y) Oew, teatree & spiced citrus utility balm! :D
 

Texman

Koning Baard
@Daaf en @zenn,
Ik wil jullie niet teleurstellen maar niet alle geuren worden door Beardbrand geleverd.
Met uitzondering van baardolie daar hebben ze nog wel alle geuren.
Voor de rest is het Old Money en Temple Smoke en die laatste kan ik niet aanraden tenzij je heel erg van een zware rooklucht houd.
Texman :)>
[DOUBLEPOST=1648893520][/DOUBLEPOST]
Ik zie vaak een opmerking voorbij komen over de twee genoemde merken dat die niet meer leveren in EU/NL.
Dit is waar, en dit bericht is bedoeld om een mogelijkheid om deze producten te bestellen en bij je thuis te laten bezorgen te delen.

Ikzelf heb al een aantal malen succesvol en met veel plezier gebruik gemaakt van de service van: https://www.fromus2eu.nl/
(voor mijn BeardBrand Old Money styling balm)

De website is in het Nederlands, het bedrijf is van een Nederlandse vrouw die zo'n twintig jaar geleden naar Amerika is geëmigreerd. Je kan in het Nederlands met haar (of één van haar medewerkers, het is een succes) communiceren en vooraf kan je een offerte vragen die je netjes krijgt, zodat je op voorhand weet wat het je gaat kosten.

Het komt er op neer dat je haar een duidelijke omschrijving (inclusief de url naar de producten die je wilt hebben) van jouw bestelling geeft, en zij het in orde maakt. Tot 400 dollar zijn daar de volgende kosten aan verbonden:
  • 35 euro service fee
  • 5% van de waarde van de bestelling
Houd daarnaast rekening met de douane kosten die je ook zal moeten betalen. Dit valt in de categorie "Schoonheidsmiddelen en verzorgingsproducten" bij de douane. Dit betekend dat je alleen 21% BTW betaald van de totaalprijs van de bestelling, dus inclusief de fee en de 5% kosten die fromus2eu in rekening brengt. BRON

Al met al zeker niet goedkoop, ik snap heel goed dat je dit er niet voor over hebt. Ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt dat ik dit wel er voor over heb (omdat ik veel geld uitgeven aan baardproducten om te proberen die dan toch tegenvallen en eerst een tijd ongebruikt laat staan om ze dan uitgedroogd weg te gooien zonde vind). Ik deel alleen maar de mogelijkheid.
Ha @Daaf ,
Nog bedankt voor deze tip.
Texman :)>
 

Daaf

Baard
@Daaf en @zenn,
Ik wil jullie niet teleurstellen maar niet alle geuren worden door Beardbrand geleverd.
Met uitzondering van baardolie daar hebben ze nog wel alle geuren.
Voor de rest is het Old Money en Temple Smoke en die laatste kan ik niet aanraden tenzij je heel erg van een zware rooklucht houd.
Texman :)>

Klopt, ze zijn enorm aan het snijden geweest in het assortiment. Gelukkig voor mij zal Old Money (dat is volgens mij hun signature-scent) altijd blijven bestaan. Ik gebruik ook alleen de balm, ik gebruik geurloze olie die bij de eigenaar en hoofdsponsor van dit forum te bestellen is.
 

Macx

Baardaap
Ik zie vaak een opmerking voorbij komen over de twee genoemde merken dat die niet meer leveren in EU/NL.
Dit is waar, en dit bericht is bedoeld om een mogelijkheid om deze producten te bestellen en bij je thuis te laten bezorgen te delen.

Ikzelf heb al een aantal malen succesvol en met veel plezier gebruik gemaakt van de service van: https://www.fromus2eu.nl/
(voor mijn BeardBrand Old Money styling balm)

De website is in het Nederlands, het bedrijf is van een Nederlandse vrouw die zo'n twintig jaar geleden naar Amerika is geëmigreerd. Je kan in het Nederlands met haar (of één van haar medewerkers, het is een succes) communiceren en vooraf kan je een offerte vragen die je netjes krijgt, zodat je op voorhand weet wat het je gaat kosten.

Het komt er op neer dat je haar een duidelijke omschrijving (inclusief de url naar de producten die je wilt hebben) van jouw bestelling geeft, en zij het in orde maakt. Tot 400 dollar zijn daar de volgende kosten aan verbonden:
  • 35 euro service fee
  • 5% van de waarde van de bestelling
Houd daarnaast rekening met de douane kosten die je ook zal moeten betalen. Dit valt in de categorie "Schoonheidsmiddelen en verzorgingsproducten" bij de douane. Dit betekend dat je alleen 21% BTW betaald van de totaalprijs van de bestelling, dus inclusief de fee en de 5% kosten die fromus2eu in rekening brengt. BRON

Al met al zeker niet goedkoop, ik snap heel goed dat je dit er niet voor over hebt. Ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt dat ik dit wel er voor over heb (omdat ik veel geld uitgeven aan baardproducten om te proberen die dan toch tegenvallen en eerst een tijd ongebruikt laat staan om ze dan uitgedroogd weg te gooien zonde vind). Ik deel alleen maar de mogelijkheid.

Hartelijk dank Daaf voor je uitgebreide informatie.
 

Texman

Koning Baard
Zoals jullie weten ben ik een fan van de producten van Honest Amish.
En tot mijn grote vreugde kan ik jullie mededelen dat er weer producten bij Honest Amish besteld kunnen worden.
Ik heb dat vorige week gedaan en vandaag kreeg ik mijn bestelling keurig thuis.
 

Bijlagen

  • 20230209_192501.jpg
    20230209_192501.jpg
    259 KB · Weergaven: 13

Daaf

Baard
De Nederlandstalige website geeft inderdaad een foutmelding. De Amerikaanse versie is nog wel in de lucht: https://www.fromus2eu.com/

Dit is de zelfde persoon als van de NL-talige website. Ik begrijp alleen de verandering nog niet zo goed, die op de hoofpagina staat. Vanaf 1 juli 2022 worden de orders op projectbasis behandeld. Ik denk dat ze er niet meer fulltime mee bezig is, maar af en toe mensen inhuurt die dan alle bestellingen in orde maken. Als ik echter de FAQ lees, is die of niet aangepast of is er niks veranderd. Ik verwacht dat een bestelling nu iets langer duurt, maar dat het nog steeds mogelijk is.

Ik zou haar zelf een mailtje sturen, krijg je een duidelijk overzicht van de verwachte kosten en doorlooptijd.
 

beardedbcare

Stoppelbaard
Niet iedereen is even content dat honest Amish terug beschikbaar is en men post is dan ook verwijderd omdat ze het niet kunnen vinden dat ik het zou promoten.

Best jammer maar so Bé it
 

Macx

Baardaap
verzorgingsproducten en ervaringen.maar geen probleem, ik hebt door dat ik geen reclame mag maken ha
Ik zou niet weten wie dat er vanaf haalt, we hebben al lang geen moderator meer sinds Professor Melchior
zich heeft terug getrokken, dus ik zou niet weten wie hier dan de bevoegdheid heeft om dat te doen.
 

beardedbcare

Stoppelbaard
Hoi Joery,

Het is niet de bedoeling van het baardforum om daar jouw of andere shops te promoten. Ik zal daarom het gehele draadje verwijderen.

Gr.
Sebastiaan

www.mijnbaard.nl



zo krijg je dat dan toegestuurd hahaha( geen andere shops promoten dus)
 

Macx

Baardaap
Hoi Joery,

Het is niet de bedoeling van het baardforum om daar jouw of andere shops te promoten. Ik zal daarom het gehele draadje verwijderen.

Gr.
Sebastiaan

www.mijnbaard.nl



zo krijg je dat dan toegestuurd hahaha( geen andere shops promoten dus)
Ik begrijp het ook wel, dit forum kost ook geld en wordt bekostigd door mijnbaard.nl, dus is het wel logisch om promotie van andere producten te beperken of in ieder geval in de hand te houden.
Ik verwijs nieuwe baardbroeders ook altijd eerst naar mijnbaard.nl producten, het is onze sponsor en daardoor hebben we hier een supergezellig forum.
 

beardedbcare

Stoppelbaard
Ik begrijp het ook wel, dit forum kost ook geld en wordt bekostigd door mijnbaard.nl, dus is het wel logisch om promotie van andere producten te beperken of in ieder geval in de hand te houden.
Ik verwijs nieuwe baardbroeders ook altijd eerst naar mijnbaard.nl producten, het is onze sponsor en daardoor hebben we hier een supergezellig forum.
bwa stoord mij ook niet hoor.gelijk ik zei iedereen koopt wat hij wilt.moest ik iets verkopen wat die mannen zouden verkopen zou ik het zeker snappen. maar dit gaat over een product helaas niet meer te verkrijgen is en was gewoon aant zeggen dat dat veranderd is. zal nooit iemand verplichten iets te kopen :p
 
Banner image
Top